REKLAMA

Kiedy ponad 5,3 metra i 3,5 tony to po prostu za mało. Oto nowy chiński SUV

W 2023 r. YangWang - chińska marka numer 2137, wylansowała swój pierwszy samochód, którym jest luksusowy SUV U8. Choć jego rozmiary już są imponujące, to dla niektórych to było za mało - więc postanowiono go podkarmić białkiem i dodać centymetrów tam gdzie trzeba.

YangWang U8
REKLAMA

YangWang to luksusowa marka wydzielona z chińskiego giganta BYD, wprowadzona na rynek w 2023 r. Jej nazwa w języku mandaryńskim oznacza „patrzeć w górę”, lub „doceniać”. To pierwsze tłumaczenie pasuje jak ulał do gamy modelowej marki, gdyż obejmuje ona dwa drogie samochody: U8 oraz supersamochód U9, który trafił do salonów pod koniec lipca 2024 r.

REKLAMA

Ponad 5 metrów, 5 silników i 5 ekranów

5-miejscowy YangWang U8 został zbudowany na platformie e-Platform 4. Daje mu ona 5319 mm długości, 2050 mm szerokości, oraz 1930 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3050 mm. Prześwit sięga 285 mm dzięki hydraulicznemu układowi zawieszenia. Bagażnik tego pojazdu ma pojemność 1031 litrów.

Układ napędowy U8 składa się z czterech silników elektrycznych o łącznej mocy szczytowej 1180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1280 Nm. Czas przyspieszania od zera do setki wynosi 3,6 s. Silniki elektryczne są zasilane 49-kWh akumulatorem LFP Blade od FinDreams należącego do BYD. Energię silnikom elektrycznym dostarcza turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 268 KM. Dzięki 75-litrowemu zbiornikowi paliwa U8 może przejechać do 1000 km.

Wewnątrz U8 wygląda bardziej jak sklep z artykułami RTV - znajdziemy w nim 12,8-calowy ekran główny, 23,6-calowy ekran z zestawem wskaźników, 23,6-calowy ekran dla pasażera z przodu i parę 12,8-calowych monitorów dla pasażerów tylnych siedzeń.

Yangwang U8

Od stycznia do lipca 2024 r. YangWang sprzedał 5939 egzemplarzy tego modelu, a łączna sprzedaż od jej rozpoczęcia osiągnęła 7940 samochodów. Te liczby są tak naprawdę całkiem wysokie, ponieważ cena za podstawową wersję U8 sięga 1 096 000 juanów (602 tys. zł) - jak na chiński samochód to sporo. Wydaje się jednak, że BYD chce jeszcze poprawić wyniki sprzedaży tego modelu, wprowadzając jeszcze większą wersję U8 z trzema rzędami siedzeń.

Więcej o chińskich samochodach przeczytasz tutaj:

Więcej znaczy lepiej

Pomyślał pewien Chińczyk, porównując liczbę ludności swojego kraju z resztą świata. Dziwnym trafem pracował on dla BYD i postanowił swoje przemyślenia przełożyć na produkowanego przez jego koncern SUV-a YangWang U8.

U8 z dłuższym tylnym zwisem został zauważony w Chinach w mocnym kamuflażu. Jego przód pozostał taki sam, z dużą osłoną chłodnicy, wyróżniającymi się przednimi reflektorami i czujnikiem LiDAR na dachu. Ma spore lusterka boczne, chowane klamki drzwi i kanciasty nadwozie z niemal idealnie płaską linią dachu.

Yangwang U8
fot. carnewschina

Tylne nadkola tego samochodu terenowego zostały poszerzone. Sugeruje to, że inżynierowie YangWanga wydłużyli rozstaw osi U8. 5-miejscowa wersja najdroższego SUV-a BYD ma rozstaw osi 3050 mm. Na oko odległość między osiami YangWang U8 może osiągnąć 3,2 m - tyle co długość Fiata Cinquecento. Jego tylny zwis jest ewidentnie dłuższy niż w obecnej wersji. Podobnie jak standardowy U8, ma pełnowymiarowe koło zapasowe zamontowane na odchylanej klapie tylnej.

Układ siedzeń w powiększonym U8 nie jest jeszcze znany. Biorąc pod uwagę jego segment, jego kabina najprawdopodobniej przyjmuje układ 2+2+2 z dwoma niezależnymi fotelami w drugim rzędzie.

YangWang U8
fot. carnewschina

Oprócz długości na pewno urośnie jego masa. Ale już 5-osobowa wersja U8 powinna przejść dietę, gdyż waży aż 3460 kg. Choć w YangWangu twierdzą inaczej, to U8 to tylko kolejny SUV do robienia tłoku w centrach miast. A dłuższa wersja tylko to uwypukli.

Zatem osadźmy to w skali

REKLAMA

Stylistycznie U8 może nasunąć skojarzenia z pewnym europejskim klasykiem samochodów terenowych - Land Roverem Defenderem. W kwestii prostoty ma niewiele wspólnego ze swoim legendarnym, spartańsko wyposażonym poprzednikiem - zatem może być idealnym rywalem dla chińskiego SUV-a. Jego najdłuższa wersja - 130 - ma kilka możliwych wartości dla długości nadwozia, zależnie od wersji. Wahają się one 5170 do 5358 mm. Dla porównania, U8 w swojej aktualnie dostępnej wersji 5319 mm - jest tylko 4 cm krótszy niż najdłuższy Defender. A nowy, rozciągnięty U8 będzie o wiele dłuższy. Czyli mamy giganta.

Jeśli premiera U8 z trzema rzędami siedzeń ma nastąpić przy najbliższej okazji, to może to być 30 sierpnia bieżącego roku - wówczas będą miały miejsce targi samochodowe w Chengdu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA