REKLAMA

Ostatni z rodu walczy o przetrwanie. Radykalny lifting lubianego modelu

Koreańczycy woleliby produkować już wyłącznie elektryczne kompakty - ale Kia Xceed zostanie jeszcze w ofercie na jakiś czas. Upodobni się do nowszych modeli marki.

kia xceed lifting
REKLAMA

Nie wiem, czy w polskiej policji już o tym słyszeli, ale Kia Ceed odjeżdża do lamusa. Produkcja już się zakończyła i teraz można kupić już tylko ostatnie egzemplarze w specjalnych wersjach. Następcą tego auta będzie przede wszystkim model elektryczny, czyli EV4. Z pewnością nie każdy klient na Ceeda - wśród których są nie tylko służby mundurowe, ale i firmy kupujące auta dla przedstawicieli handlowych pokonujących codziennie wiele kilometrów - będzie mógł i chciał przesiąść się na elektryka.

REKLAMA


Ale w gamie jest jeszcze Kia Xceed

To model, który można opisać w skrócie jako „podniesiony Ceed hatchback”, choć tak naprawdę zmian jest nieco więcej. To propozycja dla klientów, którzy wolą siedzieć nieco wyżej i wygodniej wsiadać, ale teraz mogą polubić ją też ci, którzy po prostu chcą jeździć spalinową Kią kompaktowej wielkości.

Xceed zadebiutował w 2019 roku, a w 2022 r. przeszedł lifting. Teraz przyszedł czas na kolejne odświeżenie - tym razem o wiele mocniejsze. Cel? Xceed ma wyglądać podobnie do innych, nowych Kii i nie dawać po sobie poznać, że jest relatywnie starym modelem. Prawdopodobnie pożyje na rynku jeszcze co najmniej kilka lat.

kia xceed

Zamaskowane prototypy są już testowane

Widać, że zmian będzie dużo, zwłaszcza z przodu. Nowy pas przedni i zastosowanie pionowo ustawionych reflektorów LED, większego grilla i przeprojektowanego zderzaka upodobni Xceeda np. do wspomnianego EV4. Zmienią się również błotniki oraz maska.

Z boku rewolucji nie przewidziano, ale można spodziewać się nowych wzorów felg. Z kolei tył ma otrzymać zupełnie nowe lampy oraz mocniej „wyrzeźbioną” klapę bagażnika i zderzak z nowymi przetłoczeniami.

Nowa era w środku

Sześć lat po debiucie Xceed odstaje już od reszty gamy Kii pod względem technologii… co jednocześnie może być atutem tego auta, bo zachowało dość tradycyjny wygląd wnętrza i fizyczne przełączniki. Teraz najprawdopodobniej obydwie kwestie ulegną zmianie.

A było tak przyjemnie.

Wszystko wskazuje na to, że w kabinie pojawi się cyfrowy kokpit i nowoczesny system multimedialny z dużym ekranem dotykowym, lepszą grafiką i pełną obsługą aktualizacji pobieranych z chmury. Kia wprowadzi także nowe systemy wspomagania kierowcy (ADAS), można się więc spodziewać więcej pikania.

Pod maską: nadal silniki benzynowe, ale bez diesla

W gamie silników nie będzie rewolucji, ale duże zmiany są nieuniknione. Diesel 1.6 CRDi najpewniej odejdzie z powodu norm emisji, podobnie jak obecne wyłącznie benzynowe silniki. W ich miejsce mają pojawić się miękkie hybrydy (MHEV), prawdopodobnie bazujące na 1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI.

W grę wchodzi także powrót hybrydy plug-in, która zniknęła z oferty po pierwszym liftingu. Jej obecność pozwoliłaby Xceedowi konkurować z nowymi rywalami.

REKLAMA

Odświeżony Xceed ma zadebiutować w połowie 2026 roku. Pozostaje jedynym ocalałym modelem z rodziny Ceedów. Elektryki nawet nie tyle nadchodzą, co już nadeszły, ale Europa jeszcze nie pozwala Koreańczykom zapomnieć o motorach spalinowych. Polski rynek jest za to wdzięczny.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-27T15:25:43+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T13:20:21+02:00
Aktualizacja: 2025-08-27T11:06:34+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T17:38:29+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T16:42:30+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T13:24:05+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T12:47:16+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T11:49:41+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T10:50:03+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T15:34:40+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T11:33:09+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T09:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T14:52:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T10:04:55+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T08:58:47+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA