REKLAMA

W Mercedesie EQS zagrasz w Tetrisa. Będzie cię to kosztować 494 400 zł (plus abonament)

Ale spokojnie - pierwszy rok jest za darmo, dopiero później nowy Mercedes EQS poprosi o opłacenie abonamentu za granie w Tetrisa. Przy okazji - Mercedes EQS ma już polskie ceny (te właściwe).

W Mercedesie EQS zagrasz w Tetrisa. Będzie cię to kosztować 494 400 zł
REKLAMA
REKLAMA

Poprzednie, jak się okazuje, były nie do końca prawidłowe. Tyle dobrego, że w rzeczywistości klienci, którzy zechcą kupić elektryczny odpowiednik klasy S, zapłacą... mniej, niż początkowo przewidywaliśmy.

Mercedes EQS - cena w Polsce

Mercedes EQS
Mercedes EQS

I żeby nie przeciągać, cennik Mercedesa EQS, który już oficjalnie wchodzi do sprzedaży, wygląda następująco:

  • EQS 450+ (333 KM, napęd na tylną oś, 6,2 s do setki) - 495 400 zł
  • EQS 580 4Matic (523 KM, napęd na obie osie, 4,3 s) - 607 300 zł

Czyli o jakieś 20 000 zł taniej niż w poprzednio udostępnionych cennikach/konfiguratorze. Plus pewnie posiadacze Karty Dużej Rodziny (czy coś) będą mogli jeszcze liczyć na rabat w wysokości 27 000 zł. Doskonale przemyślany program.

Jak ma się taka wycena do ceny klasy S w wydaniu spalinowym? Najtańsza, krótka wersja z silnikiem diesla pod maską (S 350 d) kosztuje 438 500 zł, ale ma zauważalnie mniej koni mechanicznych niż EQS 450+. Dużo bliżej pod tym względem jest S 400 d 4Matic - 495 200 zł, ale w gratisie dostajemy napęd na obie osie. Jeśli natomiast chodzi o odmiany przedłużone, to S 400 d 4Matic L kosztuje już 515 400 zł.

EQS 580 4Matic jest natomiast droższy nawet od klasy S z V8 pod maską (S 580 4Matic L), która kosztuje 589 900 zł. Ale klasa S nie ma Tetrisa!

Dobra, o co chodzi z tym Tetrisem?

Mercedes EQS
Mercedes EQS

O to, że według komunikatu prasowego Mercedesa, sklep Mercedes me będzie oferował na starcie, specjalnie dla EQS, kilka zestawów funkcji i aplikacji. Najważniejsze ma być w teorii to, że wszystko realizowane jest OTA, czyli chcesz mieć nową funkcję w aucie - klikasz, pobierasz i masz, działa. Bez jeżdżenia do serwisu, bez czekania, aż technicy wgrają co trzeba.

Z jakiegoś jednak powodu pierwszym pakietem, o którym wspomina Mercedes, jest pakiet personalizacyjny, w skład którego wchodzą m.in. animacje powitalne reflektorów i... właśnie zestaw gier, czyli m.in. Tetris i Sudoku. Żeby było jeszcze zabawniej, ten pakiet jest wliczony w zakup EQS, ale tylko przez pierwszy rok. Potem trzeba zapłacić za jego przedłużenie 89 euro.

Jestem bardzo ciekawy, czy posiadacze EQS-ów będą w swoich szeregach właśnie po tym rozpoznawać tych, którzy mają nadmiar gotówki - och, widzę, że kolega nie aktywował Tetrisa po wygaśnięciu abonamentu. Czyżby gorzej się powodziło? Współczuję, współczuję naprawdę, ten Nowy Ład daje niektórym popalić...

Dokupić z poziomu sklepu będzie też można m.in. dwa dodatkowe tryby jazdy (beginner driver mode i valet service mode) oraz pewnie z czasem coraz więcej - w tym i lepszą skrętną tylną oś.

A co można dokupić przy konfiguracji?

REKLAMA

Jak to w Mercedesie - wszystko. Zaczynając od pakietu Edition 1, który wyceniono na 81 621 zł. Mogą ulubioną opcją jest natomiast dwukolorowy lakier Srebrny high-tech / Czerń obsydianu, który sam w sobie kosztuje 58 753 zł, ale jego wybór powoduje dobranie tylu opcji i pakietów, że ostatecznie - w przypadku EQS 450+ - musimy doliczyć do rachunku 172 558 zł.

Felgi za ponad 16 000 zł czy tapicerka za niecałe 15 000 zł wyglądają na tym tle na niezłą okazję...

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA