REKLAMA

Ten SUV powstaje w Polsce. Właśnie dostał nową wersję

W Tychach rozpoczęła się produkcja Alfy Romeo Junior z nowym rodzajem napędu. Niedługo wyruszy na podbój Europy, a klientów ma przyciągnąć ceną.

Alfa Romeo Junior
REKLAMA

Zakład koncernu Stellantis zlokalizowany w Tychach (woj. śląskie) produkuje wiele modeli, takich jak Alfa Romeo Junior, Jeep Avenger, Leapmotor T03 czy Fiat 600. Do listy właśnie trzeba dopisać kolejną atrakcyjną propozycję – to Alfa Romeo Junior w wersji Ibrida Q4. Nieduży hybrydowy SUV ma napęd na cztery koła i automatycznie aktywowany napęd tylnej osi.

Junior powstaje w Tychach

REKLAMA

W połowie stycznia Stellantis chwalił się, że z taśmy produkcyjnej w Tychach zjechał trzynastomilionowy samochód. Był nim Fiat 600 Hybrid. Co więcej, zakład zatrudniający 2600 osób w 2024 roku wyprodukował prawie ćwierć miliona samochodów. Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 może okazać się równie duży sukcesem w historii firmy.

Tyski zakład jest producentem Alfy Romeo Junior, dlatego bardzo ważne jest dla nas jego przyjęcie przez rynki, na których jest sprzedawany. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że Junior osiąga imponujące wyniki: w zaledwie kilka miesięcy od debiutu klienci złożyli już ponad 30 000 zamówień na ten model na całym świecie, co jest dowodem ogromnego zaufania do marki – powiedział dyrektor zakładu Stellantis w Tychach, Janusz Puzoń.

Ibrida Q4, czyli co pod maską?

SUV segmentu B jest dostępny zarówno wersji hybrydowej, jak i elektrycznej. Hybrydowa odmiana Ibrida jest napędzana silnikiem 1.2 o mocy 136 KM. Ma dwusprzęgłową automatyczną skrzynię eDCT6 i napęd na przednią oś. Od teraz ofertę rozszerzy wersja Junior Q4, wyposażona w technologię 48 V. Jest oparta na dwóch dodatkowych silnikach elektrycznych o mocy 28 KM każdy. W połączeniu z silnikiem spalinowym moc w Q4 wzrasta do 145 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 9,1 sekundy i wg normy WLTP, zużywa 5,2 l/100 km.

Silnik umieszczony na przedniej osi zintegrowano ze skrzynią eDCT6. Drugi na tylnej osi napędza koła bez fizycznego połączenia między osiami. Takie rozwiązanie zapewnia optymalny rozkład momentu i przyczepność w gorszych warunkach. Selektor trybów jazdy DNA pozwala dobrać osiągi warunków. Dynamic to sportowe wrażenia, a Natural jest dobry do jazdy na co dzień. Tryb Q4 w wersji Ibrida Q4 zaprojektowano z myślą o niskiej przyczepności. Ma zapewnić bezpieczeństwo i lepsze prowadzenie. Tryb Advanced Efficiency delikatnie poprawia zużycie paliwa.

Wariantów jest sporo

Alfę Romeo Junior można nabyć w pięciu wersjach spalinowych i czterech elektrycznych. Wybór utrudnia liczba wariantów, ale wszystkie opierają się na tych samych jednostkach spalinowych i elektrycznych. Różnica polega na zmianach wizualnych. Konfigurator Alfy Romeo skrywa kilka ciekawych opcji do wyboru. Jest kilka wzorów felg i kolorów nadwozia, które dodadzą choć trochę charakteru. Cennik prezentuje się następująco:

Warianty benzynowe:

  • Ibrida (1.2 136 KM eDCT6) – 129 600 zł.
  • Ibrida Speciale (1.2 136 KM eDCT6) – 139 600 zł.
  • Ibrida Intensa (1.2 136 KM eDCT6) – 155 100 zł.
  • Ibrida Q4 (1.2 145 KM eDCT6 e-AWD) – 161 500 zł.
  • Ibrida Q4 Intensa (1.2 145 KM eDCT6 e-AWD) – 170 000 zł.

Warianty elektryczne:

  • Elettrica (156 KM) – 173 200 zł.
  • Elettrica Speciale (156 KM) – 183 200 zł.
  • Elettrica Intensa (156 KM) – 199 200 zł.
  • Elettrica Veloce (280 KM) – 215 200 zł.

Czytaj więcej o Stellantis:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-08T17:29:55+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T13:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T11:28:42+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T21:11:11+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T17:47:35+02:00
Aktualizacja: 2025-04-07T10:03:52+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA