REKLAMA

Chińczycy zrobią sobie konkurenta dla Porsche 911. Będzie nawet silnik typu bokser

Wiele wskazuje na to, że Denza spróbuje namieszać na rynku samochodów sportowych wyposażonych w silniki typu bokser.

Chińczycy zrobią sobie konkurenta dla Porsche 911. Będzie nawet silnik typu bokser
REKLAMA

Właściwie to nie sama Denza, a BYD, do którego należy. W poprzednim tygodniu marka YangWang również posiadana przez chiński koncern zaprezentowała model U7 z 2-litrowym turbodoładowanym bokserem. Biorąc pod uwagę, że Denza pracuje nad niedużym samochodem sportowym, a YangWang opracował taki silnik, pewne wnioski mogą nasunąć się same.

REKLAMA

Denza i 911 na lawecie

Zdjęcia szpiegowskie zakamuflowanej Denzy obiegły Internet już w zeszłym roku, ale dopiero teraz nastąpił przełom. Jedna z najnowszych fotografii przedstawia lawetę, na której znajduje się muł testowy Denzy w towarzystwie Porsche 911 Carrery Cabriolet. Nie wygląda to na zbieg okoliczności i przypadkowe przewożenie akurat tych dwóch modeli samochodów. Prawdopodobnie niemiecki konkurent był potrzebny do testów porównawczych.

Prototyp Denzy wydaje się odrobinę mniejszy od 911, podobnie jak jego czterocylindrowy silnik. Nie oznacza to jednak, że gdyby naprawdę zawitał w Denzie, zabrakłoby układu elektrycznego. Taka mieszanka stworzyłaby z samochodu niezłego potworka.

Moc Turbo S w rozmiarach Elise

Przypomnę tylko, że w modelu YangWang U7 bokser generujący 272 KM zwiększa łączną moc do 1577 KM przy wadze 3223 kg. Nawet gdyby ze względu na wielkość małej Denzy zredukować liczbę silników elektrycznych z czterech do dwóch i podzielić cyferki na pół, okolice 800 KM i waga 1600 kg mogłaby spokojnie zagrozić nadchodzącemu Porsche 911 Turbo S 992.2.

Obecnie większość samochodów w gamie Denzy jest oferowana z silnikiem hybrydowym lub elektrycznym. Być może i w tym przypadku klienci mieliby wybór. Tak naprawdę to cena może być kluczowym czynnikiem, dla którego część nabywców skłaniałaby się w kierunku chińskiej propozycji. Plotki mówią, że auto będzie dostępne w dwóch wariantach nadwozia z ceną 300 000 juanów, czyli 161 000 zł.

Nie wierzę, że to wszystko, na czym się skończy. Jeśli auto w przyszłości trafi do Polski, może kosztować nawet 250 000 zł, zwłaszcza że MG Cyberster startuje od 277 900 zł. Najtańsza 911 Carrera 992.2 to wydatek 681 000 zł. Pod względem wykonania Denzie będzie zapewne bliżej do MG niż Porsche. Na więcej informacji trzeba poczekać na Shanghai Auto Show 2026, bo według przecieków, to właśnie na te targi zaplanowano oficjalną premierę.

Fot. CarNewsChina

Dowiedz się więcej o marce Denza:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-01T17:24:50+02:00
Aktualizacja: 2025-03-31T13:51:48+02:00
Aktualizacja: 2025-03-31T08:01:02+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA