REKLAMA

Widziałem MG3 Hybrid na żywo i znam jego cenę. To najtańsze 195 KM na rynku

MG3 Hybrid to konkurent Toyoty Yaris. Kosztuje od niej jednak mniej i miażdży ją w kategorii „moc”. Jak wypada w bezpośrednim kontakcie? I jaka jest jego cena?

MG3 Hybrid ceny
REKLAMA

Nie mamy wiele czasu, bo pewnie chcecie już wiązać buty i biec do salonu. Dlatego nie będziemy tracić czasu na wstępy, opowieści i anegdoty. Skupmy się na faktach.

REKLAMA
MG3 Hybrid ceny
  • MG3 to samochód segmentu B - może nawet „B z plusem”. Mierzy 4113 mm, dla porównania Toyota Yaris ma długość 3950 mm, a Renault Clio 4050 mm. Rozstaw osi MG to 2570 mm (Yaris - 2510 mm, Clio - 2584 mm).
  • Wygląda trochę generycznie i niekoniecznie tak, jak na nowe auto przystało. Te linie, trochę kojarzące się z Hyundaiem i20, trochę ze starą Mazdą 3 i trochę ze wszystkimi autami segmentu B wrzuconymi do blendera i pomieszanymi, mogłyby pasować np. do 8-letniej konstrukcji. Trudno jednak zarzucić MG brzydotę. Stylistyka mu w karierze nie pomoże, ale i nie przeszkodzi.
  • Póki co MG3 będzie dostępne tylko w wersji hybrydowej (HEV, nie trzeba jej ładować z gniazdka). Ma silnik wolnossący 1.5 zestawiony z silnikiem elektrycznym. Moc to imponujące 195 KM (!), jak w hot hatchu w rodzaju VW Polo GTI. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu równe 8 sekund. Dla porównania, poliftowy, 130-konny Yaris Hybrid osiąga setkę w 9,2 s. MG3 HEV ma skrzynię automatyczną o trzech przełożeniach.

Już bazowa wersja ma w wyposażeniu m.in. aktywny tempomat, automatyczną klimatyzację, nawigację i kamerę cofania. Bogatsza ma m.in. alufelgi (w podstawie są 15-calowe koła z kołpakami) i lepsze audio, a topowa - pakiet asystentów jazdy w rodzaju czujnika martwego pola, LED-owe światła główne (w bazie: tylko diody do jazdy dziennej), kamery 360 i podgrzewane fotele.

Ile kosztuje MG3 HEV?

Teraz czas na najlepsze. 195-konna hybryda została wyceniona na:

  • 87 950 zł za odmianę bazową
  • 94 500 zł za środkową wersję Excite
  • 101 000 zł za topową wersję Exclusive
MG3 Hybrid ceny

To oznacza, że za stówkę mamy nowe auto segmentu B, które szybko przyspiesza i podobno również niewiele pali.

Jakie jest MG3 HEV na żywo?

mg3

Wsiadłem do niego tylko na chwilę, w poszukiwaniu tandety. Śladów nadmiernych oszczędności nie znalazłem - kokpit wykończono mieszanką twardych i niedrogich tworzyw (podszybie, dół tunelu centralnego) i tych całkiem miękkich i miłych w dotyku (np. przed pasażerem z przodu). Fotele wydają się dość wygodne, choć mogą mieć za krótkie siedziska.

mg3 hybrid
Bagażnik ma pojemność 293 litrów.

Wnętrze jest na tyle przestronne, że gdy ustawiłem fotel tak, jakbym miał jechać w podróż, a z tyłu usiadł mój kolega mierzący ok. 1,95 m, nie tylko nie umarł, ale i powiedział, że „moglibyśmy tak jechać”. Pewnie MG3 będzie częstym wyborem dla firm zajmujących się przewozem osób.

REKLAMA

O tym, jakie naprawdę jest MG3 Hybrid dowiem się po jazdach testowych. Zobaczymy, na ile płynnie działa układ hybrydowy, jak rozwiązano kwestię prowadzenia i ile naprawdę to auto pali. Ale jak na razie, „na sucho”, MG3 prezentuje się tak, że gdybym pracował w Toyocie, zacząłbym się o Yarisa trochę martwić. Tam najtańsza hybryda o mocy 116 KM kosztuje 99 900 zł.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA