Tak mógł wyglądać nowy Volkswagen Phaeton. Ujawniono sekretny projekt
Nowy Volkswagen Phaeton, tj. druga generacja tej niemieckiej limuzyny, nigdy nie trafił na rynek, a jego miejsce na szczycie gamy zajął na dobre Touareg. Co nie znaczy, że nie planowano następcy - ale dopiero dziś pokazano, jak mógłby wyglądać.
![Tak mógł wyglądać nowy Volkswagen Phaeton. Ujawniono sekretny projekt](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/volkswagen-phaeton-1-min-1180x645.jpeg)
Termin nie jest zupełnie przypadkowy, bo Volkswagen właśnie świętuje dwudziestolecie jednego ze swoich najbardziej wyjątkowych samochodów - który sprzedażowo zresztą okazał się raczej klapą. Sięgnięto więc do archiwów i zdecydowano się światu pokazać coś takiego:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/volkswagen-phaeton-3-min.jpeg)
Pojazd ze zdjęcia to Phaeton D2, czyli prototypowy nowy Volkswagen Phaeton. Zgodnie z deklaracjami producenta, stworzono jeden jeżdżący egzemplarz, osadzony na modułowej platformie MLB. O silnikach nie ma wzmianki we wspominkowym komunikacie prasowym, natomiast pojawiła się informacja o tym, że samochód z ujawnionych dzisiaj zdjęć był bliski specyfikacji, która mogłaby trafić do seryjnej produkcji.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/volkswagen-phaeton-4-min.jpeg)
Z którego roku dokładnie pochodzi prototyp? Tego dokładnie nie wiadomo, ale miał powstać przed tym, kiedy podjęto ostateczną decyzję o usunięciu tego modelu z gamy, co wskazywałoby na to, że stworzono go najpóźniej w 2016 r. Ta data jest o tyle ciekawa, że wnętrze wygląda w dużej mierze tak, jak w obecnej generacji Touarega, która trafiła do sprzedaży kilka lat później. Czyli nie wszystko się zmarnowało.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/DB2022AU00545_retina_2400.jpg)
Ostatecznie jednak pomysł na to, żeby nowy Volkswagen Phaeton powstał, został przez zarząd niemieckiej firmy zarzucony ze względu na plan skupienia się na elektromobilności. A że na taki ruch potrzebne było sporo środków, to coś musiało z gamy wylecieć - padło na luksusową limuzynę, która pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy nigdy nie zagroziła ani klasie S, ani BMW serii 7, ani Audi A8.
A szkoda, bo zapowiadało się naprawdę dobrze. W końcu kto nie chciałbym podróżować w takich warunkach, jednocześnie przekonując wszystkich, że to auto na jego podjeździe, to w sumie taki Passat i nie ma się co przesadnie interesować?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/07/volkswagen-phaeton-6-min.jpeg)
Ok, wiem, patrząc na wyniki sprzedaży, to mało kto chciał coś takiego robić. Chociaż może odświeżone, świetnie wyglądające nadwozie, ze sporym grillem i masą chromu przekonałoby więcej klientów...