Nowy SUV Volkswagena wygląda świetnie i ma normalny napęd. Będziecie chcieli go mieć, ale
Oto nowy Volkswagen Teramont Pro, który właśnie pojawia się w Chinach. Wygląda świetnie, zapowiada się świetnie, ale czy trafi do Europy?
Najnowsze zdjęcia z Chin ukazują całkowicie nową generację rodzinnego SUV-a Teramont Pro oferowanego przez joint venture SAIC-VW. Rodzinny kolos mierzy 5158 mm długości, 1991 mm szerokości i 1788 mm wysokości, a jego rozstaw osi to potężne 2980 mm. Najprawdopodobniej będzie to największy SUV wykorzystujący platformę MQB Evo, znaną z większości modeli napędzanych silnikiem spalinowym w Grupie Volkswagen.
Duży SUV Volkswagena z normalnym napędem
Carscoops podaje, że zaprezentowana wersja Teramonta Pro to czysta benzyna o nazwie 450TSI. Auto jest wyposażone w turbodoładowany 2-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 272 KM, którego moc jest przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów DSG oraz systemu 4Motion.
Wygląda na to, że od strony mechanicznej Teramont stawia na dobrze znane rozwiązania. Zupełnie inaczej jest ze stylistyką, która moim zdaniem jest po prostu świetna. Na szczególną uwagę zasługują pas przedni oraz tylny. Wyraźnie widać, że nawet Volkswagen skusił się na zapożyczenie kilku kresek z języka designu znanego z gamy Land Rovera. Trzeba jednak przyznać, że Niemcy zrobili to w bardzo umiejętny sposób i nie można zarzucić im kopiowania.
Volkswagen Teramont Pro wygląda świetnie
Przód może odrobinę przypominać nowego Defendera. W ofercie mają znaleźć się dwie wersje przedniego zderzaka: gładka jest praktycznie pozbawiona bocznych wlotów powietrza i stawia na jednolitą kolorystykę. Drugi wariant to bardziej złożony projekt, w którym dominują potężne boczne wloty. Mnie bardziej odpowiada gładki zderzak, a wam?
Tył może kojarzyć się z Range Roverem Sport ze względu na zastosowanie poziomego pasa świetlnego przez całą szerokość bagażnika. Intrygująco wygląda projekt tylnych świateł i jestem bardzo ciekaw, jak wyglądają w nocy.
A jaki jest Teramont Pro we wnętrzu?
Sam chciałbym zobaczyć zdjęcia wnętrza i upewnić się, czy aby na pewno jest tam siedem miejsc, ale póki co nie jest to możliwe. Jestem za to pewien, że deska rozdzielcza będzie bardzo cyfrowa i może mieć nawet trzy ekrany. Właśnie takie rozwiązanie pokazał niedawno VW-SAIC przy okazji premiery VW Passata Pro.
Duży, wygodny, benzynowy, ładny - brzmi świetnie, prawda?
Niestety nie ma żadnych informacji na temat planów wprowadzenia tego SUV-a do europejskiej oferty. Carscoops uważa, że pojawienie się tego modelu daje przedsmak na to, jak będzie wyglądał oferowany w USA Volkswagen Atlas. Może to prawda, ale dla nas to niewielkie pocieszenie, ponieważ Atlas również nie zagościł jak do tej pory w polskich cennikach.