REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Volkswagen spełnia marzenia miejskich aktywistów. Zbudował elektryczny rower cargo

Volkswagen zaprezentował swój najnowszy wynalazek, elektryczny rower cargo, podczas trwającego Los Angeles Auto Show. Wcześniej był on jedną z największych niespodzianek targów IAA w Hanowerze. Pojazd jest całkiem zgrabny i do tego dość pakowny.

30.11.2018
10:17
Elektryczny rower cargo od Volkswagena ma 210 kg ładowności
REKLAMA
REKLAMA

Na targach motoryzacyjnych można spotkać nie tylko najnowsze modele samochodów i ciekawe projekty, ale też innego rodzaju pojazdy. Volkswagen postawił między innymi na elektryczny rower cargo. W czasach stawiania na ekologię nie powinno to nikogo dziwić.

Ładowność do 210 kilogramów.

Cargo e-Bike określany jest jako najmniejszy pojazd dostawczy w historii Volkswagena. Może to lekkie nadużycie, bo ciężko porównywać rower do samochodu, ale najwyraźniej marketingowcy koncernu wiedzą lepiej.

Jego łączna ładowność wynosi  210 kg, oczywiście wliczając w to rowerzystę. Pomieści więc całkiem spore zakupy, których dźwiganie nigdy nie należy do przyjemności.

Trójkołowy pojazd z przodu wyposażony jest w specjalną platformę, na której można umieścić skrzynię o pojemności 0,5 m³ (510 litrów). Stosunkowo długi rozstaw przedniej osi, wynoszący 1,35 m, i nisko położony środek ciężkości platformy ładunkowej, zapobiegają pochylaniu się roweru na zakrętach.

Rower cargo od Volkswagena ma 2,06 m długości, 89 cm szerokości i 1,10 m wysokości (z kierownicą w najwyższym punkcie). Całość waży tylko 40 kg.

VW e-Carg

Siłą nóg lub ze wspomaganiem.

Rowerem można poruszać się zarówno klasycznie, za pomocą siły nóg, ale też z pomocą silnika elektrycznego o mocy 250 W. Pozwala on rozpędzić się maksymalnie do 25 km/h.

REKLAMA

Prąd do silnika dostarczany jest z akumulatora litowo-jonowego, który wystarcza na przejechanie do 100 km. Do miasta w sam raz, a i na dłuższą trasę wystarczy (przecież można w każdej chwili przejść ze wspomagania na pedałowanie).

Elektryczne rowery cargo są rozwiązaniem dla coraz bardziej zatłoczonych miast, a przy okazji są to pojazdy ekonomiczne i ekologiczne. Ten model produkowany będzie w fabryce w Hanowerze, a do sprzedaży ma trafić już w przyszłym roku. Jednym z czynników odstraszających może być cena, której producent na razie nie ujawnia.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA