REKLAMA

Wielki powrót zapomnianej marki. Ma dość oryginalne pomysły na zmienianie biegów

Marka Yugo niedawno ogłosiła swój powrót. Teraz zaprezentowała koncept nadchodzącego modelu.

Wielki powrót zapomnianej marki. Ma dość oryginalne pomysły na zmienianie biegów
REKLAMA

Ostatnio Yugo zaskakuje cały motoryzacyjny świat. Producent z nieistniejącej już Jugosławii stwierdził, że jego historia nie zakończy się na pojazdach z lat 80. i 90. Właśnie pokazał makietę nowego Yugo na Car Design Event w Monachium. Plany zakładają stworzenie jeżdżącego prototypu do Belgrade Expo w 2027 roku, by odsłonić go na tym wydarzeniu.

REKLAMA

Yugo wraca w stylu retro

Nie ma co ukrywać, że Yugo najważniejsze lata swojej historii ma już za sobą. Ikoniczny hatchback podbił nie tylko serca Europejczyków – oferowano go nawet w Stanach Zjednoczonych. Wszystko wskazuje na to, że marka skupia się na przywianiu wspomnień o małym Yugo, dlatego celuje w segment B. Bryła dwudrzwiowego nadwozia w stylu retro może się podobać.

Na początku roku mogliśmy zobaczyć kształt nadwozia nowego Yugo na kilku szkicach. Dziś dołączył do nich błękitny koncept w pomniejszonej skali. Ma nieco inny kształt reflektorów ozdobionych poziomą czerwoną linią. Zmienił się też wygląd dolnej części przedniego zderzaka. Osobno umieszczone kierunkowskazy zostały na swoim miejscu i nie odbiegają od wcześniejszych grafik.

Z tyłu Yugo pojawiły się reflektory na czarnym tle i podświetlane logo. W tej części nadwozia też nie zabrakło czerwonej listwy, która w rzeczywistości może posłużyć jako odblask. Felgi wyglądają dość oryginalnie, a producent stara się eksperymentować ze stylistyką. Dwa wydechy świadczą o silniku spalinowym. Yugo chce korzystać z wolnossących oraz turbodoładowanych jednostek benzynowych.

Upragniona skrzynia biegów pozostała

Obecność klasycznej jednostki napędowej w tych czasach cieszy podwójnie. Oczywiście zwolennicy nowej szkoły również znajdą coś dla siebie. Yugo zapowiedziało bowiem wariant elektryczny. Producent zasugerował też, że w przyszłości może pojawić się wersja nastawiona na wyższe osiągi. Najważniejsze, że manualna skrzynia biegów będzie dostępna w bazowej wersji wyposażenia, choć wprowadzanie samochodu z taką skrzynią w tym ćwierćwieczu jest dość zaskakujące.

Yugo nie zdradza planów dotyczących sprzedaży. Można spodziewać się jednak, że gdy produkcja ruszy, Serbia nie będzie jedynym krajem w Europie oferującym nowe Yugo. Trzeba przyznać, że projektant Darko Marceta oraz Aleksandar Bjelić kierujący projektem są na dobrej drodze do powtórzenia sukcesu. W połowie września podczas CDE Classic w Dietzhölztal poznamy jeszcze więcej istotnych szczegółów.

Dowiedz się więcej o Yugo:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-06T17:42:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T14:55:20+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T11:44:28+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T19:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T17:13:03+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T12:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-05T11:01:44+02:00
Aktualizacja: 2025-05-04T15:05:53+02:00
Aktualizacja: 2025-05-04T11:06:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-03T15:43:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-03T12:37:09+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA