Nowy SUV Volkswagena zajedzie daleko. Nie aż tak, byś go dostał
Takiego zasięgu w nowym SUV-ie Volkswagena można tylko pozazdrościć. Według producenta ID. UNYX 08 przejedzie Polskę z Gdańska do Zakopanego.

Duże SUV-y sprzedają się jak ciepłe bułeczki, a gdy za wielkością idzie niska cena, praktyczność i wydajność, aż trudno się nie zakochać. Volkswagen ma w ofercie kilku znanych przedstawicieli takich jak Touareg czy Tayron, a na niektórych rynkach oferuje jeszcze modele Atlas i Teramont Pro. Wkrótce do stada słoni dołączy kolejny przedstawiciel tego gatunku – ID. UNYX 08. Zdążyliśmy już przedstawić kilka informacji na jego temat. Teraz doszła do tego pojemność akumulatorów i zasięg. W nowym SUV-ie zapomnicie, jak wyglądają stację paliw.





Nowy Volkswagen ID. UNYX 08 przejedzie kawał drogi
Volkswagen przygotowuje się do rynkowej premiery swojego nowego SUV-a mierzącego 5000 mm długości, 1954 mm szerokości i 1688 mm wysokości. Rozstaw osi modelu ID. UNYX 08 to 3030 mm, czyli więcej niż każdy z wcześniej wspomnianej czwórki. Masa wynosząca między 2191 a 2360 kg to waga ciężka, co w teorii wpływa na zasięg, ale projektanci postarali się, by samochód nadrabiał niezłą aerodynamiką. W samym hamowaniu pomogą natomiast zaciski Brembo.
SUV ma minimalistyczną sylwetkę pozbawioną przetłoczeń. W przedniej części wloty znajdują się tylko na dole, a cała reszta to gładkie powierzchnie przełamane wąskimi reflektorami LED poprowadzonymi aż do logo. O przepływ powietrza dbają też zlicowane klamki. Całość uzupełniają jeszcze 21-calowe felgi. Oczywiście nie jest to samochód sportowy, ale do kwadratowej Klasy G też mu daleko, dlatego trzeba przyznać, że chiński Volkswagen Anhui zrobił dobrą robotę. No dobra, przejdźmy do sedna.
Nowa propozycja będącą uzupełnieniem gamy składającej się z modeli ID. UNYX 6 i ID. UNYX 7 będzie dostępna z dwoma akumulatorami LFP firmy CATL. Już pierwszy z nich ma niezłą pojemność wynoszącą 82,3 kWh. Większy z nich oferuje 95 kWh. Akumulatory pozwalają na przejechanie od 630 do nawet 730 km. Teoretycznie taki zasięg powinien wystarczyć do przejechania z Gdańska do Zakopanego bez przerwy na ładowanie, ale chińskie normy CLTC mają to do siebie, że często przekłamują rzeczywiste możliwości jeszcze bardziej niż WLTP. Najważniejsze jednak, że Volkswagen ID. UNYX 08 pozwala na ultraszybkie ładowanie, korzysta z architektury 800 V i wielu technologii pochodzących z samochodów marki Xpeng.









Wnętrze ujrzymy wkrótce
Volkswagen nie opublikował jeszcze zdjęć przedstawiających wnętrze ID. UNYX 08, ale samochód ma trzy rzędy siedzeń. Z racji na upodobania Chińczyków, nie zabraknie w nim nowoczesnych technologii i wielkiego centralnego wyświetlacza. SUV zaoferuje też asystenta opartego na sztucznej inteligencji, bezprzewodowe aktualizacje oraz system wspomagania kierowcy L2++ z dodatkowymi udogodnieniami w zakresie parkowania. To dobra wiadomość, bo brak LiDAR-u na dachu mógł wróżyć, że nowy model wcale nie będzie tak zaawansowany.
Elektryczny ID. UNYX 08 będzie oferowany w wersji z jednym i dwoma silnikami. Pierwsza z nich zaoferuje 313 KM, a druga skorzysta z dodatkowej jednostki o mocy 190 KM, więc łącznie może generować nawet 503 KM. Prędkość maksymalna SUV-a to 200 km/h, co jest całkowicie wystarczalne ze względu na rodzaj jego napędu. Nowa propozycja Volkswagena na pierwszych zdjęciach wygląda naprawdę obiecująco. Niewykluczone, że samochód trafi na rynek w 2026 roku, a patrząc na cenniki ID. UNYX 6 i ID. UNYX 7 już teraz można założyć, że ID. UNYX 08 będzie kosztować więcej niż 200 000 juanów, czyli ponad 100 000 zł. SUV wyglądałby interesująco na europejskich drogach, ale chyba nawet płacz i prośby nie pomogą we wprowadzeniu go na Stary Kontynent.
Więcej o marce Volkswagen przeczytasz tutaj:







































