Hit Volvo w nowym wydaniu. Oto odświeżone Volvo XC60
Volvo zaprezentowało dziś odświeżoną wersję swojego niezwykle popularnego SUV-a - XC60. Co się zmieniło?

Odpowiedź jest dość prosta i na szczęście - przynajmniej dla fanów dotychczasowego modelu - brzmi: niewiele.
Volvo XC60 po liftingu. Co nowego?
Przede wszystkim grill. O ile do tej pory wyglądał tak (w "zwykłej" wersji):

To od teraz będzie wyglądać tak:

Tutaj na jeszcze jednym ujęciu:

I gdyby ktoś kojarzył, że niedawno podobna zmiana miała już miejsce, to gratuluję - chodziło w tamtym przypadku oczywiście o odświeżone Volvo XC90.

Poza tym odrobinę zmienił się zderzak z przodu, przyciemniono tylne lampy, a w gamie pojawiły się nowe opcje związane z felgami oraz trzy nowe kolory lakieru.

Nowe Volvo XC60 - co się zmieniło, a czego nie widać od razu?

Nowy jest m.in. system multimedialny, przedstawiany na większym, 11,2-calowym wyświetlaczu. Poza samą przekątną zadbano na szczeście o podniesienie rozdzielczości i zagęszczenie pikseli w tym przypadku ma być "wyższe o 21 proc.". Postarano się też o to, żeby całość działa szybciej niż do tej pory - podobno dwukrotnie - wykorzystując platformę Snapdragon od Qualcomma.
Czytaj więcej o Volvo XC60:
W ofercie pojawią się też nowe materiały wykończeniowe, nowe uchwyty na kubki, usprawniona bezprzewodowa ładowarka i system audio B&W High Fidelity z nowymi maskownicami.

Z większych zmian - odświeżone Volvo XC60 ma być "cichsze i wygodniejsze niż kiedykolwiek". Na liście opcji znajdzie się zawieszenie pneumatyczne i laminowane szyby.
Nowe Volvo XC60 - co pod maską?

Polska strona Volvo sugeruje, że w opcji bez wtyczki do wyboru będzie wariant B5 AWD Mild Hybrid, czyli 250 KM, 6,9 s do setki i oczywiście napęd na obie osie.
Poza tym do wyboru będzie jedna z dwóch hybryd plug-in - T6 AWD albo T8 AWD. Obie mogą przejechać teoretycznie na jednym ładowaniu do 82 km (99 km w trybie miejskim), a jednocześnie oferują - odpowiednio - 350 i 455 KM, rozpędzając się do setki w 5,7 i 4,9 s.
Niestety polski konfigurator odświeżonego modelu jeszcze nie do końca działa, ale na samej stronie znajduje się informacja, że wariant B5 powinien startować od 219 900 zł, natomiast plug-iny (tu konfigurator już działa) kosztują od 264 900 zł za T6 i od 269 900 zł za T8.