Ten model Volvo sprzedaje się najlepiej w historii. Klienci bardzo go pokochali
Volvo słynie z bezpieczeństwa, komfortu i minimalistycznej stylistyki. W dobie SUV-ów król musiał być tylko jeden. Walkę o koronę wygrało XC60.

Szwedzki producent poinformował, że Volvo XC60 zostało najlepiej sprzedającym się samochodem marki w historii, osiągając 2,7 mln sprzedanych egzemplarzy. Od swojego debiutu w 2008 roku SUV średniej wielkości w końcu zdołał przebić kultowe kombi – Volvo 240. To kolejne istotne osiągnięcie zdobyte przez ten model. Przepis na sukces był całkiem prosty.

Volvo sprzedało 2,7 mln egzemplarzy XC60
Trzeba przyznać, że Volvo doskonale wiedziało, co robi i czego oczekują klienci. SUV to jeden z najchętniej wybieranych rodzajów nadwozia, choć nie każdy decyduje się na niego ze względu na duże rozmiary. Plan był więc jasny – trzeba wprowadzić na rynek coś mniejszego i podobnego do XC90, by maksymalnie zwiększyć szanse na spełnienie wymagań większości rodzin.
Wystarczyło 10 lat, by w 2018 roku nadać modelowi XC60 tytuł Światowego Samochodu Roku. Klienci pokochali go za prostą i elegancką stylistykę, wysoki poziom bezpieczeństwa i dynamiczne jednostki napędowe. Volvo było też swojego rodzaju alternatywą dla bardziej popularnych niemieckich marek, które dla wielu klientów były zbyt nudnym i oczywistym wyborem.
W 2024 roku XC60 stało się najlepiej sprzedającym modelem typu plug-in w Europie, a wprowadzenie dużego liftingu na rok modelowy 2026 dodatkowo zwiększyło zainteresowanie atrakcyjnym SUV-em, aż w końcu nadszedł ten dzień. Udało się przebić wynik sprzedażowy Volvo 240, wypracowany w latach 1974–1993, kiedy sprzedano dokładnie 2 685 171 egzemplarzy.

Dorastając w Szwecji w latach 80., Volvo 240 było kultowym samochodem rodzinnym. Można było je spotkać na niemal każdym podjeździe. Dziś XC60 przejął tę pozycję na dwa sposoby. Nie tylko jako ulubieniec rodziny, ale także stając się naszym bestsellerem wszech czasów, co samo w sobie jest ostatecznym dowodem na sukces samochodu. A teraz, dzięki najnowszym aktualizacjom, staje się jeszcze lepszy – dodała Susanne Hägglund, szefowa Global Offer w Volvo Cars.
Volvo pochwaliło się również, że klienci jeżdżący XC60 w wersji plug-in pokonują średnio 48 proc. dystansu przy użyciu energii elektrycznej. Firma cieszy się z redukcji śladu węglowego i wierzy, że przyszłość przyniesie kolejne sukcesy temu modelowi. Kto wie, może za kilka lat uda mu się przebić 3 mln sprzedanych egzemplarzy.
Dowiedz się więcej o marce Volvo: