Renault pominie ten rodzaj napędu, nie będzie rozmieniać się na drobne
W pierwszej połowie roku liderem sprzedaży samochodów osobowych w Europie była Grupa Volkswagen, która sprzedała łącznie 875 875 pojazdów. Tuż za nią znalazła się Grupa Renault z liczbą zarejestrowanych pojazdów wynoszącą 708 106, wyprzedzając nawet koncern Toyota/Lexus – Japończycy sprzedali bowiem 635 328 aut.

Zajęcie drugiego miejsca w Europie to dla francuskiego koncernu wielki sukces. Ponad połowa sprzedanych aut miała na masce logo w kształcie diamentu. Wśród 395 tys. zarejestrowanych Renaultów aż 41 proc. stanowiły hybrydy: Clio, Captur, Symbioz, Austral i Rafale. Z kolei 16 proc. popytu przypadło na pojazdy elektryczne – głównie dzięki sukcesowi związanemu z wprowadzeniem na rynek Renault 5 (testowałem go w zeszłym roku i od razu mówiłem, że to będzie hit).
Hybrydy, owszem, ale klasyczne
Auto Express poprosił o komentarz globalnego szefa sprzedaży w grupie Renault, Ivana Segala, który został zapytany o pomysł na zdobycie pozycji lidera. Segal odpowiedział, że zamierza „trzymać się planu”, oferując kupującym „odpowiedni układ napędowy”. Renault nie ma zamiaru mącić w głowach klientom przez zbyt duży wybór napędów. Jaka to strategia? „Klasyczna hybryda z jednej strony, a napęd elektryczny z drugiej”. Zdaniem szefa Renault to właśnie te dwa rodzaje napędu dają klientom zadowolenie i to one będą się rozwijać.
W dualistycznej ścieżce rozwoju brakuje PHEV-a
Segal został również poproszony o komentarz dotyczący przyszłości PHEV-ów. Stwierdził: „Obserwujemy w Renault, że ten rynek nie rośnie w takim tempie jak rynek klasycznych hybryd w Europie. Oczywiście, wszystko zależy od przepisów. Na niektórych rynkach hybrydy typu PHEV są faworyzowane przez legislację, ale ogólnie Renault nie widzi dla nich przyszłości”.
Koncern stawia na dwa filary: klasyczną hybrydę z jednej strony i samochód elektryczny z drugiej – i tyle. Rafale PHEV (E-Tech 4x4 300) prawdopodobnie pozostanie jedynym tego typu pojazdem w ofercie. Czy ma rację? Na razie wszystko na to wskazuje.
Czytaj: