Chiński koncern pokaże 7 nowych modeli. Tak chce podbić Europę
O losach Great Wall Motor w Europie nie słyszy się zbyt często, ale chiński koncern chce to zmienić. Wkrótce pokaże 7 nowych modeli, które pomogą mu w zdobyciu nowych klientów.

Great Wall Motor to chiński koncern, który oferuje swoje modele na niektórych europejskich rynkach, ale oprócz drobnego sukcesu w Wielkiej Brytanii raczej trudno pochwalić mu się innymi osiągnięciami. GWM nie zamierza poddać się bez walki, dlatego ogłosiło strategię, która opiera się na zaprezentowaniu siedmiu nowych modeli w Europie.

Great Wall Motor pokaże 7 nowych modeli w Europie
Niemcy, Wielka Brytania, Irlandia i Szwecja to jedyne kraje, o których na ten moment wspomina europejska strona Great Wall Motor. Koncern oferuje w nich modele marek Ora i Wey. W 2021 roku otwarto nawet siedzibę GWM w Monachium, ale ze względu na rosnące problemy zamknięto ją 3 lata później. Mimo to GWM nie chce rezygnować z europejskiego rynku i ogłosiło swój nowy plan.
Aktualnie oferowane modele marek należących do GWM w Europie można policzyć na palcach jednej ręki. Ora 03 i 07 oraz Wey 03 i 05 to najwidoczniej za mało dla klientów, którzy lubią mieć wiele różnych opcji do wyboru. Koncern zrozumiał, że to może być kluczowy błąd, dlatego uznał, że poszerzy swoją ofertę na Starym Kontynencie.
Podczas Dnia Partnerów GWM Europe 2025 koncern poinformował, że od połowy 2026 roku wprowadzi minimum 7 nowych modeli i odmian na rynek europejski. Do marki Ora i Wey dołączy Haval, który również należy do GWM i odniósł już niezłe wyniki sprzedażowe w Brazylii i Rosji. Większość z nowych samochodów ma być SUV-ami, a część z nich zaoferuje inteligentny napęd na cztery koła Hi4.
Pojawi się też więcej kompaktowych modeli marki Ora. Klienci będą mogli wybierać spośród hybryd HEV, PHEV i samochodów elektrycznych. GWM ogłosiło też, że zamierza poszerzyć swoją ofertę o nowe kraje. Do listy dołączą Włochy i Hiszpania, gdzie koncern planuje stworzyć pierwsze w Europie samodzielne spółki zajmujące się sprzedażą. Niezależni importerzy nadal będą zajmować się mniejszymi rynkami.

Jak powracać to z przytupem
Już niedługo niepozorny koncern może stać się dużym graczem na europejskim rynku, o ile okaże się, że jego produkty będą konkurencyjne i spełnią oczekiwania klientów. Tak naprawdę wiele zależy od tego, czy za „nowymi modelami” kryją się całkowicie nowe samochody, które dopiero ujrzą światło dzienne, czy takie, które od dawna są oferowane na innych rynkach.
Niezależnie od tego GWM znalazło już ponad 100 partnerów z 12 europejskich rynków, którzy są zainteresowani ich strategią i chcą dołączyć do sieci partnerów chińskiego koncernu. Większość z nich podpisała już nawet listy intencyjne. Ciekawe, czy w tym wszystkim znajdzie się miejsce na Polskę, bo ceny elektrycznych modeli byłyby całkiem kuszące, zwłaszcza przez program NaszEauto.
Dowiedz się więcej o Great Wall Motor: