Oto plan na połączenie PSA z FCA. Sam go wymyśliłem
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, połączą się dwa wielkie koncerny motoryzacyjne: Fiat-Chrysler Automobiles i grupa Peugeot-Citroen. Oba mają nadzwyczaj bogate portfolio marek. I co wtedy?
![citroen xavier peugeot wywiad](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/citroen-xavier-peugeot-wywiad-3-e1564158537336.jpg)
No dobrze, może Peugeot-Citroen nie ma aż tak bogatego portfolio, bo obejmuje ono cztery marki: Peugeota, Citroena, DS i... Opla. Ale FCA – cóż tam się dzieje! Alfa Romeo, Fiat, Lancia (wciąż jest), Maserati, Chrysler, Jeep, Dodge, RAM - prawie zapomniałem o marce Abarth. Mamy więc w sumie trzynaście marek motoryzacyjnych, które będą wkrótce być może stanowiły własność jednego gigakoncernu. Powoduje to zapewne koszmarny ból głowy w działach produktowych i marketingowych, bo przecież jeśli czegoś się nie zrobi, to samochody tych trzynastu marek będą konkurować ze sobą na rynku i zżerać się nawzajem. Będzie jak w General Motors w latach 60. i 70., gdy dealerzy Oldsmobile'a walczyli na śmierć i życie z dealerami Buicka, a na to z boku podgryzał ich jeszcze Pontiac. Albo w latach 80., gdy dołożono im jeszcze Geo, a Cadillac za sprawą Cimarrona stał się konkurentem Chevroleta. Czyli nic dobrego. Wyjścia są dwa, oba są radykalne. Sam je opracowałem, teraz kierownictwo połączonych koncernów musi tylko wybrać sobie jeden z dwóch planów, a następnie opłacić moją fakturę za konsulting w wysokości 136 922 euro.
Plan numer jeden
Aby zalać rynek, zasypać go produktami i wprowadzić klientów w totalną konfuzję, należy oferować każdy pojazd pod każdą z trzynastu marek. Oto nowy Peugeot 208 – można go mieć jako Citroena C3, Opla Corsę, Fiata Punto, Alfę Romeo MiTo II, Lancię Omicron, Maserati Quattroporte Piccoli, Chryslera LeBaronetto, Dodge'a Colta, DS2, Jeepa Mini-CJ i RAM-a Promaster Mini Cargo City Van (w wersji towarowej). A ten duży SUV DS7? No nie ma łatwo, ale jak trzeba, to trzeba – robimy z niego Peugeota 6008, Citroena C6 Aircross, Fiata Campagnolę, Alfa Romeo Matta, Lancię Trilambdę, Maserati Cinqueporte, Chryslera Aspena II, Dodge'a Ramchargera, Jeepa Grand Commandera i RAM-a Procargo City Medium Vanmastera Heavy Duty.
Nie ma przebacz. Każdy model pod trzynastoma markami, a mając na uwadze że obecnie gama PSA-FCA to kilkadziesiąt samochodów, będzie trzeba liczyć się z liczbą kombinacji przebijającą pięćset. Wyobrażacie sobie te porównania w prasie motoryzacyjnej? Totalnie chciałbym zobaczyć Jeepa Wranglera pod marką Opel albo Fiata Ducato jako DS-a. Abarth Grandland... Maserati C1... ach, pomarzyć dobra rzecz, a wprowadzanie konfuzji na rynku zawsze na propsie.
Plan numer dwa
Opracowujemy NOWE LOGO. To bardzo ważne, bo ono musi identyfikować ten koncern i nadawać mu same pozytywne skojarzenia. Musi kojarzyć się z prestiżem, bezpieczeństwem, elektryfikacją, niezawodnością, z proklienckim nastawieniem, nowoczesnością, innowacyjnością, chęcią bezustannego polepszania swoich produktów i kompetencji oraz (co najważniejsze) z holistycznym podejściem do dostarczania usług zintegrowanej mobilności. Tak się składa, że zaprojektowałem już to logo. Oto ono.
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/psafca.jpg)
Lub wersja alternatywna, podkreślająca synergię
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/psafca-2.jpg)
PSAFCA stanie się od tej pory jedyną marką koncernu, a wszystkie modele otrzymają oznaczenia literowe. PSAFCA 1, PSAFCA 2, PSAFCA 3 i tak mniej więcej do 50. Tym sposobem nastąpi ujednolicenie, uproszczenie, redukcja sieci dilerskiej, obniżenie kosztów i wzrost zyskowności. Inwestorzy już drżą z ekscytacji na myśl o tym scenariuszu.
W sumie to wszystko co powyżej napisałem jest oczywiście tylko pretekstem do zaprezentowania fotoszopek, jakie przygotowałem, starając się jak dla obcego.
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/opel-giulietta-2020.jpg)
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/jeep-208.jpg)
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/ds7-ghibli.jpg)
![fiat peugeot połączenie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/ram-aircross.jpg)
I uwaga, bo całe życie czekałem na możliwość rzucenia tego suchara...
.
.
.
.
.
.
.
FIAT 508
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/11/polski-fiat-508.jpg)