Nowe Subaru WRX zaprezentowane. Zgadnijcie, czy będzie dostępne w Polsce
Nowe Subaru WRX właśnie zadebiutowało. To całkiem fajny samochód, ale najważniejsze pytanie dotyczy tego, czy będzie dostępny w Polsce. Znamy już odpowiedź.
![Subaru WRX](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/2022_Subaru_WRXHero-1180x645.jpeg)
Nie ma co pisać długiego wstępu o Subaru WRX, o tym, że to ważny model, opisywać generacje, tylko od razu przechodzimy do konkretów. Przed państwem najnowsza generacja kultowego modelu:
![subaru impreza wrx](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/2022_Subaru_WRXHero-1024x469.jpg)
![Subaru WRX](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/2022_Subaru_WRX_138-1024x683.jpg)
A tak prezentuje się od tyłu:
![Subaru Impreza WRX](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/2022_Subaru_WRX_024-1024x683.jpg)
Pod maską znalazł się turbodoładowany czterocylindrowy bokser o pojemności 2,4 l i mocy 275 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 349 Nm. To swoją drogą jest na swój sposób urocze. Poprzednia generacja miała pod maską turbodoładowany dwulitrowy silnik o mocy 272 KM. To wręcz imponujący przyrost mocy idący za dużym wzrostem pojemności. Tak się stosuje zasadę no replacement for displacement w praktyce. Nie sprawdziły się przypuszczenia, o których pisał Piotr, mówiące, że nowy WRX będzie miał około 300 KM. Takie wartości osiągnie dopiero odmiana STi.
![Subaru Impreza WRX](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/Subaru-impreza-wrx-1-3-1024x683.jpg)
WRX powstał na nowej platformie Subaru Global Platform, na której zbudowano już Outbacka. Auto występuje z 6-biegowym manualem oraz z nową przekładnią CVT, która według Subaru ma umożliwiać znacznie szybszą zmianę biegów. Wirtualnych oczywiście – skrzynia ma zaprogramowane 8 przełożeń, specjalnie dla dziwnych ludzi, którzy chcą ręcznie zmieniać przełożenia w bezstopniowej przekładni.
Producent nie podał danych technicznych dotyczących przyspieszenia i osiągów. Napęd oczywiście trafia na wszystkie koła. Według informacji prasowej środek ciężkości położony jest niżej, a nowy WRX ma znacznie lepszą sztywność skrętną niż poprzedni model. Nowością są amortyzatory o elektronicznie regulowanej sile tłumienia. W środku znajdziemy pionowo umieszczony 11,6-calowy tablet, trochę skóry, plastiku i alcantary. Wnętrze jest poprawne. Ale i tak podejrzewam, że nikt na to nie zwraca uwagi, bo WRX-a zwykło się kupować dla właściwości jezdnych.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/Subaru-impreza-wrx-1-1-1024x683.jpg)
Jest jeszcze jedno pytanie, na które należy odpowiedzieć
Czy Subaru WRX będzie dostępne w Polsce, albo chociaż w Europie?
By się tego dowiedzieć, zadzwoniłem do Subaru Import Polska Sp. z o.o. Tam przemiła pani z działu sprzedaży, którą serdecznie pozdrawiam, powiedziała, że na dziś nic na to nie wskazuje. Ale mogę się jeszcze dowiadywać.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/09/Subaru-impreza-wrx-1-2-1024x683.jpg)
Trochę posmutniałem, gdy to usłyszałem, ale przecież wszyscy wiemy dlaczego. Normy emisji są zabójcze dla fajnych samochodów.