Nowe BMW i4 w pełnej krasie. Ten grill już mnie nawet nie razi
BMW i4 to elektryczne… no dobrze, użyję tego słowa: czterodrzwiowe coupe. Właśnie nadeszła jego premiera.
![BMW i4 premiera](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-6.jpg)
„Gran Coupe”. Takiego określenia używa BMW w swoich materiałach na temat i4. Można się zresztą spodziewać, że nadchodząca seria 4 GC będzie wyglądać bardzo podobnie. „Przecież to liftback!” – skomentują złośliwi, którzy mówili już to samo przy okazji premiery poprzedniego 4 GC. Pewnie mają rację. Ale nie skupiajmy się na nazewnictwie.
BMW i4: premiera. Jak wam się podoba ta stylistyka?
![BMW i4](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-4-996x1024.jpg)
Już od czasu, kiedy świat obiegły zdjęcia zamaskowanego egzemplarza, wiedzieliśmy już o najważniejszym: grillu inspirowanym wyglądem kapibary. O ile nowe BMW 2 ma uniknąć przodu w tym stylu, o tyle w przypadku i4 nie będzie tak dobrze.
Gdy teraz widać już BMW i4 w całej okazałości, można już legalnie ponarzekać. Ja jednak jestem miło zaskoczony. Nie wiem, od czego to zależy, ale przód i4 wygląda moim zdaniem o wiele lepiej niż w „zwykłej” serii 4. Czy to kwestia innego wzoru wlotów? A może przeprojektowany zderzak lepiej komponuje się z kapib… to znaczy, z grillem? Jeszcze do tego nie doszedłem. Ale BMW i4 naprawdę robi miłe wrażenie.
Profil też jest przyjemny dla oka
![BMW i4 premiera](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-5.jpg)
Trudno mieć jakieś większe uwagi do tego, jak wygląda BMW i4 z boku. Może tylko tylna część nadwozia jest trochę przyciężka w rysunku, ale równie dobrze to może być kwestia zdjęcia.
Tył wyróżnia się dość masywnym zderzakiem z kontrowersyjną, malowaną na czarno dolną częścią. Z kolei niebieskie akcenty, które można znaleźć w różnych miejscach całego nadwozia, to dyskretny wyróżnik BMW napędzanych energią elektryczną.
Ogólnie: i4 jest ładniejsze od 4 Coupe
![BMW i4](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-3.jpg)
To oczywiście moje zdanie, ale wydaje mi się, że prędzej czy później znajdę sojuszników. Elektryczne, czterodrzwiowe coupe wygląda bardziej spójnie, nowy przód mniej razi w oczy i całość jest naprawdę niezła.
Tak naprawdę, wygląd BMW i4 nie ma jednak żadnego znaczenia. Nowy model ma być bowiem tak szybki, że nikt nie zdąży mu się porządnie przyjrzeć.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-1.jpg)
Moc i4 ma wynosić 530 KM
Mówimy tu o wersji M Performance. Czy będą inne? Jakie będą miały osiągi? BMW jest póki co oszczędne w dawkowaniu takich informacji. Nie ma też zdjęć wnętrza, choć nie spodziewam się tu rewolucji w stosunku do Czwórki (kto wie, może się zdziwię?).
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/BMW-i4-premiera-2.jpg)
Jeśli chodzi o mocną odmianę, jej spodziewane przyspieszenie do 100 km/h to 4 sekundy, a zasięg według WLTP sięgnie 590 km. To pewnie więcej niż spalinowe M4 może przejechać na jednym zbiorniku. Imponujące. Czekamy na więcej wiadomości o nowym modelu, a teraz możecie już spokojnie udać się do sekcji komentarzy i napisać coś o tych wielkich nerkach.