REKLAMA

Honda Amaze – oto mały sedan, który podbija Indie

Indyjski świat motoryzacyjny jest kompletnie inny od naszego. Konkurenci tego modelu to Maruti Dzire, Volkswagen Ameo, Ford Aspire i Hyundai Xcent. Znacie któryś z tych samochodów? Poznawanie zaczniemy od Amaze.

Honda Amaze
REKLAMA
REKLAMA

Firma Honda Cars India właśnie podała informację o rekordowej sprzedaży modelu Amaze. Przez trzy miesiące od kiedy samochód jest na rynku, sprzedało się aż 30 tys. sztuk. To najlepszy wynik w dwudziestoletniej historii oficjalnego importera Hondy w Indiach.

Amaze to nieduży sedan.

Honda Amaze

Mierzy 3995 mm, czyli mniej więcej tyle samo, co dostępne w Europie hatchbacki segmentu B. Obecnie na rynek trafiła druga generacja tego wozu.

Z zewnątrz niespecjalnie chwyta za serce. To typowy przedstawiciel swojego segmentu. Ma trochę zbyt małe koła i jest za krótki. Nie każdy – w tym piszący te słowa – jest też fanem nowego stylu projektowania przodów Hond. Ale akurat na tę „chorobę” nie cierpi tylko Amaze, ale także np. nowy Accord.

Honda Amaze

We wnętrzu jest trochę lepiej.

Honda Amaze

Kokpit jest prosty i miły dla oka, a w połączeniu z jasną kolorystyką robi niezłe wrażenie - niemal na poziomie Civica. Jedynym elementem, który - przynajmniej na zdjęciach - zdradza budżetowy charakter tego samochodu, jest nieładny mieszek dźwigni zmiany biegów. Ale można wybrać wersję ze skrzynią CVT. Bagażnik ma przyzwoite 420 litrów.

Pod maską – jeden z dwóch silników do wyboru

Benzynowy ma pojemność 1.2, cztery cylindry i system i-VTEC. Osiąga 90 KM, 110 Nm i jest dostępny z pięciobiegową, ręczną przekładnią lub ze skrzynią bezstopniową CVT. Diesel także ma cztery cylindry, a jego pojemność to 1,5 l. W połączeniu z ręczną skrzynią osiąga 100 KM i 200 Nm, a w połączeniu z CVT – 80 KM i 160 Nm. Honda podaje, że odmiany z „bezstopniówką” odpowiadają aż za 30 proc. sprzedaży modelu Amaze.

Honda Amaze

Już w podstawowej wersji Honda jest wyposażona w czujniki cofania i dwie poduszki powietrzne, ale nie ma na przykład centralnego zamka. Klimatyzacja pojawia się dopiero od trzeciej w kolejności odmiany S, a najbogatsza Honda Amaze VX ma między innymi kamerę cofania, nawigację, 7-calowy ekran dotykowy i tempomat, a także łopatki do zmiany „sztucznych” przełożeń CVT.

Cena bazowej wersji z silnikiem benzynowym to 5,8 lakha rupii, czyli około 30 tys. zł. Najdroższa Honda Amaze z silnikiem diesla i CVT kosztuje 9,11 lakha rupii, czyli prawie 50 tys. zł.

Testujący ten model zwracają uwagę na bardzo dobry komfort jazdy.

Honda Amaze

Amaze ma także sporo miejsca z tyłu, choć najwyżsi pasażerowie mogą nieco narzekać na przestrzeń nad głowami. Recenzenci doceniają również stabilność przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami. Problemem są jedynie mocno wyczuwalne przechyły nadwozia podczas zmiany pasa „przy prędkościach trzycyfrowych”.

REKLAMA

Czy Honda Amaze miałaby szansę w Polsce? Może to idealny samochód dla kierowców Ubera (i nie chodzi o Uber Eats)?

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA