Toyota włącza do polskiej oferty Ducato. Przepraszam, chodzi o Toyotę Proace Max
Proace Max - tak nazywa się nowa dostawcza Toyota. Pojazd właśnie dołączył do gamy samochodów użytkowych Toyota Professional i tak - jest to bliźniak aut koncernu Stellantis.
![Toyota Proace Max](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/11/Toyota-Proace-Max_1-1180x645.jpg)
Toyota dominuje. Samochody osobowe japońskiej marki są najchętniej kupowanymi w Polsce. Do pełni sukcesu brakuje jeszcze wyprzedzenia konkurencji w kategorii pojazdów użytkowych. Do tego celu japoński koncern skieruje przeciwko innym markom ich własną broń, czyli bliźniaka modeli Fiat Ducato, Citroen Jumper, Opel Movano, Peugeot Boxer oraz RAM ProMaster.
![Toyota Proace Max](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/11/Toyota-Proace-Max_2.jpg)
Toyota Proace Max od razu staje się największym autem w gamie Toyota Professional. Klienci bedą mieli do wyboru dwa rozstawy osi, trzy długości oraz trzy wysokości przestrzeni ładunkowej. Oprócz vana w ofercie pojawi się również wywrotka, platforma oraz nadwozie do zabudowy. Kabina może być zamówiona w wariancie brygadowym z dwoma rzędami siedzeń. Mogę tutaj dalej przepisywać, ale po co - o możliwościach konfiguracji samochodów tej platformy klienci wiedzą od 2006 roku - bo wtedy zadebiutowała.
Proace Max - jeszcze nie wiemy za ile
Na polskiej stronie Toyoty cennik oraz konfigurator Proace Max nie zostały jeszcze udostępnione, ale już dziś wiemy, że auto będzie dostępne w wersji Electric. Lokalnie bezemisyjny wariant będzie dysponował 17 metrami sześciennymi powierzchni załadunkowej i deklarowanym zasięgiem wynoszącym 420 km. Jeżeli cena nie będzie zabójcza, to ten pojazd może okazać się łakomym kąskiem dla kurierów oraz "last mile delivery”.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/11/Toyota-Proace-Max_3.jpg)
Oprócz Proace Max firma z Japonii zapowiedziała też między innymi Hiluxa w nowej wersji Hybrid 48V. Firma pochwaliła się również, że sprzedała w 2022 roku 119 tys. dostawczaków. To dużo? Chyba tak, nie wiem, może... bo zabrakło dopisku o jakim rynku mowa.
![hvo](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/Toyota-Hilux.jpg)
Czy to dobre posunięcie, żeby dołączać do gamy rebrandowanego vana, którego konstrukcja sięga 2006 roku?
Rynek samochodów dostawczych rządzi się swoimi prawami i tutaj ceniona jest niezawodność, trwałość oraz prostota. A nie jak to bywa w przypadku osobówek, gdzie wielu producentów kusi nowoczesnością, bajerami i skomplikowaniem. A więc argument o tym, że Proace Max to stara konstrukcja jest inwalidą. To sprawdzona konstrukcja - czytaj to zaleta. Poza tym duże vany z rodziny włosko-francuskich trojaczków są bardzo popularne w wielu miejscach świata, więc nie mogą być takie złe. Skoro można walczyć ze Stellantis ich własną, sprawdzoną bronią, to po co wymyślać koło nowo?