REKLAMA

Jeep Gladiator wjeżdża do Europy i Polski. Ceny od 289 000 zł

To znaczy już wjechał. To znaczy wjedzie. Trudno stwierdzić.

jeep gladiator cena polska
REKLAMA
REKLAMA

Przynajmniej jeśli będziemy bazować na dzisiejszym komunikacie prasowym FCA. Na samym jego początku możemy wyczytać, że:

Natomiast kawałek dalej już:

Czyli już wszędzie jest, ale z drugiej strony wszędzie to dopiero będzie. Inna sprawa, że pierwotnie premiera Gladiatora w Europie była planowana na końcówkę zeszłego roku, ale że zeszły rok raczej nie był łatwy - można wybaczyć taki poślizg.

Do rzeczy - czy Gladiator faktycznie gdzieś już w Europie zadebiutował?

Tak. Nie ma go jeszcze na polskiej czy niemieckiej stronie Jeepa (przynajmniej w momencie pisania tego tekstu), ale jak najbardziej figuruje na stronie włoskiej:

A to pozwoli choć pobieżnie przyjrzeć się cenom, bo całą resztę właściwie już wiemy.

Jeep Gladiator - cena Polska i europejska

Póki co na włoskiej stronie do wyboru są dwie wersje - Launch Edition i Overland. Docelowo ma dołączyć do nich jeszcze odmiana Sport. Ile kosztują te już dostępne?

  • Launch Edition - od 58 700 euro
  • Overland - od 54 700 euro

Co daje, odpowiednio, równowartość 265 400 zł dla LE i 247 320 zł dla Overlanda.

Jeśli chodzi o oficjalne informacje na temat cen w Polsce, to FCA podaje, że:

Obstawiałbym jednak ostrożnie, że te niecałe 300 000 zł dotyczy odmiany Launch Edition, nie wersji Sport czy Overland.

Dla złośliwego porównania - w Stanach Zjednoczonych Gladiator startuje od 33 565 dol. (bez podatków i tak dalej), co daje równowartość ok. 124 730 zł.

Jeep Gladiator - co pod maską?

W Europie wielkiego wyboru nie ma. W sumie to nie ma żadnego. Jedyny dostępny silnik do 3-litrowy MultiJet V6 o mocy 264 KM, generujący moment obrotowy równy maksymalnie 600 Nm.

Łączony jest z automatyczną, ośmiostopniową przekładnią automatyczną i... to tyle. Nie pokonfigurujemy sobie Gladiatora w tym zakresie. Benzynowe 3.6 pozostaje natomiast jednostką napędową dla rynków pozaeuropejskich.

Co w standardzie, a co za dopłatą?

W standardzie jest oczywiście cała jeepowatość, o której można przeczytać np. w tym wpisie, więc nie będę się powtarzał.

Wersja wyposażenia Overland oferuje poza tym (i poza paką o długości 153 cm, oczywiście) m.in. materiałowy dach, system multimedialny U-Connect z ekranem 8,4" i nawigacją, system audi Alpine z 9 głośnikami, 18-calowe felgi (sport ma 17"), kamerę parkowania i asystenta parkowania.

REKLAMA

Launch Edition dorzuca m.in. osłony w kolorze nadwozia, sztywny dach (oczywiście zdejmowalny), skórzaną tapicerkę i podgrzewane fotele, przednią kamerę, a także system monitorowania martwego pola i adaptacyjny tempomat.

Jeśli więc ktoś marzył o Gladiatorze (z dieslem pod maską), ale nie chciało mu się bawić w prywatny import - czas ruszyć do salonu. Na wszelki wypadek lepiej weźcie z 300 tys. zł.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA