REKLAMA

Nowe, mocne Porsche będzie miało coś wspólnego z przebojowymi Toyotami. Nie jest to łatwość montażu instalacji gazowej

Najnowsze Porsche 911 Turbo zamieni się w samochód hybrydowy. Wcale nie chodzi o oszczędność paliwa - moc takiego wozu może sięgnąć 700 KM.

Nowe, mocne Porsche będzie miało coś wspólnego z przebojowymi Toyotami. Nie jest to łatwość montażu instalacji gazowej
REKLAMA

Porsche 911 stało się hybrydą, przynajmniej w niektórych wersjach. Taka wiadomość może brzmieć dla niektórych szokująco, jest jednak prawdziwa. Na szczęście nawet puryści nie mają szczególnych powodów do obaw. Mowa o wersji GTS z układem T-Hybrid. Bazą jest podwójnie doładowany bokser 3.6, nie mówimy więc o żadnym downsizingu. Nie ma trybu, w którym auto jedzie tylko z wykorzystaniem silnika elektrycznego, a ważną rolą hybrydy jest (oprócz pewnego obniżania emisji CO2 w gamie) po prostu poprawianie osiągów i reakcji na gaz. To miękka hybryda z akumulatorem 1,9 kWh. W odmianie GTS osiąga 541 KM i 610 Nm.

Teraz 911 Turbo też może stać się hybrydą

REKLAMA
nowe porsche macan class="wp-image-440098"
Porsche 911 Turbo S

Wspaniale wspominam mój kilkudniowy test Porsche 911 Turbo S - to niesamowity, abstrakcyjnie szybki, a przy tym bardzo „rozsądny” na co dzień samochód. Być może w kategorii coupe nie ma wozu, który lepiej łączyłby atomowe przyspieszenie z faktem, że można nim wygodnie dojechać na spotkanie biznesowe… na drugim końcu Europy.

Teraz Turbo - oraz Turbo S - mają przejść małą modernizację, wzorem pozostałych wersji 911. Zamaskowane egzemplarze sfotografowano już na Nurburgringu, czyli w typowym (i najlepszym możliwym) miejscu na tego typu sprawdziany. Z zewnątrz auto - sądząc po kamuflażu - może otrzymać m.in. przeprojektowany przedni zderzak, nieco inne reflektory i wydech z czterema końcówkami. Rewolucji stylistycznej jednak nie będzie. Z kolei w środku zagości szeroki, zakrzywiony ekran, zniknie też wystający przełącznik do włączania (i zastąpi go zwyczajny przycisk, szkoda).

Moc może sięgnąć 700 KM

W przypadku wspomnianego 911 GTS moc za sprawą układu hybrydowego wzrosła o 59 KM. Gdyby w Turbo sytuacja była podobna, wersja z „S” w nazwie może osiągnąć 700 KM. Szaleństwo, ale spodziewane. Możliwe, że hybrydowe Turbo będzie jeszcze lepsze - zwłaszcza że cały układ został zrobiony tak, by nie ważyć zbyt wiele. Moja lista marzeń zostanie zaktualizowana. Porsche będzie miało coś wspólnego z Toyotami - ale, szczerze mówiąc, niezbyt wiele. To głównie kwestia nazewnictwa. Hybrydy potrafią się od siebie naprawdę mocno różnić.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T19:06:26+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T11:15:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T19:23:10+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T17:25:02+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T10:04:31+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T08:59:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T17:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T16:55:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:35:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:00:46+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T11:16:01+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:09:27+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:01:54+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA