REKLAMA

Te SUV-y mają ponad 1000 KM. Zaskoczy cię, jak mało mogą kosztować

SUV o mocy 1000 KM brzmi jak czyste szaleństwo, ale zdziwicie się, ile marek oferuje już takie samochody. Zapraszam na przegląd rynku.

Te SUV-y mają ponad 1000 KM. Zaskoczy cię, jak mało mogą kosztować
REKLAMA

Gdy w 2005 roku Bugatti ogłosiło, że produkcyjny Veyron 16.4 ma 1001 KM, wszyscy łapali się za głowy. Dzięki temu mógł rozpędzić się do 407 km/h. Minęło 20 lat. Obecnie na rynku są samochody generujące aż 3019 KM, a magiczną granicę prędkości maksymalnej przesunięto do 496 km/h. Rodzinne SUV-y też poszły w ślady hipersamochodów, a przekroczenie bariery 1000 KM jest tańsze niż myślicie.

REKLAMA

Elektryczne SUV-y o mocy 1000 KM. Na pierwszy ogień M-Hero 917

Wcale nie potrzebujecie 1 000 000 zł, żeby mieć tak mocne auto. Okazuje się, że cena najdroższego z nich to 799 000 zł. Mowa o M-Hero 917, czyli modelu marki należącej do chińskiego koncernu Dongfeng. Brzmi egzotycznie, ale nie trzeba lecieć do Chin, by stać się właścicielem tego muskularnie wyglądającego SUV-a, bo Dongfeng oferuje go w Polsce.

Ostre przetłoczenia są bardziej drapieżne niż w Tesli Cybertruck i upodabniają SUV-a do pojazdu służb specjalnych. M-Hero 917 mierzy 4987 mm długości, 2080 mm szerokości i 1935 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2950 mm. Akumulator ma 142 kWh pojemności i przy masie wynoszącej 3293 kg pozwala przejechać 450 km ze średnim zużyciem energii 22 kWh/100 km. Najważniejsza jest jednak moc. SUV generuje 1088 KM, które pozwalają przyspieszyć mu do 100 km/h w 4,2 sekundy.

Teraz Porsche Cayenne Turbo Electric

Nieco tańszą, ale mocniejszą propozycją jest nowe Porsche Cayenne Turbo Electric. Samochód generuje 1156 KM. Jego wymiary są zbliżone do M-Hero 917, ale masa jest zdecydowanie niższa. To 4985 mm długości, 2199 mm szerokości i 1694 mm wysokości. Rozstaw osi to 3023 mm, a masa: 2645 kg. Elektryczny SUV Porsche ma akumulator o pojemności 113 kWh zapewniający 775 km zasięgu.

Jest najszybszy z tego zestawienia. Rozpędza się do 100 km/h w 2,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 260 km/h, ale to wina elektronicznego ogranicznika. Za ten samochód trzeba zapłacić minimum 727 000 zł. Jeśli się postaracie i dołożycie kilka dodatkowych opcji, możecie przebić 1 000 000 zł.

Źródło: Otomoto.pl, autor: Auto Punkt - Importer Aut z USA, Europy oraz Chin

BYD Yangwang U8 skrywa haczyk

Następny SUV to Yangwang U8. Propozycja marki należącej do BYD generuje 1200 KM, dzięki którym rozpędza się do 100 km/h w 3,6 sekundy. U8 mierzy 5319 mm długości, 2050 mm szerokości i 1930 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 3050 mm. SUV waży 3460 kg, czyli jeszcze więcej niż M-Hero 917. Jego cena to 649 900 zł. Jest jednak pewien problem.

Yangwang U8 to elektryczny SUV, ale oprócz czterech silników elektrycznych ma bowiem 2-litrową jednostkę spalinową o mocy 268 KM, która służy jako generator prądu. Jego akumulator ma tylko 49 kWh pojemności i pozwala przejechać 180 km. BYD planuje wprowadzić markę Yangwang do Europy w 2026 roku, a jednym z modeli ma być właśnie U8.

GMC Hummer EV będzie najtańszy: nawet gdy przepłynie ocean

Ostatnią propozycją jest pick-up zza oceanu, choć można go mieć jako zabudowanego SUV-a. Chodzi o Hummera EV produkowanego przez GMC. To największy i najcięższy samochód z tego zestawienia. Mierzy 5507 mm długości, 2060 mm szerokości i 2060 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 3444 mm, a masa wynosi 4103 kg. Pewnie doznacie szoku, ale jego akumulator ma 247 kWh pojemności i pozwala na przejechanie 584 km. Przy okazji – Hummer EV robi setkę w 3 sekundy.

Wersja z rocznika 2025 ma równe 1000 KM i kosztuje w przeliczeniu 393 250 zł. To zaskakujące, ale wystarczy wybrać Hummera EV z rocznika 2026, by miał 1160 KM, a zapłacicie za niego tylko 150 zł więcej, czyli 393 400 zł. Okazja życia? Wiadomo, że w grę wchodzi sprowadzenie do Polski. Po doliczeniu kosztów cena sięga ponad pół miliona złotych. Wciąż to tanio w przeliczeniu za 1 KM.

Jest jeszcze Zeekr 9X

Skoro Yangwang U8 się tu znalazł, to Zeekr 9X też powinien. Ma 1381 KM i trzy silniki elektryczne, ale 2-litrowa spalinowa jednostka o mocy 275 KM działa w nim jako generator prądu. SUV mierzy 5239 mm długości, 2029 mm szerokości, 1819 mm wysokości, a rozstaw osi to 3169 mm. Może pomieścić sześciu pasażerów, a jego masa wynosi 3095 kg. Mimo to rozpędza się do 100 km/h w 3,1 sekundy i można kupić go za 499 000 zł.

Próbowałem też znaleźć spalinowego SUV-a, którego moc przekracza 1000 KM, ale wszystkie z nich to samochody przerobione przez tunerów. Dobrym przykładem jest chociażby Cadillac Escalade-V przerobiony przez Hennessey Performance, który może mieć 1005 KM. Jest też Mercedes-AMG G 63 HOF o mocy 1063 KM, ale w planach jest tylko 11 egzemplarzy tego samochodu. Można stwierdzić więc, że wyścig o produkcyjnego SUV-a o mocy 1000 KM wygrały samochody elektryczne.

REKLAMA

Więcej o szybkich SUV-ach przeczytasz tutaj:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-20T20:04:24+01:00
Aktualizacja: 2025-11-20T10:19:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T18:49:05+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T15:58:18+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:55:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:25:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:00:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T12:18:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:44:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:07:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T14:23:35+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:40:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:21:54+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA