Ford Bronco Raptor w pełnej krasie – dla tego samochodu jadłbym burgery, strzelał w powietrze i pił dietetyczną colę
Ford Bronco Raptor jest tak wspaniały, że mógłbym dla niego zostać Amerykaninem. Tak się powinno robić samochody do zabawy w terenie.
![ford bronco raptor](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-4-1180x645.jpg)
Niesamowicie podoba mi się Ford Bronco. Nie umiem tego logicznie wytłumaczyć, ale gdy widze jego zdjęcia lub filmy z nim, to odruchowo sięgam po jakiegoś hamburgera i dietetyczną colę, zakładam kapelusz i kowbojki, a w tle słyszę wybuchy. Jest tak amerykański, że pewnie ma w środku własną demokrację i mapę wszystkich Walmartów w okolicy. Bronkowałbym nim jak zły. Nikt nie rozumie mojej dziwnej fascynacji tym niespecjalnie wyróżniającym się amerykańskim żelazem, więc to mi przyszło opisywać premierę nowego wariantu tego modelu.
![ford bronco raptor](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-5-1024x472.jpg)
FORD BRONCO RAPTOR wjechał na pełnej
Napisałem to z użyciem capslocka, bo niezmiernie bawi mnie wielki napis FORD na grillu tego modelu. Nie trzeba się nikomu tłumaczyć czym właściwie przyjechaliśmy — pełna demonstracja siły. Ale koniec heheszkowania, czas na poważne rzeczy. Ford Bronco Raptor jest większy niż zwykły i to widać doskonale na obrazkach.
![ford bronco raptpr](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-2-1024x402.jpg)
Na szerokość urósł o 9,8 cala (24,89 cm). Długość pozostała bez zmian, ale samochód wydaje się większy w każdym możliwym kierunku.
![ford bronco raptor](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-3-1024x392.jpg)
Samochód ma znacznie szersze plastikowe osłony nadkoli, nowa jest maska z plastikowym elementem na środku. Auto zyskało stalowy zderzak przedni.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-10-1024x576.jpg)
Bardzo podobają mi się żółte, czy też jak określa to Ford — bursztynowe światła. Od razu wiadomo, że mamy do czynienia z twardzielem.
![ford bronco raptor](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-4-1024x576.jpg)
Pod maską umieszczono trzylitrowe V6, które generuje ponad 400 KM mocy, ale Ford nie ujawnił jeszcze pełnej specyfikacji. Wiemy tylko, że w celu zwiększenia jego wytrzymałości zastosowano tradycyjny żeliwny blok, a nie aluminiowy. Nikt się nie przejmuje większą masą, gdy trzeba jechać w dzicz.
![ford bronco raptor](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-11-1024x576.jpg)
Moc trafia na koła za pomocą 10-biegowej przekładni automatycznej. Kierowcy będą mogli wybierać z siedmiu różnych trybów jazdy, z których najciekawszy jest ten o nazwie BAJA, który ma umożliwiać szybką jazdę w terenie. Ford mówi, że w tym trybie samochód jest wyjątkowo głośny, więc podejrzewam, że wielu Amerykanów usłyszy go w mieście, gdy ich sąsiad kupi sobie taki samochód. Ale oczywiście Ford Bronco będzie miał możliwość regulowania głośności wydechów, więc może być prawie bezszelestny. Auto jest wyposażone w seryjny hak, na którym można pociągnąć do 2041 kg ładunku.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-6-1024x576.jpg)
Ale najważniejsze jest to jak Ford Bronco Raptor radzi sobie w terenie
A ma to przychodzić mu wyjątkowo łatwo dzięki ulepszonemu zawieszeniu. Skupmy się na suchych liczbach — minimalny prześwit wynosi 13,1 cali (33,1 cm). Kąt natarcia wynosi 47,2 stopni, zejścia 40,5 stopnia, a rampowy wynosi 30,8 stopnia. Głębokość brodzenie to 37 cali, czyli prawie 94 cm i jest to jeden z najlepszych wyników na rynku.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-15-1024x576.jpg)
W zawieszeniu w stosunku do zwykłego Bronco zaszły istotne zmiany. Zastosowano półaktywne amortyzatory, które dzięki elektronicznym czujnikom na bieżąco dostosowują swoje ustawienie do tego, co aktualnie znajduje się pod kołami. Dzięki nowym wahaczom i przeprojektowaniu zawieszenia skok przednich kół wynosi 33 cm z przodu i 35,5 cm z tyłu. Oznacza to wzrost odpowiednio o 60 i 40 proc. w stosunku do zwykłego Bronco. Dzięki różnym wzmocnieniom całe nadwozie jest sztywniejsze o 50 proc. Auto ma największe seryjne opony dostępne w USA dla aut terenowych - 37 cali.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-12-1024x576.jpg)
Moja ulubiona fotka prasowa:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-9-1024x576.jpg)
Nie mogę się napatrzeć na wspaniałość Bronco.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-14-1024x576.jpg)
Siedziałbym w tych mięsistych fotelach i jeździł po pustyni. Szkoda, ze ta polska jest obszarem chronionym.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/01/ford-bronco-raptor-13-1024x576.jpg)
Pomimo tego, że brzydzę się off-roadem, to i tak mógłbym takim jeździć.