Ciekawe BMW E90 320si na sprzedaż. Jest tylko jeden problem. A właściwie dwa
W tym odcinku przeglądu ogłoszeń poznacie nowy, genialny i praktycznie bezobsługowy sposób sprzedaży samochodów. Mam nadzieję, że nie zrodzi się z tego nowy trend wśród handlarzy. Chociaż pomijając narzekanie, to... gdybym był bogaty pewnie już planowałbym wycieczkę do Szwajcarii...
![bmw e90 320si ogloszenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/08/bmw-e90-320-si-ogloszenie-4.jpg)
Na pierwszy rzut oka - czyli bez czytania opisu - ogłoszenie o sprzedaży BMW E90 ze Szwajcarii wygląda całkiem normalnie. Cena jest atrakcyjna, samochód nie wygląda na zmęczony życiem, ma bardzo rzadki silnik - nic tylko dzwonić i się umawiać. Wtem! Czytamy opis:
— Po auto trzeba przyjechać do Szwajcarii miasto Baden 20 km od Zurichu w drodze powrotnej zrobić opłaty, samemu lub zlecić profesjonalnej firmie transport która za nas zrobi opłaty celne.
![bmw e90 320si](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/08/bmw-e90-320-si-ogloszenie-1.png)
Do tego, po wnikliwym przestudiowaniu ogłoszenia okazuje się jeszcze, że silnik w tym E90 wymaga natychmiastowego remontu. Czyli tak: zorganizuj sobie transport padniętego auta ze Szwajcarii (albo wynajmij do tego profesjonalną firmę!), zajmij się opłatami, a na końcu znajdź kogoś kto poradzi sobie z remontem 320si, czyli 2-litrowego silnika BMW o oznaczeniu N45B20S, który w cywilnej wersji dysponuje mocą 173 KM przy 7000 obr./min.
BMW E90 320si może okazać się przyszłym klasykiem
![bmw e90 320si ogloszenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/08/bmw-e90-320si-ogloszenie-1.jpg)
Bawarczycy wyprodukowali tylko 2600 sztuk E90 320si na potrzeby homologacji w wyścigach WTCC. W zasadzie to E90 w tej wersji to takie małe M3. Ma twardsze zawieszenie niż seryjne E90, krótsze przełożenia tylnego mostu (4,10:1), seryjny M-pakiet no i obrotomierz, którego czerwone pole zaczyna się od 7300 obr./min. Do tego, w 4-cylindrowym N45B20S znajdziemy wzmocniony blok, korbowody i popychacze zaworowe. Tak, to ten wzmocniony. W teorii można go też zagazować - zamiast systemu Valvetronic, montowany był tam podwójny Vanos.
Najbardziej problematycznymi elementami tego silnika są pierścienie tłokowe i aluminiowa gładź cylindrów, która przy zwiększonym stopniu sprężania lubi pękać. Sprzedający pisze co prawda, że do wymiany/zeszlifowania są tylko tuleje cylindrów (użytkownicy tego modelu bardzo często zmieniają je na żeliwne), ale bez rozebrania silnika trudno stwierdzić, czy jest to jedyny element wymagający naprawy.
![bmw e90 320si ogloszenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/08/bmw-e90-320-si-ogloszenie-3.jpg)
Niemniej jednak dla kogoś z odrobiną zacięcia, własną lawetą i zapleczem warsztatowym, E90 320si za 16 tys. zł może okazać się nie lada okazją. A jeśli remont dwulitrówki okaże się być za drogi, zawsze można zaszaleć i wsadzić tam coś w stylu M54B30. Zmieści się. Wiem, bo widziałem już jedną E90 z tym silnikiem. Choć i M54 ma swoje wady...