REKLAMA

Czinger 21C - w tym hiperaucie wszystko musi być hiper. Nawet stosunek mocy do masy

Coś dla tych, którzy już nie wiedzą czym wyjątkowym mogą pochwalić się sąsiadom.

Czinger 21 C
REKLAMA
REKLAMA

Osiągi współczesnych samochodów już od jakiś czas temu przestały mieć cokolwiek wspólnego z racjonalnością i służą chyba tylko podbijaniu ego twórców, klientów i oczywiście inwestorów. Kioski ruchu jak BMW X5M przyspieszają do setki w 3,8 s., Bugatti Chiron potrafi rozpędzić się do 490,48 km/h, a W12 Bentleya Bentaygi emituje ponad 300 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Znaczenie na co dzień może mieć właściwie chyba tylko ten ostatni rekordzista, bo parametry pozostałych mogą mieć znaczenie tylko podczas przechwałek przy piwie. 

Czinger 21 C

Na początku marca w Genewie zobaczymy kolejnego irracjonalnego rekordzistę - Czingera.

A konkretnie Czingera 21C, czyli pierwszy model nowej, amerykańskiej marki. Na marginesie - nazwa pochodzi od nazwiska założyciela firmy, pana Kevina Czingera, który na liście doświadczeń zawodowych ma kilka biznesowych sukcesów, ale żadnego związanego z motoryzacją. Choć może nie powinno mnie to dziwić - Musk też go nie miał gdy zakładał Teslę.

Czinger 21 C

Imponujące cyferki Czingera 21C.

Żeby przykuć uwagę publiczności Czinger musiał pochwalić się parametrami. Z oficjalnego komunikatu, w którym kilkukrotnie podkreślono, że to auto to hypercar, dowiadujemy się, że ma ważyć 1250 kg i dysponować mocą 1250 KM. Oznacza to, że każdy koń mechaniczny będzie musiał udźwignąć tylko jeden kilogram masy auta. To oczywiście ma odzwierciedlenie w osiągach - auto ma przyspieszać do 100 km/h w 1,9 s, sprint i hamowanie 0-300-0 km/h ma trwać 15 sekund, a 0-400-0 - 29 sekund. I kończy przyspieszać gdy osiągnie 432 km/h.

Czinger 21 C

Jak to możliwe?

Czinger chwali się, że jednym z kluczy do sukcesu jest ich własny silnik. Podano oficjalnie, że będzie to 2,88-litrowe V8 z płaskim układem wykorbień oraz dwiema turbosprężarkami – twin turbo. Sam silnik benzynowy nie pozwoliłby na osiągnięcie tak imponujących wyników, więc wspierać go będą dwa silniki elektryczne - po jednym na każde koło przedniej osi. Cały zespół napędowy został zaprojektowany, rozwinięty i zbudowany wewnątrz firmy. 

Czinger 21 C

Pojazd będzie składany ręcznie, każdy egzemplarz ma być skrojony wedle oczekiwań klientów. A tych będzie co najwyżej 80, bo do tylu ograniczono plany produkcyjne. Oby tylko nie skończyło się jak z Maybachem Xenateca, albo polskimi projektami, których nazw wypowiadać nie jestem godzien. 

Czinger 21 C

W informacji prasowej Czinger zaprasza na targi w Genewie.

REKLAMA

To tam auto zostanie zaprezentowane światu po raz pierwszy. Zabawne, że to właśnie stoisku w Genewie poświęcono najdłuższy akapit w całej informacji prasowej. Dowiadujemy się z niego jaka firma wykończy ściany w sekcji VIP stoiska, kto będzie dostarczał kawę, na czyich meblach będzie można usiąść a nawet jaka firma zaprezentuje przy okazji swoje okulary przeciwsłoneczne, dopasowane do koloru nadwozia modelu 21C. Od razu widać, co jest tak naprawdę ważne we współczesnej motoryzacji. 

Czinger 21 C
„Hmmm, i co ja mam zrobić z tą deską?”
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA