Rusza sprzedaż Dacii Spring. We Francji będzie ją można mieć za 89 euro miesięcznie
Dacia Spring nareszcie doczekała się oficjalnej ceny. I ta - jak na auto elektryczne - jest śmiesznie niska.
![Dacia Spring Chiny](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/dacia-spring-przod-bok-ladowanie.jpg)
Niestety nie w każdym kraju będzie można stać się właścicielem Dacii Spring za te 89 euro miesięcznie i to bez wpłaty własnej. We francuskiej ofercie uwzględniono bowiem ecobonus w wysokości 4587 euro, a także jeszcze jakiś bonus w wysokości 2500 euro. W sumie więc inni obywatele państwo dopłaca w tym przypadku prawie 7100 euro, zerując tym samym wpłatę własną. Jeden warunek - limit kilometrów na te 49 miesięcy to 40 000, a na dodatek Dacia określa tę ofertę jako wynajem długoterminowy, więc nie wiadomo, jaka będzie kwota wykupu.
Dacia Spring - ile kosztuje bez tych wszystkich dopłat?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/dacia-spring-wnetrze.jpg)
12 403 euro po uwzględnieniu francuskiego ecobonusu. Bez niego - i to jest cena, która bardziej nas interesuje - 16 990 euro i to w wersji bazowej. Co daje, w bezpośrednim przeliczeniu na złotówki, ok. 77 550 zł. Dostępna będzie też droższa Dacia Spring z lepszym wyposażeniem, kosztująca 18 490 euro bez dopłat, czyli 84 436 zł przy korzystaniu z bezpośredniego przelicznika.
Mamy więc do czynienia z prawdopodobnie najtańszym tego typu autem na rynku, chociaż z drugiej strony - za tyle można się już rozglądać na placach dealerskich za sensownie wyposażonym samochodem kompaktowym z silnikiem spalinowym, który będzie w tej samej cenie oferował:
- większy bagażnik (Spring: 290 l)
- większe nadwozie (3734 mm długości)
- mocniejszy silnik (33 kW...)
- lepsze osiągi (0-100 km/h w ponad 19 sekund)
- większy zasięg (205-305 km)
- szybsze uzupełnianie energii (od niecałej godziny z DC, do ponad 13 godzin ze zwykłego gniazdka)
Fakt, Dacia Spring najpewniej wygrywa ceną i praktycznością np. z elektrycznym wariantem Volkswagena up!, ale żeby - patrząc na cały rynek - była to jakaś niesamowita okazja, to śmiem jednak zdecydowanie wątpić. Jeśli więc tyle mają kosztować naprawdę tanie samochody elektryczne, to spalinówki mogą się czuć kompletnie niezagrożone.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/4-2020-Dacia-SPRING.jpeg)
Chyba że ktoś po prostu ich z dnia na dzień zakaże i Dacię Spring będzie trzeba - z braku wyboru - zestawiać z Zoe, elektrycznym up! i tak dalej. To wtedy to jednak jest okazja.
A wyposażenie?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/3-2020-Dacia-SPRING.jpeg)
Nie, niezbyt ratuje Dacię Spring na tle samochodów spalinowych. Wersja za 75 000 zł oferuje m.in.:
- manualną klimatyzację
- radio z Bluetooth
- USB
- LED-owe reflektory do jazdy dziennej
- felgi 14"
- materiałową tapicerkę
- kabel do ładowania
- biały lakier
Za dopłatą będzie można mieć jeszcze zapasowe koło (180 euro) i jeszcze inny kabel do ładowania (250 euro). Lakiery metaliczne są do wyboru trzy i kosztują po 500 euro od sztuki.
Wersja droższa, ta za 84 000 zł, zaoferuje dodatkowo:
- ekran 7" z nawigacją i integracją ze smartfonem
- kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu
- Orange Pack (te pomarańczowe wstawki ze zdjęcia)
- zapasowe koło
- lakier metaliczny
Za dopłatą będzie można dokupić opcję ładowania z wykorzystaniem ładowarek DC z mocą do 30 kW.
Do wyboru będzie też odmiana Business za 16 800 euro, wyposażona m.in. w dodatkowe ochraniacze na drzwiach i przygotowana do funkcjonowania w ramach carsharingu. W 2022 do sprzedaży trafi też odmiana cargo:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/1-2020-Dacia-SPRING-Cargo.jpeg)
Czyli ostatecznie wyszło faktycznie tanio, jeśli zestawiać Dacię Spring z innymi samochodami elektrycznymi. Ale żeby to była jakaś okazja życia, to chyba nie...