REKLAMA

Szybkie i ciężkie. Oto nowe BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition

Po namyśle powiedzenie "nowe" BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition to delikatna przesada, bo to lifting tych modeli, ale to detal. Najważniejsze, że nadal są szybkie, wygodne i ciężkie.

nowe bmw x5 x6 m competition
REKLAMA
REKLAMA

Po całkiem udanym odświeżeniu BMW X5 i BMW X6 przyszedł czas na topowe odmiany w wersji M. W końcu segment wielkich, potwornie szybkich, komfortowych i ciężkich SUV-ów ma się całkiem dobrze. Co się zmieniło?

nowe bmw x5 x6 m competition

BMW X5 M i BMW X6 M Competition to nowe możliwości dzięki miękkiej hybrydzie

Silnik elektryczny zapewnia aż 12 KM dodatkowej moc i 200 Nm momentu obrotowego (tak, to był sarkazm, skąd wiedzieliście?). Żeby było ciekawiej zintegrowano go z 8-biegową skrzynią M Steptronic i jednocześnie pełni funkcję alternatora odwracalnego na wale korbowym. W połączeniu z podwójnie uturbionym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l produkuje łącznie 625 KM i 750 Nm momentu obrotowego.

Silnik przeszedł kilka modyfikacji - wzmocniono zespół korbowy, poprawiono smarowanie, przeprojektowano turbiny i użyto nowego dolotu powietrza. Zmiany były na tyle duże, że silnik zmienił oznaczenie z S63 na S68.

Spostrzegawczy zauważą, że to dokładnie tyle samo, co przed liftingiem i będą mieli rację. Ale dzięki silnikowi elektrycznemu reakcja na gaz jest szybsza.

Nie zmieniły się również osiągi - pierwszą setkę nowe BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition przekraczają po 3,9 s. Moc trafia na wszystkie kola, ale w ustawieniach kierowca może wybrać tryb sportowy, w którym większość trafia na tylne koła, ot taka namiastka sportowych samochodów. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km.h, z pakietem M Driver można przesunąć ogranicznik do 285 km/h.

Standardowo auta wyjeżdżają na 21-calowych felgach z przodu i 22-calowych z tyłu. Liczba systemów dbających o doskonałe prowadzenie, wrażenia słuchowe i radość z jazdy jest na tyle długa, że nie ma sensu jej tutaj wymieniać.

Względem cywilnych odmian wersje M Competition odróżniają się czarnym grillem, wielkim dyfuzorem z tyłu, efektownymi dokładkami progów, poszerzeniami błotników i  przeprojektowanymi zderzakami z przodu.

W środku bez większych zmian w stosunku do normalnych wersji - dodano parę akcentów z logo M, wrzucono trochę karbonu i gotowe.

nowe bmw x5 x6 m competition

Nowe BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition mają ceny z kategorii: o matko ile?

Za BMW X5 M Competition trzeba zapłacić co najmniej 700 000 zł. Wspanialsze BMW X6 M Competition trzeba zapłacić 710 000 zł. Dopłata jest na tyle niewielka, że nie mam pojęcia, dlaczego ktoś miałby wybrać X5 zamiast X6.

Ale może ja jestem jakiś dziwny.

REKLAMA

Czytaj również:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA