Ten SUV powstaje w Polsce. Właśnie dostał nową wersję
W Tychach rozpoczęła się produkcja Alfy Romeo Junior z nowym rodzajem napędu. Niedługo wyruszy na podbój Europy, a klientów ma przyciągnąć ceną.

Zakład koncernu Stellantis zlokalizowany w Tychach (woj. śląskie) produkuje wiele modeli, takich jak Alfa Romeo Junior, Jeep Avenger, Leapmotor T03 czy Fiat 600. Do listy właśnie trzeba dopisać kolejną atrakcyjną propozycję – to Alfa Romeo Junior w wersji Ibrida Q4. Nieduży hybrydowy SUV ma napęd na cztery koła i automatycznie aktywowany napęd tylnej osi.
Junior powstaje w Tychach
W połowie stycznia Stellantis chwalił się, że z taśmy produkcyjnej w Tychach zjechał trzynastomilionowy samochód. Był nim Fiat 600 Hybrid. Co więcej, zakład zatrudniający 2600 osób w 2024 roku wyprodukował prawie ćwierć miliona samochodów. Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 może okazać się równie duży sukcesem w historii firmy.
Tyski zakład jest producentem Alfy Romeo Junior, dlatego bardzo ważne jest dla nas jego przyjęcie przez rynki, na których jest sprzedawany. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że Junior osiąga imponujące wyniki: w zaledwie kilka miesięcy od debiutu klienci złożyli już ponad 30 000 zamówień na ten model na całym świecie, co jest dowodem ogromnego zaufania do marki – powiedział dyrektor zakładu Stellantis w Tychach, Janusz Puzoń.
Ibrida Q4, czyli co pod maską?
SUV segmentu B jest dostępny zarówno wersji hybrydowej, jak i elektrycznej. Hybrydowa odmiana Ibrida jest napędzana silnikiem 1.2 o mocy 136 KM. Ma dwusprzęgłową automatyczną skrzynię eDCT6 i napęd na przednią oś. Od teraz ofertę rozszerzy wersja Junior Q4, wyposażona w technologię 48 V. Jest oparta na dwóch dodatkowych silnikach elektrycznych o mocy 28 KM każdy. W połączeniu z silnikiem spalinowym moc w Q4 wzrasta do 145 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 9,1 sekundy i wg normy WLTP, zużywa 5,2 l/100 km.
Silnik umieszczony na przedniej osi zintegrowano ze skrzynią eDCT6. Drugi na tylnej osi napędza koła bez fizycznego połączenia między osiami. Takie rozwiązanie zapewnia optymalny rozkład momentu i przyczepność w gorszych warunkach. Selektor trybów jazdy DNA pozwala dobrać osiągi warunków. Dynamic to sportowe wrażenia, a Natural jest dobry do jazdy na co dzień. Tryb Q4 w wersji Ibrida Q4 zaprojektowano z myślą o niskiej przyczepności. Ma zapewnić bezpieczeństwo i lepsze prowadzenie. Tryb Advanced Efficiency delikatnie poprawia zużycie paliwa.
Wariantów jest sporo
Alfę Romeo Junior można nabyć w pięciu wersjach spalinowych i czterech elektrycznych. Wybór utrudnia liczba wariantów, ale wszystkie opierają się na tych samych jednostkach spalinowych i elektrycznych. Różnica polega na zmianach wizualnych. Konfigurator Alfy Romeo skrywa kilka ciekawych opcji do wyboru. Jest kilka wzorów felg i kolorów nadwozia, które dodadzą choć trochę charakteru. Cennik prezentuje się następująco:
Warianty benzynowe:
- Ibrida (1.2 136 KM eDCT6) – 129 600 zł.
- Ibrida Speciale (1.2 136 KM eDCT6) – 139 600 zł.
- Ibrida Intensa (1.2 136 KM eDCT6) – 155 100 zł.
- Ibrida Q4 (1.2 145 KM eDCT6 e-AWD) – 161 500 zł.
- Ibrida Q4 Intensa (1.2 145 KM eDCT6 e-AWD) – 170 000 zł.
Warianty elektryczne:
- Elettrica (156 KM) – 173 200 zł.
- Elettrica Speciale (156 KM) – 183 200 zł.
- Elettrica Intensa (156 KM) – 199 200 zł.
- Elettrica Veloce (280 KM) – 215 200 zł.
Czytaj więcej o Stellantis: