Pierwszy mały crossover-coupe VW coraz bliżej produkcji. Jest kolejny teaser
Brazylijski oddział Volkswagena przygotował kolejną zapowiedź nowego modelu. Nivus ma szansę trafić do Europy.
![Volkswagen Nivus](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/03/VW-Nivus-open.jpg)
Brazylijczycy są bardzo dumni ze swojego projektu, bo to pierwszy element uzasadniający inwestycję VW w wysokości 1,6 miliarda dolarów w tamtejszy biznes. Już ogłaszając tę informację Volkswagen zapowiadał, że w lokalnym biurze projektowym powstanie crossover-coupe przygotowany specjalnie z myślą o tamtejszej klienteli.
Premiera auta zbliżą się wielkimi drogami i do pierwszego teasera dołożono już drugi.
W pierwszym można było zobaczyć fragmenty nadwozia,
a drugi koncentruje się na wnętrzu auta:
Volkswagen Nivus – co już wiemy
Właściwie – niewiele. Wiemy, że to mały crossover, rozmiarowo ulokowany między T-Crossem a T-Rocem. Powstanie w oparciu o platformę MQB A0, tę samą, na której zbudowano już m.in. Polo, i T-Roca oraz Skodę Scalę. Wykorzystanie tej globalnej platformy sugeruje, że nowy crossover mógłby trafić również poza rynek Ameryki Południowej.
![Volkswagen Nivus](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/03/VW-Nivus-1.jpg)
Biorąc pod uwagę opadająca linię nadwozia, spodziewamy się, że właśnie tak będzie.
Volkswagen nie ma jeszcze u nas modelu w niszy crossoverów-coupe, a z pewnością jej wypełnienie wcale by mu nie zaszkodziło. Audi ma już Q3 Sportbacka, Volkswagenowi też się należy sportowa odmiana crossovera, który mógłby stanąć w szranki z Nissanem Juke, czy Fordem Pumą. I dobrze byłoby wprowadzić go na rynek, zanim Renault zorientuje się, że traci pieniądze zwlekając z wprowadzeniem do nas Arkany.
![Volkswagen Nivus](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/03/VW-Nivus-2.jpg)
W ostatnim teaserze możemy zobaczyć nowy system multimedialny korzystający z możliwości internetu. Do tego ciekawostką są ulokowane na ekranie tego systemu przyciski do obsługi wspomagania kierownicy, czujników parkowania, czy wyłączenia systemu start-stop. To sugerowałoby zastąpienie fizycznych guzików, które dotąd odpowiadały za obsługę tych elementów.
Modnie stylizowany crossover z litrowym TSI o mocy 115 KM sprzedawałby się pewnie jak ciepłe bułki.
Szczególnie, jeśli faktycznie będzie wyglądał tak, jak na pokazanych wyżej wizualizacjach przygotowanych przez rosyjski serwis kolesa.ru. Skoro Skoda Kamiq z takim silnikiem zachwyciła red. Baryckiego, Nivus też da radę. Nawet, jeśli jego nazwa po estońsku oznacza pachwinę.