Tak wygląda wnętrze nowej Kii Optimy. Może dostać inną nazwę i nowe logo, ale nie będzie jej w Europie
Pisaliśmy niedawno o tym, jak będzie wyglądać nowa Kia klasy średniej. Podpowiedź: red. Adamowi kojarzy się z Mitsubishi Galantem. Ale wnętrze ma już inne. Zobaczcie i powzdychajcie, bo trzeba będzie po nią jechać aż do Stanów.
![Kia Optima 2020 wnętrze](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/kia-optima-2020-wnetrze-3.jpg)
Ładna, prawda? Nowa Optima wygląda – moim zdaniem – po prostu rewelacyjnie. Już obecna była niezła, ale ta jest jeszcze lepsza. Kia ma teraz dobry okres, jeśli chodzi o stylistykę. Nie mogę wskazać brzydkiego wozu tej marki.
![Kia Optima](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/Kia-Optima-5.jpg)
![Kia Optima](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/Kia-Optima-3.jpg)
We wnętrzu też jest dobrze.
Sporo tu fizycznych przycisków, za co cenię Kię. Jest też modna ostatnio, drewniana „półeczka” przed pasażerem. Pojawiło się pokrętło zamiast lewarka zmiany przełożeń. No i wielki, szeroki ekran. Interesujące są te guziki po jego prawej stronie. Kierowca musi się mocno wychylić, żeby w nie trafić.
![Kia Optima 2020 wnętrze](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/kia-optima-2020-wnetrze-3.jpg)
Kokpit wygląda jak z podręcznika „Jak projektować nowoczesne deski rozdzielcze – wydanie na rok 2020”. Nic w tym złego. Lepsze to niż wnętrze składające się tylko z ekranu i kierownicy.
W wyposażeniu ma znaleźć się m.in. wyświetlacz head-up, kamera rejestrująca jazdę i system pozwalający na otwieranie auta smartfonem. Pod maską: benzynowe 1.6 turbo, wolnossące 2.5 i hybryda. Brzmi nieźle.
![Kia Optima 2020 wnętrze](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/kia-optima-2020-wnetrze-2.jpg)
Kiedy będzie można składać zamówienie? Nigdy.
Chyba że nazywasz się Smith i mieszkasz w Stanach, albo masz na nazwisko Kim i żyjesz w Seulu. To głównie na te dwa rynki przeznaczono nową Optimę… to znaczy, K5. Wraz z nową generacją, również wersja na USA otrzyma „koreańską” nazwę. Żegnaj Optimo, witaj K5.
Co z (tą) Polską?
Jak usłyszałem w polskim przedstawicielstwie Kii, niewiele rynków w Europie było zainteresowanych nowym modelem. Ale Polska – owszem, i to bardzo. Niestety, w tej chwili wszystko wskazuje na to, że batalia o wprowadzenie Optimy/K5 nad Wisłę zakończyła się niepowodzeniem. Dlaczego? Można się tylko domyślać. Podobno CO2 głowy, to nie jedna. Szkoda.
W K5 może zadebiutować też nowy znaczek Kii.
To akurat news, który może dotyczyć też naszego rynku. Jak podaje Autoblog (ten drugi, nie my), w modelu K5 może pojawić się nowe logo marki. Może wyglądać tak, jak poniżej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/kia-optima-2020-wnetrze.jpg)
Mnie akurat aktualne logo nie przeszkadza. Znam jednak osobę, którą właśnie znaczek powstrzymuje przed zakupem Kii. „Fajne samochody, ale nie mógłbym patrzeć na to coś!” – mówi, a potem gna do salonu po Skodę z latającą kurą na kierownicy. Niektórzy radzą sobie z tym, zamawiając np. do Stingerów znaczki z Korei, gdzie ten model jest osobną marką i nie ma na nim napisów „Kia”. Podobny biznes kwitnie też za Oceanem, w przypadku modelu Telluride. Jak widać, niektórzy nadal wstydzą się, że mają auto z Korei. Cóż, dla firmy liczy się, że i tak dokonali zakupu.
A jeśli chodzi o K5… całkiem możliwe, że to dopiero początek końca klasy średniej w Europie. Pewnie tak jak w przypadku klasy wyższej, zostaną same europejskie modele premium. Może jeszcze ewentualnie Passat. Ale obym się mylił.