Przy jakim przebiegu kończy się prestiż? Ten Mercedes-Maybach ma 7 lat, 600 tysięcy kilometrów i wciąż robi wrażenie
Mercedes-Maybach S 500 to doskonały samochód na długie trasy. Na tyle, że pewnym egzemplarzem ktoś przez siedem lat zrobił 580 tysięcy kilometrów.
![mercedes-maybach](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-2-1063x645.jpg)
Jaki przebieg samochodu jest już zbyt wysoki? Przy ilu kilometrach na liczniku można zacząć się zastanawiać, czy auto nie okaże się problematyczne albo po prostu zużyte, nie dające tyle radości z jazdy i użytkowania, ile powinno? To temat na bardzo długie dyskusje. Jedni powiedzą, że 200 tysięcy to już za dużo, drudzy kupią auto, które ma „nalatane” i 300. Przy pół miliona kilometrów na liczniku zwykle zaczynają się schody. Takie auto długo czeka na nabywcę.
A gdybym powiedział wam, że ktoś sprzedaje auto z przebiegiem 582 tysięcy kilometrów za 200 tysięcy złotych?
Dokładniej – 199 900 zł. Niektórzy mogą stwierdzić, że to szalona cena, jak za jakikolwiek wóz z takim wynikiem na liczniku. Ale, z drugiej strony, mówimy o Mercedesie-Maybachu S 500, czyli najbardziej luksusowej odmianie klasy S i to z jednym z mocniejszych silników, V8 rozwijającym 455 KM. Ma wspaniałe wyposażenie, nadal wygląda bardzo wytwornie w środku, no i wyjechał z salonu zaledwie siedem lat temu. Dzięki przebiegowi, kosztuje mniej od egzemplarzy, które mniej na siebie pracowały. Można go kupić za cenę nowego Passata. Maybach w cenie Passata to przecież niezły interes.
![mercedes-maybach](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-2.jpg)
Rocznie, Mercedes-Maybach S 500 pokonywał ponad 80 tysięcy kilometrów
Pochodzi z polskiego salonu i ma pełną historię serwisową w ASO. Argumentem „za” tym egzemplarzem jest jego trwałość. Skoro dał radę przejeździć sporo kilometrów w dość krótkim czasie, nie mógł stać w serwisie dużo dłużej, niż to wymagane w przypadku przeglądu. Wszystko wskazuje na to, że nie jest pechowy.
![mercedes-maybach](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-3.jpg)
Poza tym, wnętrze Maybacha dobrze znosi taki przebieg. Widząc nowy egzemplarz można by się zastanawiać, czy piękne, jasne skóry będą wyglądały równie ładnie po pokonaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Mercedes-Maybach z ogłoszenia nadal robi wrażenie we wnętrzu. Fotel kierowcy nosi niewielkie ślady użytkowania, a po kierownicy nie widać prawie nic. Fotelom pewnie pomogłoby dobre pranie – i wtedy można by się nabrać, że to prawie nowe auto. Z Maybacha S 500 pewnie rzadko ktoś wysiadał, bo jak już zajął w nim miejsce, cel podróży był oddalony o kilkaset kilometrów.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-4.jpg)
Komu służył Mercedes-Maybach z ogłoszenia?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-6.jpg)
Możliwe, że czarna limuzyna woziła np. gości hotelowych albo była rodzajem bardzo luksusowej taksówki dla majętnych, którzy wynajmowali ją z kierowcą na trasy. Tego typu firmy zwykle korzystają jednak ze „zwykłych” Mercedesów S. Bardziej prawdopodobna jest wersja o tym, że Mercedes-Maybach S 500 był po prostu limuzyną prezesa jakiejś firmy – tyle że takiego, który sporo się służbowo przemieszczał. Trzeba przyznać, że robił to w wyjątkowo komfortowych warunkach. Niektórzy mówią, że lepsze pół miliona kilometrów autostradowego przebiegu niż 200 tysięcy miejskiego.
![mercedes-maybach](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-5.jpg)
Teraz Maybach może się sprawdzić, wożąc śluby albo… może nawet i rodzinę. Nowy właściciel będzie pewnie szybko zmieniał temat, słysząc pytanie o przebieg swojego samochodu. O ewentualnych kosztach usunięcia awarii pewnie też będzie wolał nie myśleć. Ale codzienność z Maybachem, nawet takim z „nalotem” niemal 600 tysięcy, musi być przyjemna.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/mercedes-maybach-580-tysiecy-kilometrow-1.jpg)
Zdjęcia: ogłoszenie na Otomoto, autor: Marcin