REKLAMA

Sypnęło premierami: oto oficjalne zdjęcia nowego BMW X5 G05

Ledwo Audi zdążyło zaprezentować nowe Q8, a tu BMW odpowiada czwartą generacją swojego największego SUV-a: oto oficjalne zdjęcia BMW X5 G05. Tak naprawdę na premierę jeszcze poczekamy, bo zdjęcia to typowy wyciek, ale i tak wiadomo już praktycznie wszystko.

BMW X5 G05
REKLAMA

Nikt nie spodziewał się rewolucji i rewolucja nie nadeszła. Permanentne sukcesy modelu X5 zniechęcają producenta do eksperymentowania ze stylizacją. Nowe X5 będzie kontynuować linie poprzednika, a głównym trendem w wyglądzie jest powiększanie „nerek” do coraz to bardziej absurdalnych rozmiarów. Zupełnie przestylizowano także tylne lampy.

REKLAMA
BMW X5 G05
Nerki zaczynają łączyć się ze sobą. Znamy to już z konceptu iX3. Za jakieś 20 lat będą stanowiły jedność.

W środku nie można było spodziewać się niczego innego niż ekrany. Oczywiście bardzo duże ekrany. Centralny będzie miał przekątną 31,2 cm. Jeśli dobrze pamiętam, to takie ekrany nie były niczym dziwnym w laptopach sprzed 20 lat. A może to było 25 lat? Postać ekranu mają też wskaźniki za kierownicą. Trudno to nazwać nowością. Na pewno X5 będzie wyposażone w rozbudowany head-up-display – moje ulubione wyposażenie w nowych samochodach.

BMW X5 G05

Z tego co można zobaczyć na dość rozmazanych zdjęciach, przeprojektowano panel klimatyzacji, zniknęła też charakterystyczna „płetwa” stanowiąca dźwignię wyboru kierunku jazdy w skrzyni automatycznej. Nowa dźwignia jest grubsza, a przycisk rozrusznika pojawił się tuż koło niej. Wędrówki przycisku START w samochodach zasługują na osobny wpis. Pokrętło iDrive pozostało bez zmian.

BMW X5 G05

To nie będzie już największy model BMW w segmencie SUV-ów – wkrótce przegoni go X7

Ale i tak nowe X5 będzie ogromne. 494 cm długości, 204 cm szerokości i rozstaw osi większy o 4,2 cm niż w poprzednim modelu. W końcu takie samochody kupuje się, by imponowały innym. W opcji będzie trzeci rząd foteli, czyli wyposażenie szczególnie cenione na rynku chińskim. Szczególne wrażenie robi oszczędność masy: ponoć niektóre wersje będą lżejsze o 200 kg niż poprzedni model w podobnej specyfikacji. Trudno w to uwierzyć. Z czego zrobiono w takim razie ten samochód, że udało się z niego uciąć 200 kg? Zaczynam się niepokoić, czy walka o każdy gram masy nie nabrała już cech szaleństwa.

BMW X5 G05

Co do gamy silników, na razie potwierdzone są trzy wersje: xDrive 40i (3.0 turbo, 340 KM), xDrive 50i (4.4 biturbo, 462 KM) i xDrive 30d (3.0 diesel, 262 KM). Prawdopodobnie zostanie ona uzupełniona przez wersję X5M z 600-konnym silnikiem znanym już z nowego M5. A gdzie jakaś wersja elektryczna? A gdzie plug-in-hybrid? Pewnie będą, ale najpierw trzeba będzie zaspokoić potrzeby klientów, którzy przebierają już nóżkami, by wymienić swoje „stare” X5 F15 na nowy model G05.

REKLAMA

Ale pewnie będą mogli go kupić dopiero w przyszłym roku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-03T16:59:26+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T14:19:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T10:40:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T19:03:34+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T18:45:52+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T20:12:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T12:38:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T17:02:29+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA