REKLAMA

Oto nowy Jeep Wrangler. Odświeżona wersja ma inne wnętrze i grill. I nie tylko

Nowy Jeep Wrangler na rok modelowy 2024 przeszedł kurację odświeżającą. Amerykanie dostaną nawet V8 o pojemności 6.4, ale Europa musi raczej zadowolić się hybrydą.

elektryczny jeep wrangler
REKLAMA
REKLAMA

W świecie terenówek czas płynie wolniej. Klienci na auto tego typu nie zwracają aż tak uwagi na ekrany, a systemy wspomagające jazdę częściej im przeszkadzają niż rzeczywiście kuszą do zakupu. Ale to nie znaczy, że takich samochodów nie należy modernizować.

Tak wygląda nowy Jeep Wrangler

nowy jeep wrangler

Ford Bronco nie śpi i podbiera klientów Jeepowi. Ataki przypuszcza także Land Rover ze swoim Defenderem. Nie zapominajmy również o Japończykach. Dlatego Jeep Wrangler aktualnej generacji, obecny na rynku od sześciu lat, musiał wybrać się na kurację odmładzającą. Lifting nie zmienił – na szczęście – charakteru samochodu. To nadal nie jest wygodny, bezpłciowy SUV.

Jak na razie, nowy Jeep Wrangler zadebiutował w Stanach Zjednoczonych. Detale dotyczące wersji europejskiej zostaną ujawnione później – ale trudno się spodziewać, by model na Stary Kontynent mocno się różnił.

Nowy Jeep Wrangler ma zmieniony przód

nowy jeep wrangler

Inny grill – choć wciąż bardzo charakterystyczny, z siedmioma „szczebelkami”, nowe kolory lakieru, inne wzory felg – oto co na pierwszy rzut oka wyróżnia Wranglera po liftingu od wersji sprzed zmian.

Zmodernizowano także kokpit. Ma nowy kształt i świeży system multimedialny z 12,3-calowym ekranem. W standardzie – Android Auto i Apple CarPlay obsługiwane bezprzewodowo, a także aż 85 aktywnych i pasywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo.

To zmiany, które dotyczą każdej wersji

W gamie wersji też pozmieniano, przynajmniej na rynku amerykańskim. Obniżono cenę bazowego Wranglera Sport S 4xe, a Rubicon X dostał standardowo 35-calowe opony, kamerę pomagającą w jeździe terenowej i stalowe zderzaki. W cenniku pojawi się także wersja Willys, z większymi kołami, poszerzonymi błotnikami i powiększonym prześwitem.

nowy jeep wrangler

Czy tak samo będzie w Europie? Można się tego spodziewać, ale jeśli chodzi o silniki, raczej obędziemy się smakiem. Cennik w Stanach Zjednoczonych wypełniają odmiany 3.6 V6 i 6.4 V8 (285 i 470 KM), jest tam także wersja 2.0 turbo (cztery cylindry, 270 KM), a hybryda plug-in (dwa litry, cztery cylindry, łącznie 375 KM) jest raczej dodatkową atrakcją. U nas prawdopodobnie pozostanie jedyną możliwością. Oczywiście, radzi sobie świetnie, ale niektórym może brakować ryku silnika. Czekamy na informacje na temat tego, jak nowy Jeep Wrangler będzie wyglądał w Europie. Czy będzie fajniejszy od Forda Bronco? Nie wiem, ale chcę to sprawdzić.

REKLAMA

Czytaj również:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA