Nowa Lancia nareszcie oficjalnie. Jest pełna specyfikacja
Jak wygląda Lancia Ypsilon - to już wszyscy wiemy. Po tygodniach zapowiedzi w końcu jednak dowiedzieliśmy się o tym aucie wszystkiego. Znamy też cenę i chyba nie będzie to dla nikogo przesadnie przyjemna niespodzianka.
![Nowa Lancia nareszcie oficjalnie. Jest pełna specyfikacja](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA-2-min-1180x645.jpg)
Nowa era Lancii zaczyna się bowiem od modelu kosztującego... 39 990 euro, czyli równowartość ponad 170 000 zł. Ale po kolei.
Tak wygląda nowa Lancia Ypsilon (gdyby ktoś zapomniał)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Zrzut-ekranu-2024-02-14-o-17.03.41.png)
I, jak już wcześniej ustaliliśmy, jest bardzo udziwnioną wizualnie wersją elektrycznego Peugeota 208 czy równie elektrycznego Opla Corsy, co niektórym najwyraźniej się spodobało. W sumie to nawet dobrze, mamy pod dostatkiem poprawnych i niezbyt kontrowersyjnych aut, natomiast te kontrowersyjne, które generują w internecie fale czystego oburzenia, potem sprzedają się rewelacyjnie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA-3-min.jpg)
Niech więc i tak będzie w przypadku nowej Lancii, może w końcu będzie przynajmniej jedna włoska marka, której się dobrze wiedzie (chociaż Lancii na tle całego koncernu i tak idzie nieźle).
Przejdźmy może jednak do detali.
Nowa Lancia Ypsilon - wymiary i napęd
4,08 m długości, 1,76 m szerokości i 1,44 m - mamy więc, nie ma tu najmniejszego zaskoczenia, do czynienia z autem miejskim, aczkolwiek znacząco większym od poprzednika. Rewelacyjnie sprzedająca się poprzednia generacja tego modelu była o niemal dokładnie 20 cm krótsza - zobaczymy, jak zniosą to wąskie włoskie uliczki.
Tamtejsze asfalty i bruki przejdą przy okazji test nośności, bo choć Lancia Ypsilon w nowym wcieleniu wciąż nie jest wielka, to zdecydowanie się jej przytyło. Pakiet akumulatorów sprawia, że włoski hatchback pokaże na wadze co najmniej... 1584 kg, czyli więcej niż wyzywana od grubasów w swoim czasie Alfa Romeo 159 (no może nie ta z 3.2).
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA-min.jpg)
Nie ma się jednak co pastwić, bo to jest przyszłość Lancii i elektromobilności, a elektromobilność i przyszłość wymaga masowych (uwaga, to był dowcip) ofiar. A z rzeczy bardziej poważnych - nowy Ypsilon napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, pochłaniającym od 14,3 do 14,6 kWh na 100 km, co przy pakiecie akumulatorów o mocy 51 kWh pozwala na przejechanie maksymalnie 403 km.
Ładowanie ma być możliwe z wykorzystaniem szybkich ładowarek i w idealnych warunkach od 20 do 80 proc. naładujemy naszego Ypsilona w zaledwie 24 minuty. W 10 minut natomiast zwiększymy zasięg o 100 km.
Najlepsze wrażenie robi jednak wnętrze.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA-2-min.png)
Docięte wprawdzie tak, żeby pasowało do gotowców Stellantisa, ale i tak wystarczająco udziwnione, żeby zwracać na siebie uwagę. Oczywiście, jak można się było spodziewać, w środku znajdziemy m.in. dwa duże ekrany (10,25") z dość imponującymi ramkami dookoła, ale i tak - szczególnie z niebieska tapicerką, wygląda to jakoś.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA-3-min.png)
Cena niestety zachęca umiarkowanie.
Tyle dobrze, że mowa o wersji specjalnej, przygotowanej na start kariery rynkowej nowej Lancii Ypsilon. Zgodnie z drobnym druczkiem w komunikacie prasowym, Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina kosztuje katalogowo 39 999 euro (czyli ok. 173 000 zł) i w cenę wliczony jest wallbox. Potem do gamy pewnie dołączą i tańsze wersje, choć jeśli Lancia chciałaby wrócić do Polski, bo bez czegoś, do czego można lać benzynę, raczej się nie obejdzie.