REKLAMA

Ceny Fiatów oszalały. Jeden model, dwa światy, 100 tys. zł do zapłaty

Jeżeli irytują was kwoty za które wystawia się polskie samochody, to polecam zaparzyć sobie rumianku. Na otomoto w podobnym czasie wystawiono aż dwa Polskie Fiaty 126p za ok. 100 tys. zł każdy.

Ceny Fiatów oszalały. Jeden model, dwa światy, 100 tys. zł do zapłaty
REKLAMA

Na portalu Otomoto.pl znaleźliśmy nie jednego, a dwa Polskie Fiaty 126p z (niemal) sześciocyfrową ceną. Choć teoretycznie są to te same samochody, to ukazują dwa różne rodzaje samochodów klasycznych - zabytek w stanie salonowym z początku produkcji, a także auto sporo młodsze, ale i w bardzo unikatowej wersji, również w świetnym stanie.

Klasyk z zerowym przebiegiem

REKLAMA

Pierwszym z opisywanych Maluszków jest „klasyk”, czyli egzemplarz z pierwszej serii z najbardziej pierwotnym silnikiem o pojemności 600 cm3. Po raz pierwszy został zarejestrowany w listopadzie 1978 r. (co potwierdza oryginalny dowód zakupu) i przez wiele lat pozostawał w rękach pierwszej właścicielki, która jeździła nim tylko okazyjnie.

Obecny właściciel Malucha jest w jego posiadaniu od dekady. Trzymał go w bardzo ciekawych warunkach - w zamkniętej skrzyni, zawieszony w taki sposób, żeby opony się nie odkształciły.
W zeszłym roku skrzynię otwarto, a Maluch dostał nową pompę paliwa.
 Następnie przejechał bezproblemowo 270 km, po czym licznik zatrzymał się na zaledwie 4556 km.

fot. otomoto.pl

Taki stan rzeczy musi mieć swoje odzwierciedlenie w cenie. Cena wpisana w ogłoszenie to bagatela 99,5 tys. zł, choć w jego opisie właściciel napisał cenę wynoszącą 90 tys. zł - najwidoczniej rabini są niezdecydowani. Która z wartości nie byłaby tą właściwą - kwoty robią wrażenie.

Eksportowy Bosmal

Naprzeciw klasyka stoi Maluch ze znacznie młodszego rocznika, ale i z mocno limitowanej serii. Bosmal Cabrio został sprzedany w 1995 r. w Austrii za pośrednictwem importera Vanessa Cars (po którym została pamiątka w postaci emblematu z przodu). W fabryce w Bielsku-Białej pomalowano go na kolor biały, lecz na życzenie właściciela diler przemalował go na zielono - z samego tego powodu Maluch dostał też 13' felgi Crommodora. W środku natomiast znalazły się kultowe siedzenia lotnicze produkcji Intergroclin.

Obecny właściciel posiada Bosmala od 2017 r. Przejechał nim 3 tys. km, zaś całkowity przebieg wynosi 22 tys. km - więcej niż opisywany wyżej klasyk, choć wciąż bardzo mało. Deklaruje on, że auto jest w stanie perfekcyjnym i nie ma grama korozji, głównie dzięki przechowywaniu przez poprzedniego właściciela. Posiada również wszystkie, austriackie papiery, a także certyfikat oryginalności wystawiony przez Bosmal.

fot. otomoto.pl

Wystawiono go za kwotę jeszcze większą niż klasyka - równiutkie 102 tys. zł.

Więcej ciekawych ogłoszeń znajdziesz tutaj:

Jeden model, dwa różne egzemplarze

Można by pomyśleć że jedno i drugie to Maluch - ten sam dwucylindrowy, kaszlący silnik, zerowa strefa zgniotu, wyposażenie kończące się na czterech kołach i kierownicy. A są to dwa, różne egzemplarze; jeden to standardowy, podstawowy Maluch pamiętający towarzysza Gierka - gdy Maluch był szczytem marzeń polskiego robotnika, drugi to projekt ośrodka badawczo-rozwojowego mający „ufajnić” relikt przeszłości, gdy jako najtańsza możliwa opcja zaczynał być jedynie złem koniecznym.

REKLAMA

Jeden ma oryginalne, czarne tablice, drugi ma żółte dla zabytków. Jeden to sześćsetka, drugi to sześćset pięćdziesiątka. Jeden stoi na starych, dobrych cytrynkach, drugi ma nieseryjne, zachodnie felgi ze stopów lekkich. Łączy je tylko niemal identyczna cena; kiedyś by to było nie do pomyślenia, ale w maju 2025 r. mając 100 tys. w kieszeni, do wyboru mamy dwie rzeczy - jednego z dwóch Maluchów, albo metr kwadratowy mieszkania w centrum Warszawy. Decyzja należy do was.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-15T12:30:50+02:00
Aktualizacja: 2025-05-14T12:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-14T12:08:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-13T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-13T14:18:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-13T13:55:53+02:00
Aktualizacja: 2025-05-13T13:28:40+02:00
REKLAMA
REKLAMA