Citroen ma pomysł, ale nie jest przekonany. Weźcie się do roboty, bo i tak jesteście spóźnieni
Mam wrażenie, że marka Citroen jest aktualnie jak Pszczółka Maja: "jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie”. Firma potrzebuje hitu. Patrzy na inne marki i drapie się po głowie, bo ma pewien pomysł. I to jest bardzo dobry pomysł, więc proszę go jak najszybciej zrealizować.

Jaki to pomysł? Stary jak świat, czyli remake. Jakiego modelu? Kultowego 2CV.
Remake w motoryzacji sprawdza się nad wyraz dobrze. Co jakiś czas powstaje nowa wersja niegdyś popularnego modelu i zwykle trafia na szczyt popularności. Przykład? Weźmy takiego Fiata 500 - ten nowożytny to jest ogromny sukces. Ale taki zabieg nie zawsze się udaje. Citroen jest przykładem marki, która się sparzyła. Bo widzicie, firma z Francji podjęła jakiś czas temu decyzję o wyodrębnieniu marki DS i stworzeniu produktów premium. Ich sukces jest raczej wątpliwy i mam wrażenie, że przez to Citroen zupełnie się pogubił w walce o swoją tożsamość. Tę tożsamość należy pilnie przywrócić. Firma widzi, co robi konkurencja i chciałaby stworzyć remake modelu 2CV, ale… po wpadce z DS ma obawy. Niesłusznie.
Małe samochody z Europy w stylu retro prawie zawsze są hitami
Udowodniło to wiele marek np. Mini lub wspomniany Fiat. Aktualnie udowadnia to Renault, przywracając piątkę (oraz czwórkę), która jest tak fajna, że nawet Tymon wybrał się do salonu wybadać warunki jej zakupu. Poza tym aktualnie Fiat stwierdził, że zrobi Pandę w stylu oryginału i wygląda na to, że także strzelił klientom prosto w serca. Citroen patrzy na swoją C-trójkę i zastanawia się… a może powinniśmy zrobić nowoczesną interpretację 2CV… Auto Express przeprowadził długi wywiad z szefami marki na ten temat. Tęgie głowy rozkminiają, czy robić i niby jak robić… Ciężko się to czyta, bo moim zdaniem nowe 2CV to wręcz musi powstać. I musi być w stylu retro i musi mieć niezłą cenę. Niech będzie technologicznym bliźniakiem C3 oraz Pandy i niech podobnie kosztuje.
Citroen 2CV - zróbcie to
Dajcie tylko wersję hybrydową i to będzie murowany hit. Bo przy całej sympatii do nowych Renault 5 oraz Renault 4 uważam, iż zaprojektowanie ich jedynie jako elektryków jest błędem. Gdyby te modele miały wersję hybrydową, to zmasakrowałyby konkurencję. A tak… cóż - taka Panda ukradnie im wielu klientów. I Citroen też by mógł, gdyby zrobił 2CV. Dlatego ci szefowie, zamiast udzielać zawiłych odpowiedzi w przydługich wywiadach powinni zakasać rękawy i po prostu wziąć się do roboty. Mało tego - powinni zrobić tak jak Renault i kuć żelazo dwoma modelami. Na miejscu Citroena zbudowałbym też nowoczesną interpretację modelu AX. Co wy na to?