Użytkowe nowości Renault: bestsellerowy Master po liftingu, zapowiedź nowego Kangoo i inne
Dostawcze Renault sprzedają się doskonale, a czas w tym segmencie upływa nieco wolniej. Ale moment na zmiany w końcu musiał nadejść. Odświeżono Mastera i Trafica, zapowiedziano też nowe Kangoo.
![Renault Kangoo 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-1.jpg)
Obiegowa opinia o osobowych Renault jest, jaka jest. Mimo upływu lat, w powszechnej świadomości francuskie samochody nadal bywają postrzegane jako mało solidne i delikatne. Mogłoby się więc wydawać, że dostawczaki tej marki tym bardziej nie będą cieszyć się popularnością. Ale jest wręcz przeciwnie: Kangoo, Traffic i Master od lat sprzedają się doskonale.
Doczekały się teraz delikatnego odświeżenia.
W ostatnim czasie dział projektowania samochodów dostawczych Renault nie próżnował. Sprawę postanowiono załatwić „hurtowo” – czyli od razu pokazać kilka nowości.
Pierwsza z nich to Renault Kangoo Z.E. Concept.
![Renault Kangoo 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-2.jpg)
Jak sama nazwa wskazuje, nie jest to jeszcze wersja produkcyjna, a prototyp. Wygląda już jednak całkiem „drogowo”. W przypadku Kangoo zegar tyka najgłośniej. Obecna generacja liczy sobie aż 11 lat. Nawet jak na realia tego segmentu jest to prawdziwy dinozaur – zwłaszcza od kiedy zadebiutowały nowe generacje konkurentów, czyli Peugeota Partnera/Riftera, Citroena Berlingo i Opla Combo.
Z.E. Concept to prototyp elektryczny.
Nie znaczy to oczywiście, że nowe Kangoo będzie dostępne tylko jako „elektryk”. Podobnie jak w przypadku obecnej odsłony modelu, odmiana Z.E. będzie jedną z kilku do wyboru w gamie. Prawdopodobnie nie zabraknie również diesli, które w autach użytkowych nadal mają silną pozycję. Ale na dane techniczne dotyczące różnych silników trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.
Póki co możemy po prostu popatrzeć na nadwozie.
![Renault Kangoo 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-3.jpg)
Trzeba przyznać, że nowe Kangoo pod względem stylistycznym zapowiada się obiecująco (i chyba lepiej od konkurencji z grupy PSA). Przód w stylu nowych osobowych Renault dobrze tu pasuje. Łatwo sobie też wyobrazić, jak może wyglądać wersja osobowa.
Debiut nowego Kangoo i Kangoo Z.E. zaplanowano na 2020 r. Prawdopodobnie nie będzie już za to kolejnego Mercedesa Citana.
Pokazano też Renault Master po liftingu
![Nowy Renault Master](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-8.jpg)
Ten model jest prawdziwym przebojem wśród firm zajmujących się rozwożeniem ładunków po Europie w samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Nowa „Masterka”, jak nazywają ją kierowcy, z zewnątrz wyróżnia się zmienionym przodem. We wnętrzu pojawił się zupełnie nowy kokpit, nieco przypominający ten z nowego Mercedesa Sprintera. Ma nie tylko większy ekran dotykowy z systemami Apple CarPlay i Android Auto, ale i coś, co naprawdę przyda się kierowcy podczas dnia pracy: czyli większe schowki.
Nowy Renault Master - silniki
Podstawową jednostką służącą do napędzania tego dużego busa pozostaje silnik 2.3 dCi. Zamiast 170 KM i 380 Nm, jak dotychczas, teraz będzie miał o 10 KM i 20 Nm więcej. Będzie też spełniał najnowsze normy emisji spalin, a „efektem ubocznym” ma być niższe spalanie. Producent podaje, że mowa nawet o litrze na 100 km. Jeżeli zapowiedzi się sprawdzą, oznacza to duże oszczędności dla firm transportowych.
![Renault Master lifting - wnętrze](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-6.jpg)
Master doczeka się także nowych systemów wspomagających kierowcę np. podczas silnego wiatru bocznego. Pojawi się też nowa wersja silnikowa. Master Z.E. będzie miał 76-konny silnik elektryczny, który pozwoli mu na przejechanie 120 km na jednym ładowaniu i na poruszanie się maksymalnie z prędkością 100 km/h. Z oczywistych względów taka odmiana nie zawojuje rynku przewozów dalekobieżnych. Może być jednak przydatna w coraz częściej pojawiających się w Europie tzw. „strefach czystego transportu”, gdzie samochody spalinowe nie mogą wjeżdżać… a dowozić towary do sklepów czymś przecież trzeba.
Zbieranie zamówień na nowego Mastera rozpocznie się jesienią. W ofercie, tak jak dotychczas, pozostaną konfiguracje zarówno z napędem na przód, jak i na tył.
Lifting nie ominął też Trafica.
![Renault Trafic lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-7.jpg)
Zmiany z zewnątrz nie są zbyt wielkie. We wnętrzu odświeżono tablicę przyrządów i „uwspółcześniono” listę wyposażenia. Najciekawsza zmiana zaszła jednak pod maską. Silniki diesla 1.6 biturbo zostały zastąpione przez jednostki 2.0, rozwijające od 120 do 170 KM. Czyżby okazało się, że downsizing w segmencie samochodów użytkowych, które często jeżdżą w pełni załadowane, jednak się nie sprawdził? Któż by się tego spodziewał!
To nie koniec użytkowych nowości Renault.
![nowe renault alaskan](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-4.jpg)
Małe modyfikacje przeszedł Renault Alaskan, czyli „trzeci bliźniak” Nissana Navary i Mercedesa X. Być może taki samochód trafi w końcu na polski rynek.
![Renault elektryczny dostawczak](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/nowe-Renault-Kangoo-2020-5.jpg)
Renault prowadzi także testy miejskiego, elektrycznego dostawczaka o nazwie EZ-FLEX. Ma 100 kilometrów zasięgu i mierzy 3,86 m, czyli nieco więcej niż Twingo, ale mniej niż Clio. Pierwsze egzemplarze trafiły już „na próbę” do wybranych odbiorców. Wygląda interesująco.