REKLAMA

Nowe BMW serii 3 odsłania karty. To znajdziesz pod maską

Na rok 2026 zaplanowano premierę nowej generacji BMW serii 3. Niektórzy pewnie zaczęli już skreślanie dat w swoich kalendarzach w oczekiwaniu na nową wersję swojego ulubionego modelu. Dla takich ludzi mamy dobre wieści - wiemy już co nieco, co będzie napędzać nową "trójkę".

Nowe BMW serii 3 odsłania karty. To znajdziesz pod maską
REKLAMA

BMW "Trójka" to samochód, którego w Polsce, ale i chyba też na całym świecie, nikomu przedstawiać nie trzeba. Choć w naszym kraju największą popularnością cieszą się starsze generacje jak E36, E46, czy E90, to premiera następnej generacji oznaczonej G50 (spalinowa) i NA0 (elektryczna) jest wydarzeniem mocno wyczekiwanym. O nowym modelu wiemy coraz więcej - teraz już wiemy o dwóch spalinowych jednostkach, które znajdą się pod maską.

REKLAMA

I cztery, i sześć cylindrów w spalinowej trójce

Swojego czasu Adrian van Hooydonk, szef ds. wzornictwa w BMW wyznał w rozmowie z BMW Blog, że odróżnienie modeli spalinowych i elektrycznych ma być coraz trudniejsze. Potwierdzeniem tej tezy będą G50 i NA0, gdzie ich sylwetka będzie niemal identyczna, z jedynie nieco krótszym przednim zwisem u elektryka - po prostu nie potrzebuje on tyle miejsca na silnik.

Co do silników, to znamy już przynajmniej część jednostek napędzających model G50 w wersji benzynowej i hybrydowej plug-in. Według informatorów BMW Blog, na rynek zostanie wprowadzony nowy silnik B48TÜ3 - najnowsza wersja turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2.0. Ma się on znaleźć w podstawowych odmianach oznaczonych 320, 330 i 330e (hybrydowy).

Wiemy też, że znajdzie się nieco większy silnik B58TÜ3. Tu już mamy nieco więcej szczegółów, gdyż BMW wcześniej ogłosiło wprowadzenie tej jednostki do nowej serii 7 generacji G70 w lipcu przyszłego roku. Ta jednostka ma sześć cylindrów oraz będzie występować w "siódemce" w dwóch odmianach: 735, gdzie będzie mieć 286 KM i 340 Nm oraz 740, z mocą 400 KM i momentem obrotowym 400 Nm. W serii 3 będzie się znajdować na szczycie gamy, w modelu M350 - następcy obecnej M340i.

Premiera za równo rok

Oprócz silników już wcześniej dowiedzieliśmy się, że BMW G50/NA0 będzie reprezentować nowy język wzornictwa inspirowany najlepszą klasyką marki - Neue Klasse (po jego prezentacji podobno wielu "beemwiarzy" nawróciło się na wiarę chrześcijańską). Wielką zaletą ma być bardzo zaawansowane pod względem technicznym wnętrze.

Wszystkiego jednak dowiemy się w listopadzie 2026 r. - wówczas zarówno spalinowa, jak i elektryczna wersja BMW serii 3 wejdą do produkcji. Premiera i3 została już oficjalnie zapowiedziana na targach w Monachium, zaś benzynowa "trójka" niemal na pewno pojawi się w Dingolfing, a elektryczne kombi NA1 niedługo potem w Monachium. Fani "bawarek" już zacierają ręce.

REKLAMA

Więcej o BMW przeczytasz tutaj:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-19T15:58:18+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:55:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:25:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:00:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T12:18:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:44:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:07:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T14:23:35+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:40:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:21:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T18:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T12:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T16:00:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA