200 tysięcy i możesz wyjeżdżać Toyotą bZ4X z salonu. Ale dodaj 17 000 zł za prestiż
Polskie ceny startują od 201 900 zł — tyle trzeba zapłacić, żeby podstawowa Toyota bZ4X zagościła w naszym garażu. Prestiż będzie kosztował dużo więcej.
![nowy suv toyoty](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/toyota-bz4x-15-1180x645.jpg)
Rozpoczęło się przyjmowanie rezerwacji na Toyotę bZ4X, a jak podaje marka — tylko rezerwacja daje gwarancję realizacji zamówienia w pierwszej kolejności. A skoro tak, to trzeba się spieszyć, w końcu samochody elektryczne podobno rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. A może to chodziło o spalinowe samochody do zabawy w rodzaju GR Yarisa i GR86? Nieważne, wracamy do cennika bZ4X.
![toyota bz4x ceny](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/toyota-bz4x-13-1024x683.jpg)
Toyota bZ4X - polskie ceny
Cennik otwiera wersja Comfort za 201 900 zł. Za te pieniądze otrzymujemy wersję z jednym silnikiem o mocy 204 KM, który napędza przednie koła. Jak na bazową wersję jest całkiem nieźle wyposażona — w standardzie dostajemy pompę ciepła, dwustrefową klimatyzację, alufelgi o średnicy 18 cali, przednie światła LED, cyfrowy kluczyk. Jednak w tej wersji znajdziemy mniejszy ekran multimedialny — ma przekątną zaledwie 8 cali, ale poza tym jest bardzo przyzwoicie. Dostajemy kamerę cofania, obsługę Apple CarPlay, Android Auto, nawigację z 4-letnią darmową transmisją danych. Ponadto Toyota wyposażona jest w asystenta głosowego, który potrafi rozpoznać, kto wypowiedział komendę — kierowca czy pasażer. Właściciel może wyrazić zgodę na aktualizowanie multimediów online.
![ceny toyota bz4x](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/toyota-bz4x-15-1024x683.jpg)
Jeżeli chodzi o systemy, w jakie wyposażona jest Toyota bZ4X, to nie ma na co narzekać — na pokładzie znajduje się układ wczesnego reagowania przed zderzeniem, który wykrywa również pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Ponadto mamy układ wykrywający samochody na skrzyżowaniach, ostrzeganie przed pojazdami włączającymi się do ruchu, awaryjne hamowanie. Toyota nie zapomniała o tempomacie adaptacyjnym, który działa w pełnym zakresie prędkości, czyli do 160 km/h. Standardowo mamy układ utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych oraz asystenta zjazdów i podjazdów.
Kolejna wersja to Prestige
Podobno to ta ma być najczęściej wybierana przez klientów, jej ceny zaczynają się od 217 900 zł. Zmiany w stosunku do wersji Comfort to 12,3-calowy wyświetlacz, nawigacja może działać w trybie offline. Przednie światła zamiast jednej soczewki mają trzy — jak prestiż, to musi być na bogato. Fotel kierowcy dostał elektryczną regulację (nie wiem co z fotelem pasażera, dziwna sprawa), przednie fotele w tej wersji są podgrzewane, podobnie jak wycieraczki przednie i kierownica. W tej wersji otrzymamy również tylne czujniki parkowania, ładowarkę indukcyjną do telefonu, elektryczną klapę bagażnika oraz przyciemniane tylne szyby.
![ceny toyota bz4x](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/toyota-bz4x-4-1-1024x683.jpg)
Do wersji Prestige za 3000 zł można dokupić pakiet Tech, który obejmuje system monitorowania martwego pola w lusterkach, system kamer 360 stopni oraz tylne czujniki parkowania z funkcją hamowania przed obiektami i samochodami. Prestige to pierwsza wersja, którą możemy mieć z napędem na obie osie XMODE. Za taka przyjemność trzeba zapłacić co najmniej 231 900 zł. Ale w zamian dostajemy silniki o łącznej mocy 217 KM, a przyspieszenie z 7,5 s spada do 6,9 s.
Wyżej jest Executive
239 900 zł kosztuje wersja 2WD, a 253 900 zł wersja 4WD. W stosunku do poprzedniej wersji zyskała panoramiczny szklany dach, system automatycznego i zdalnego parkowania, kamery 360 stopni oraz 20-calowe felgi. Fotele oprócz podgrzewania są również wentylowane, a do tego mają pamięć ustawień i powleczone są skórą z plastikowej świni. Dodatkowo w standardzie dostajemy system monitoroania martwego pola i asystenta bezpiecznego wysiadania. W tej wersji dach jest czarny, więc siłą rzeczy klienci dostają dwukolorowe nadwozie. Na czarno polakierowano grill. Za 5900 zł możemy dokupić pakiet JBL, który daje nam 9 głośników.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/toyota-bz4x-14-1024x683.jpg)
Absolutny top topów to wersje Premiere Edition
Tylko w niej można dostać dach solarny, który według producenta może wygenerować dziennie tyle prądu ile potrzeba do przejechania 10,9 km, a rocznie nawet 1800 km. Coś mi się tu wynik działań matematycznych nie zgadza, ale może trzeba wyciągnąć deltę i będzie się zgadzać. Chyba że mamy przed soba zbiór liczb urojonych, to wtedy odpadam. Dach solarny to bardzo dobra inwestycja. Tak dobra, że lepiej jej nie brać, bo w Polsce jest zbyt mało dni słonecznych, żeby ta wersja miała sens. Ba, nawet w słonecznych miejscach ta wersja nie ma sensu, ale to już nie moje zmartwienie. W stosunku do wersji Executive znajdziemy tutaj podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu, system audio JBL mamy w standardzie. Ta wersja wyróżnia się specjalnymi zabezpieczeniami antywłamaniowymi. Ma czujnik zbicia szyby i czujniki przechyłu systemu alarmowego. Cena: 263 900 zł.