Oto Volkswagen T-Roc Cabriolet. Nie wierzyłem w to, ale oni naprawdę go zrobili
T-Roc Cabriolet był zapowiadany od dawna, ale – szczerze mówiąc – nie wierzyłem, że Volkswagen naprawdę zdecyduje się na jego wprowadzenie. Czy to zapowiedź przyszłości segmentu aut bez dachu?
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-11.jpg)
Nie ma już Eosa, nie ma Golfa Cabrio. Ale jeśli lubicie czuć wiatr we włosach i chcecie jeździć Volkswagenem, jesteście uratowani. Oto T-Roc Cabriolet, który zadebiutuje we wrześniu we Frankfucie – a teraz został pokazany na oficjalnych zdjęciach.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-1.jpg)
Zresztą wiatr we włosach to nie wszystko. Przy okazji można dostać gałęzią w twarz, podczas jazdy leśną dróżką. W końcu od czegoś jest zwiększony prześwit!
Zwiększono też… rozstaw osi.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-2.jpg)
To zaskakujące, ale T-Roc w tej wersji jest dłuższy o 34 mm od „zwykłego”. Jego rozstaw osi wzrósł o 37 mm. Ten model dostał też całą masę dodatkowych wzmocnień w drzwiach, podwoziu, bocznych panelach i w ramie przedniej szyby. Ale to akurat już nie zaskakuje.
Pod maską: litr lub półtora.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-6.jpg)
Jeśli chodzi o silniki, też raczej obyło się bez szoku. Otwartego T-Roca mogą napędzać: trzycylindrowe, 115-konne 1.0 TSI lub czterocylindrowe 1.5 TSI o mocy 150 KM. Słabszy motor będzie mógł być zestawiony z sześciobiegową skrzynią ręczną, a mocniejszy „dostanie” przekładnię DSG. Obie jednostki są benzynowe. Szokujące byłoby, gdyby w T-Rocu Cabriolet pojawił się diesel. Ale crossover bez dachu i z TDI pod maską… no, tego byłoby już za wiele! Volkswagen musi znać umiar.
Jeśli jesteśmy przy cyferkach: pojemność bagażnika będzie wynosić o 161 litrów mniej niż w klasycznym T-Rocu, czyli 284 l. Spora różnica, ale miękki dach musi się gdzieś zmieścić. A klienci na cabrio raczej są przyzwyczajeni do oszczędnego pakowania się na weekend. Warto też wspomnieć, że ta wersja stała się czteroosobowa. Cóż, jazda z tyłu przy otwartym dachu i tak nie jest przyjemna.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-7.jpg)
Kolejne cyferki to 30,5. Tyle kilometrów na godzinę może jechać ten samochód w czasie składania lub rozkładania dachu. Całość (rozkładania, nie jazdy) odbywa się elektrycznie i trwa równe dziewięć sekund.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-8.jpg)
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-5.jpg)
Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje stylistyczne.
Dokładniej: usportowioną R-Line i spokojniejszą Style. Która będzie bardziej popularna? To dobre pytanie, choć jeszcze lepsze jest to… czy T-Roc Cabriolet w ogóle będzie się jakoś sprzedawał.
Pisałem o tym na początku działania Autobloga, gdy pojawiły się pierwsze informacje na temat tego wozu: to wszystko wygląda jak wynik działania wielkiego, marketingowego robota. Jego algorytm obliczył, że skoro crossovery są dziś niesamowicie modne, a kabriolety jeszcze niedawno były (czy ktoś pamięta szał na modele w stylu Peugeota 307 CC?), stworzenie crossovera ze zdejmowanym dachem jest receptą na gigantyczny sukces.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-10.jpg)
Ale… tego typu samochody już były. Nissana Murano CrossCabrio widziałem na żywo raz, a Range Rovera Evoque’a bez dachu: dwa razy. Ale za każdym razem był to ten sam egzemplarz do testów dziennikarskich.
Czy T-Roc będzie popularniejszy?
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-3.jpg)
Być może okaże się, że wcześniej wspomniane wozy pojawiły się za wcześnie, a Volkswagen idealnie trafi na swój czas. Kto wie, czy za chwilę nie czeka nas fala premier otwartych crossoverów? Hyundai Kona Cabrio, BMW X1 Roadster, Kia Xceed Landaulet… A jeśli nie – w Wolfsburgu będą musieli jednak odłączyć swojego robota od prądu.
Żyjemy w ciekawych czasach.
![Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/08/Volkswagen-T-Roc-Cabriolet-4.jpg)