BMW włoży silnik spalinowy do samochodów elektrycznych. Tego chcieli klienci
Niemiecki producent chce użyć silników spalinowych w dwóch elektrycznych modelach, by oferowały klientom jeszcze większy zasięg.

Coraz więcej kierowców przekonuje się do samochodów elektrycznych, ale wciąż towarzyszy im problem, który trudno pominąć. Chodzi o zasięg. Może i uległ on znacznej poprawie w ciągu ostatnich lat, ale mimo wszystko wciąż jest gorszy niż w większości samochodów spalinowych. BMW o tym wie, dlatego rozważa użycie silnika spalinowego w nowym iX5 oraz i7.
BMW użyje silnika spalinowego w iX5 oraz i7
Gama BMW wydaje się różnorodna pod względem rodzajów napędów. W ofercie można znaleźć samochody z silnikiem Diesla, benzynowym, hybrydy i samochody elektryczne. Brakuje jednak wariantu, który lata temu oferowano w i3 REX. Miejski samochód elektryczny korzystał bowiem z małego silnika spalinowego służącego jako generator prądu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu zasięg samochodu elektrycznego zauważalnie się wydłuża. Trzeba jednak pamiętać, że w pojazdach EREV silnik nie ma bezpośredniego połączenia z kołami. Chińscy producenci coraz częściej oferują takie samochody. BMW chce coś z tym zrobić, bo dzięki temu może zyskać klientów, którzy oprócz nowoczesnego napędu szukają samochodu z bardziej znanym logo. Właśnie dlatego producent zamierza wprowadzić pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu do swojej oferty.
Według Bloomberga i osób zaznajomionych ze strategią marki, BMW chce zaoferować taki napęd w modelach iX5 oraz i7. Pierwszy z nich to elektryczny SUV segmentu E, który będzie nową generacją X5. Drugi to elektryczna limuzyna segmentu F, która niedługo przejdzie lifting. Oba modele przyjmą stylistykę Neue Klasse i będą oferowane jednocześnie jako spalinowe X5 i seria 7. Nas interesują jednak elektryczne warianty, bo jako samochody EREV mogłyby oferować całkiem przyzwoity zasięg.
Realny zasięg to 1000 km
Patrząc na obecne BMW i7 można zauważyć, że jego zasięg wynosi od 559 do 624 km według WLTP. Co do iX5, tego modelu nie było wcześniej w ofercie, ale pomocne w określeniu jego zasięgu jest nowe iX3. Jego maksymalny zasięg to 805 km, więc podobnego wyniku można spodziewać się po iX5. Gdyby te samochody elektryczne dostały silnik spalinowy i stały się pojazdami EREV – a rzekomo mają wystarczającą ilość miejsca, by go pomieścić – ich zasięg mógłby wynosić 1000 km.
Dla właścicieli oznaczałoby to brak przerw na ładowanie, spokojniejszą głowę i fakt posiadania silnika spalinowego – to generator, ale zawsze coś. Producent z Monachium analizuje styl użytkowania swoich samochodów przez klientów i stara się odpowiedzieć na ich potrzeby. Oznacza to, że jeśli pojazdy EREV dalej będą cieszyły się popularnością na rynku, BMW może również wprowadzić je do oferty. Ostateczny wybór i tak należy do klienta – spalinowe warianty i tak będą w ofercie, a chętni na wersję EREV nie musieliby odwiedzać konkurencyjnych salonów.
Dowiedz się więcej o marce BMW:







































