REKLAMA

Walka o najbardziej absurdalny segment trwa. 900 koni w aucie do wożenia krów

Pickupy kiedyś służyły np. do tego, by zawieźć krowę na targ albo zapakować na pakę trochę arbuzów. Dziś można się nimi pościgać… z samolotem.

ford f150 raptor r
REKLAMA

Mocny pickup to samochód, który naprawdę nie ma zbyt wiele sensu. Z jednej strony mamy trylion koni i silnik o pojemności dwóch milionów litrów, a z drugiej: to wszystko waży tyle, co osiemnastu przeciętnych Amerykanów (czyli z 40 ton) i jest równie zwinne, co pociąg towarowy w waszym przedpokoju. A jednak tego typu wozów robi się coraz więcej, a klienci skaczą po sufit (a potem z hukiem opadają).

REKLAMA

Ford właśnie pokazał nowy model F-150 Raptor R

To jeszcze nie jest wersja produkcyjna, a jedynie prototyp będący atrakcją targów SEMA 2025. Ford określa go jako „potencjalny pakiet Ford Performance Parts” - czyli „może wprowadzimy takie elementy tuningowe”. Nie można jednak wykluczać, że na bazie dużego zainteresowania (a obecnie świeży Raptor R jest szeroko komentowany i to praktycznie tylko pozytywnie) marka zdecyduje się na wprowadzenie przynajmniej krótkiej serii gotowego wozu do salonów. Oczywiście tych za Oceanem.

Dotychczasowy Raptor R z doładowanym sprężarką mechaniczną V8 5.2 o mocy 720 KM był jednym z najmocniejszych pickupów na świecie. Jednak Ford uznał, że to nie wystarczy. Prezentowany na SEMA egzemplarz otrzymał kompresor Whipple, który zwiększył moc jeszczee o ponad 180 KM. Oficjalnych danych dotyczących momentu obrotowego nie ujawniono, ale można spodziewać się wartości grubo powyżej 900 Nm. Czyli: 900 KM i przynajmniej 900 Nm. Można ruszyć Ziemię i przesunąć ją trochę bliżej Słońca.

ford f150 raptor r

Poza tym, nowy Raptor R dostał jeszcze np. karbonowy pakiet stylistyczny (przecież w pickupie warto powalczyć o obniżenie masy o te parę kilogramów), bardzo głośny wydech Borla i dodatkowe reflektory do jazdy w terenie (bo przecież każdy czeka, by zabrać 900-konny wóz na offroad).

Raptor R ma silnych (dosłownie) rywali

W 2026 r. na rynek ma wrócić Ram 1500 TRX. Należy spodziewać się mocy na poziomie ok. 800 KM - skoro silnik Hellcat 6.2 V8 w Dodge’u Challengerze Redeye osiąga 797 KM, a w odmianie SRT Super Stock nawet 807 KM. Pickup nie powinien odstawać. Poza tym, jest jeszcze Tesla Cybertruck, która może mieć 845 KM.

REKLAMA

Z jednej strony, walka na konie mechaniczne w segmencie aut z założenia użytkowych może nas bawić. Z drugiej: można to traktować jako ostoję tradycyjnej motoryzacji. Wielkie V8 jeszcze nie umierają. Kto powiedział, że wszystko musi mieć sens?

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-04T19:10:51+01:00
Aktualizacja: 2025-11-04T13:55:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-04T10:08:35+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T17:34:09+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T16:13:38+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:33:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T11:46:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T10:43:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T09:51:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-01T18:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-01T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-01T12:45:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-01T11:59:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA