REKLAMA

Nowy SUV BMW będzie jak większy brat. Ekran jakiś taki krzywy

Okrągły czerwony przycisk nie jest tym, co najbardziej powinno was interesować we wnętrzu nowego BMW iX1. Na zdjęciach szpiegowskich uchwycono kilka istotnych detali z bliska.

Nowy SUV BMW będzie jak większy brat. Ekran jakiś taki krzywy
REKLAMA

Od debiutu BMW X1 trzeciej generacji, po raz pierwszy zaprezentowanego równolegle z elektrycznym iX1, minęło już kilka lat. Wygląda na to, że producent z Monachium szykuje się do premiery odświeżonej wersji SUV-a segmentu C. Fotografom udało się uchwycić zupełnie nowe wnętrze, które razem ze stylistyką Neue Klasse odróżni wersję po liftingu.

REKLAMA

Tak wygląda wnętrze nowego BMW iX1

W ofercie BMW można znaleźć spalinowe i elektryczne modele opakowane w identyczne nadwozie jak chociażby seria 5 i i5 czy X1 i iX1. W końcu nie wszyscy klienci chcą wyróżniać się na ulicy, a strategia niemieckiego producenta pozwala połączyć nowoczesny napęd bez rezygnacji z klasycznej bryły nadwozia. Oczywiście zdarzały się pojedyncze wyjątki jak wyłącznie spalinowa seria 8 czy tylko elektryczne iX. Niewykluczone, że wkrótce wiele się zmieni.

Patrząc na nowe spalinowe X3 i elektryczne iX3 widać, że ich stylistyka i wnętrza są inne. Mimo że auta są swoimi odpowiednikami, BMW postanowiło oddzielić ich stylistyczne drogi. Okazuje się, że podobny los może czekać nowe X1 i iX1, ale też nie musi. Na zdjęciach szpiegowskich uchwycono bowiem zakamuflowany egzemplarz iX1 po liftingu w trakcie ładowania. Tym razem udało się uchwycić jego wnętrze z bliska.

Zobaczycie, jak będzie to wyglądać na przykładzie BMW iX3.

Oprócz czerwonych przycisków, kabli i płacht zasłaniających niektóre elementy można dojrzeć kilka szczegółów, które zdradzają, czego można spodziewać się po odświeżonym BMW iX1. Najważniejszym elementem jest niesymetryczny 17,9-calowy ekran umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej. To część nowego system Panoramic iDrive znanego z BMW iX3, który składa się jeszcze z wyświetlacza 3D Head-Up do projekcji treści pod przednią szybą. Takie rozwiązanie trafi również do nowego iX1.

Ostatnim elementem wchodzącym w skład Panoramic iDrive jest futurystyczna kierownica z charakterystycznymi pionowymi elementami. Widać też ciekawe dla oka wykończenie znajdujące się przed fotelem pasażera z przodu. Na tunelu środkowym BMW iX1 po liftingu również pojawiły się rozwiązania przypominające nowe iX3. W porównaniu z dotychczasowym wnętrzem SUV zmieni się nie do poznania, a przecież równie dużą rewolucję czeka zewnętrzna bryła.

Wyższy zasięg, ale nie aż tak

Czarno-białe maskowanie próbuje ukryć stylistykę Neue Klasse, którą widać zwłaszcza w przedniej części nowego BMW iX1. Reflektory będą więc połączone czarnym elementem płynnie przechodzącym w pionowo ustawione nerki. Widać też wysuwane klamki i tradycyjne lusterka. Z tyłu znajdą się wąskie lampy ciągnące się aż do logo BMW umieszczonego pośrodku, ale kamuflaż akurat skutecznie je ukrywa.

Kwestia osiągów i zasięgów nie jest znana, ale BMW iX1 powinno zaoferować więcej niż do tej pory. Klienci mieli do wyboru wersje eDrive20 i xDrive30 z akumulatorem o pojemności 64,8 kWh. W słabszej odmianie SUV generował 204 KM i miał napęd na przód. Mocniejsza zaś oferowała 313 KM i napęd na cztery koła. Ich zasięg to kolejno 473 i 438 km według WLTP. Skoro nowe BMW iX1 czerpie wizualnie z iX3, chyba wszyscy chcieliby, aby dawało podobne możliwości pod względem możliwości.

Architektura 800 V, akumulator o pojemności 108,7 kWh, zasięg wynoszący 805 km i 469 KM to wymarzone cyferki, ale szczerze mówiąc, trudno uwierzyć, że tak duży akumulator zmieści się do mniejszego iX1. Co więcej, iX3 w wersji 50 xDrive to pośredni wariant, który w przyszłości doczeka się słabszych odpowiedników z mniejszą mocą i akumulatorem. I to raczej z tej technologii skorzysta iX1, ale nic więcej nie wiadomo.

Trudno stwierdzić, kiedy dokładnie zadebiutuje iX1 po liftingu, ale najbardziej prawdopodobna wydaje się druga połowa 2027 roku. Inną zastanawiającą kwestią jest to, czy spalinowe X1 finalnie również przyjmie stylistykę Neue Klasse, skoro X3 i iX3 się od siebie różnią. Z drugiej strony nowa generacja serii 3 i i3 pokazuje, że design Neue Klasse trafi do obu z nich, więc w przypadku spalinowego X1 w grę wchodzą wszystkie możliwości. Ciekawe, na jaki ruch zdecyduje się BMW.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o marce BMW:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-16T19:28:16+01:00
Aktualizacja: 2025-12-16T17:33:46+01:00
Aktualizacja: 2025-12-15T21:19:18+01:00
Aktualizacja: 2025-12-15T19:23:07+01:00
Aktualizacja: 2025-12-15T14:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-15T10:08:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T11:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T09:12:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T11:00:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA