Zrobią konkurenta dla Porsche 911. Może mieć silnik spalinowy
Wielu producentów traktuje Porsche 911 jako wzór samochodu sportowego. Tym razem to Alpine chce stworzyć swojego odpowiednika dla tego modelu.

Każdy, kto choć raz przejedzie się Porsche 911, wie, że nawet słabsze warianty potrafią przyprawić o gęsią skórkę, o wersjach Turbo S i GT3 RS nawet nie wspominając. W kwietniu 2025 roku zaprezentowano już chińskiego konkurenta tego modelu – Denzę Z. Alpine właśnie wpadło na identyczny pomysł. Nowe A310 będzie dostępne w różnych odmianach, żeby przyciągnąć klientów.

Nowe Alpine A310 będzie konkurentem Porsche 911
Alpine ma na koncie wiele osiągnięć, ale ostatnio mówi się raczej o niskiej sprzedaży i elektryfikacji. Po udanym, choć niezbyt popularnym A110, przyszedł czas na elektrycznego hot hatcha A290. To takie bardziej angażujące Renault 5. SUV-a też nie mogło zabraknąć, dlatego Alpine zaprezentowało futurystyczne A390. Ale teraz Francuzi zaczęli się zastanawiać, czy idą w dobrym kierunku.
W teorii modele wygodniejsze w codziennym użytkowaniu mają sens, ale Alpine przypomniało sobie o swoim rodowodzie – zwinnych samochodach sportowych. Wiemy już, że w 2026 roku producent z Dieppe zaprezentuje nowe A110 z napędem elektrycznym. Jeśli jednak w głębi serca czujecie, że Alpine powinno stworzyć konkurenta dla Porsche 911 zamiast kolejnego odpowiednika 718 Caymana, mam dobrą wiadomość.
Okazuje się, że następnym modelem, tuż po Alpine A110, będzie A310, konkurujące z Porsche 911. Philippe Krief, prezes marki, zdradził w rozmowie z Auto Express, że docelowo będzie to samochód 2+2 oferowany jako coupe i kabriolet. Nazwa A310 będzie nawiązaniem do spalinowego modelu produkowanego w latach 1971–1984, ale nowe A310 będzie samochodem elektrycznym zbudowanym na platformie APP (Alpine Performance Platform), takiej samej jak w nadchodzącym A110.

A310 może być spalinowe
Philippe Krief dodał, że Alpine oferowałoby różne odmiany A310, podobnie jak robi to Porsche. W przypadku niemieckiego producenta podstawowa 911 Carrera jest tańsza i oferuje mniej mocy, a odmiany 4S, GTS, Turbo S czy GT3 wymagają dopłaty w zamian za lepsze osiągi. Różnorodność może zwiększyć grono potencjalnych klientów, którzy będą mogli pozwolić sobie na nowy francuski samochód sportowy.
Rok po A110, czyli w 2027 roku, zadebiutuje A110 Spyder z miękkim składanym dachem. To oznacza, że premiera A310 odbędzie się dopiero w 2028 roku, początkowo w wersji z napędem na tył. Po czasie ofertę poszerzy odmiana z napędem na cztery koła i Spyder. Co ciekawe, Alpine nie ma zamiaru ograniczyć się wyłącznie do elektrycznego napędu. W grę wchodzą miękkie hybrydy i hybrydy typu plug-in, ale ten scenariusz jest bardziej prawdopodobny dla pozaeuropejskich rynków, jeśli te będą zainteresowane A310.
Na ten moment trudno stwierdzić, jakie osiągi może oferować Alpine A310. Niewiele wiadomo nawet o elektrycznym A110. Najczęściej powielane informacje to masa na poziomie 1400 kg i 450 KM. W takim wypadku A310 mogłoby być jeszcze mocniejsze. Okolice 700 KM są całkiem prawdopodobne, ale przez trzy lata jeszcze wiele może się zmienić. Nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki za Alpine. Kto wie, może przez ten projekt Porsche w końcu poczuje czyjś oddech na plecach.
Dowiedz się więcej o marce Alpine:







































