Wielki przewodnik po premierach Los Angeles Auto Show
30 listopada startuje jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Przygotowaliśmy zestawienie szykowanych na tę okazję premier.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show-open.jpg)
Nie brakuje głosów, że targi/wystawy motoryzacyjne to przeżytek w czasach, gdy producenci mają tak bogate linie modelowe, że co miesiąc-dwa prezentują nowe modele. A do tego dużo wygodniej jest obejrzeć nowości na spokojnie w sieci, niż w niekończącym się tłumie zwiedzających. Jednak z drugiej strony, te tłumy wciąż odwiedzają hale wystawowe, więc nie ma powodów, by odbierać im tę możliwość.
Tegoroczna wystawa w Los Angeles przyciągnęła wszystkich liczących się producentów sprzedających samochody w USA. Oto, co przygotowali:
Audi:
Niemcy pokażą koncepcyjny model e-tron GT - napędzane elektrycznością, czterodrzwiowe Gran Turismo, czerpiące z rozwiązań zaprezentowanych w SUV-ie e-tron i wykorzystanych w Porsche Taycan. Samochód ma trafić do produkcji w 2021 r., a więcej o nim dowiemy się podczas prezentacji zaplanowanej na środowy wieczór.
Do LA Audi przywiezie też zapewne odświeżone R8 Coupe i Spyder.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show1.jpg)
Bentley:
Trzecia generacja Continentala GT pokaże się w otwartej odsłonie. Auto korzysta z Volkswagenowskiej platformy MSB - tej samej, na której zbudowano Porsche Panamerę.
BMW:
Bawarczycy przywiozą do Los Angeles całą flotę samochodów, ale właściwie nie będzie nic, czego już byśmy nie widzieli. Najważniejszą premierą będzie nowa trójka w wersji M340i xDrive. Samą trójkę można już było obejrzeć wiosną w Genewie. Na stoisku BMW zobaczyć będzie można też serię 8 z otwartym dachem, nie potwierdzono dotąd, czy pojawi się też M8. Za to na pewno będzie najnowsze X5 i X7, ale tak naprawdę o tych autach już wszytko wiadomo.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show11.jpg)
Byton:
To podobno najlepiej rokujący nowy gracz w świecie samochodów elektrycznych, który ma chrapkę na sukces co najmniej taki, jaki osiągnęła Tesla. Superinteligentnego SUV-a tej marki nazwanego M-Byte można było zobaczyć na początku roku podczas targów elektroniki CES. Potem w połowie roku dołączył do niego sedan K-Byte, a teraz w LA chińczycy mają pokazać kolejny model zbudowany na tym samym podwoziu.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show9.jpg)
Fiat:
Włosi pokażą odświeżoną wersję 500X, który od teraz będzie miał napęd na cztery koła w standardzie, a pod maską - turbodoładowane silniki o pojemności 1,3 oraz 1,4 litra. Znika wolnossące 2.4, i sześciobiegowa przekładnia manualna.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show3.jpg)
Honda:
Na rynek wraca Passport - będzie SUV-em większym od CR-V-a, mniejszym od Pilota. Ma konkurować z Fordem Edge, Hyundaiem Santa Fe, czy Nissanem Murano.
Hyundai:
Koreańczycy przywożą do USA model Palisade. Ma to być następca modelu Santa Fe XL, czyli największy SUV w portfolio Hyundaia. W Stanach takie auta są wciąż bardzo popularne, ten segment rynku jest bardzo konkurencyjny. Palisade będzie walczył o klientów z Fordem Explorerem, Toyotą Highlander, czy Chevroletem Traverse.
Jeep:
Po wielu zapowiedziach światło dzienne w końcu ujrzy Gladiator - lifestyle’owy pickup na bazie Wranglera. lifestyle’owy, bo jego krótka paka będzie dodatkiem do pełnowartościowej, pięciomiejscowej kabiny Wranglera.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show7.jpg)
Kia:
Największą gwiazdą na stoisku Kii ma być trzecia generacja Soula. Pudełkowaty model koreańskiej marki prawdopodobnie pojawi się również w wersji elektrycznej. Kia nie potwierdziła tego oficjalnie, ale podobno na scenie pojawi się też produkcyjna wersja wielkiego SUV-a Telluride - bliźniaka Hyundaia Palisade.
Lexus:
U Japończyków skromnie - jedyną godną uwagi premierą ma być odświeżony LX570 w serii limitowanej Inspiration, w której powstanie 500 czarnych aut na 21-calowych obręczach i z monstrualnym, czarnym grillem.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show4.jpg)
Lincoln:
Amerykanie pokażą produkcyjną wersję Aviatora - dużego SUV-a, który ma być oferowany również jako hybryda.
Mazda:
Dla Mazdy to bardzo ważna impreza - będzie prezentować nową generację modelu 3, który ma zapowiadać linię stylistyczną obowiązującą w kolejnych modelach.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show10.jpg)
Mercedes:
W LA zaplanowano premierę GLS-a, ale ze znaczkami Maybacha. Model ten ma walczyć o klientów z Bentleyem Bentaygą i Rolls-Roycem Cullinanem. Swoją premierę ma mieć też odświeżone AMG GT, Niemcy pokażą je również w wyczynowej odmianie GT R Pro.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show8.jpg)
Mini:
Tu podobnie jak w Lexusie - skromnie. Spodziewamy się kilku serii limitowanych, w tym amerykańskiej premiery Mini John Cooper Works Knights Edition.
Nissan:
Na pewno Japończycy pokażą w Los Angeles odświeżoną Maximę. Być może dołączy do niej Leaf ze zmodyfikowanym układem napędowym pozwalającym na przejechanie na jednym ładowaniu ok. 350 km. Prawdopodobnie zobaczymy też odświeżone Murano.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show5.jpg)
Porsche:
992 - to oznaczenie serii kolejnej generacji modelu 911. Szczegóły dotyczące tego modelu nie zostały jeszcze upublicznione, ale patrząc na zdjęcia, które już wyciekły do sieci, spodziewamy się raczej ewolucji, niż rewolucji.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/LA-Auto-Show6.jpg)
Rivian:
Oprócz pickupa R1T, którym zachwycał się już Michał, firma pokaże jeszcze elektrycznego SUV-a R1S. Oba auta mają się pojawić na rynku w okolicach 2020 r.
![elektryczny pick-up rivian r1t](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/elektryczny-pick-up-rivian-r1t-e1543252702222.jpg)
Subaru:
Subaru pokaże swoją pierwszą hybrydę plug-in - model Crosstrek Hybrid. Czterocylindrowego boxera ma wspierać układ elektryczny zapożyczony od Toyoty. Auto będzie w stanie przejechać w trybie elektrycznym do 27 km i w amerykańskich salonach pojawi się jeszcze w tym roku. Podobno jest szansa, że zostanie wprowadzone również do oferty w Europie.
Toyota:
Najciekawiej zapowiada się premiera Priusa w wersji z napędem na cztery koła. Takie auta jeżdżą już po drogach Japonii, ale nie wiadomo, czy trafią do Europy. Na wystawie pokaże się też Corolla w wersji sedan oraz performance’owe wersje modeli Avalon i Camry sygnowane przez sportowy dział firmy - TRD.
Volkswagen:
I.D. Buzz Cargo - to największa gwiazda stoiska VW. Elektryczny dostawczak zbudowany w oparciu o pokazany wcześniej, osobowy koncept I.D. Buzz, który można było zobaczyć m.in. na tegorocznych targach w Poznaniu. Volkswagen pokaże też pożegnalną wersję modelu Beetle, który ma niebawem zniknąć z gamy oraz koncept elektrycznego roweru dostawczego.
![Los Angeles Auto Show](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/I.D._BUZZ_CARGO__8856.0.jpg)
Volvo:
Szwedzi dla odmiany w Los Angeles... nie pokażą samochodów wcale. Pokażą swoją wizję przyszłości, na którą ma się składać współdzielenie aut (tzw. carsharing), dostarczanie przesyłek wprost do samochodu oraz nowe systemy jazdy autonomicznej.
![volvo automobility la](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/11/volvo-automobility-la-1.jpg)
Zupełnie szczerze, patrząc na powyższe zestawienie premier, nie sądzę, by LA Auto Show mogło konkurować liczbą debiutów i rozmachem prezentacji z największymi imprezami w Europie, takimi jak wiosenna wystawa w Genewie, czy jesienne IAA we Frankfurcie. Więcej dzieje się chyba nawet na pokazach w Chinach. Założę się o porządny kebab, że więcej ciekawostek pojawi się po nowym roku podczas targów elektroniki CES.