Oto Toyota Corolla po liftingu - ma hybrydowy napęd piątej generacji. I jest szybsza
W ślad za Corollą Cross, powiew świeżości do gamy wnosi Toyota Corolla-nie-Cross – Japończycy zafundowali jej lifting, po którym jest znacznie szybsza.
![Toyota Corolla lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-3-1180x645.jpg)
Spokojnie, wciąż nie jest sportowa. Ale dzięki „samoładującemu się”, hybrydowemu układowi napędowemu kolejnej, już piątej generacji, auto waży mniej, emituje mniej CO2 i jest szybsze. Ma nowy silnik elektryczny i jednostkę sterującą oraz mniejszy, lżejszy, ale mocniejszy akumulator. W efekcie wersja z silnikiem 1.8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym o 1,7 sekundy, a 2.0 jest szybsze o pół sekundy. Oznacza to wyniki odpowiednio 9,2 i 7,5 s. Po wprowadzeniu zmian emisja CO2 w wersji 1.8 wynosi wciąż 102 g/km, a w 2.0 spadła do 107 g/km.
![Toyota Corolla lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-1-1024x768.jpg)
Toyota Corolla lifting – co nowego w nadwoziu
Żeby zobaczyć różnice trzeba się naprawdę postarać. Są trzy nowe lakiery – Juniper Blue dla hatchbacka i kombi, Green Midnight Teal dla sedana oraz Metallic Grey dla wszystkich trzech. Poliftowe egzemplarze mają nowe wypełnienie grilla, hatchback i kombi w wyższych wersjach wyposażenia dostały bi-LED-owe reflektory, z pojedynczym paskiem świateł do jazdy dziennej. W sedanie reflektory pozostają bez zmian.
![Toyota Corolla lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lift-1-868x1024.jpg)
Z boku w oko rzucają się nowe wzory obręczy, a z tyłu poliftingowość potwierdza tylko zmieniony dyfuzor wersji GR Sport.
![Toyota Corolla lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-2-919x1024.jpg)
Toyota Corolla po liftingu – co nowego w kabinie
Tu też spektakularnych zmian nie ma, ale nowe są detale wykończenia, pojawiły się nowe kolory, większy jest też ekran systemu multimedialnego – ma przekątną 10,5 cala.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-6-851x1024.jpg)
Na zdjęciach wygląda wręcz przeogromnie, przytłaczając całą kabinę. Toyota mówi, że można go obsługiwać naturalnymi komendami głosowymi – mową będzie można np. opuścić szyby w drzwiach. Nowy jest też panel zegarów – ma przekątną 12,3 cala i zdaje się, że wygląda jak ten z Corolli Cross.
![Toyota Corolla lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-5-1024x605.jpg)
W odświeżonej wersji dopracowano działanie asystentów i obiecano aktualizacje over the air, które mają być spływać do samochodów przez cały okres produkcji tej generacji.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/Toyota-Corolla-lifting-2022-9-1024x947.jpg)
Jeśli ktoś właśnie czeka na odbiór zamówionej Corolli, nie musi sobie wyrzucać, że mógł poczekać na nową – modele po liftingu pojawią się w Europie dopiero w przyszłym roku.