Nowe BMW serii 3 odsłania karty. To znajdziesz pod maską
Na rok 2026 zaplanowano premierę nowej generacji BMW serii 3. Niektórzy pewnie zaczęli już skreślanie dat w swoich kalendarzach w oczekiwaniu na nową wersję swojego ulubionego modelu. Dla takich ludzi mamy dobre wieści - wiemy już co nieco, co będzie napędzać nową "trójkę".

BMW "Trójka" to samochód, którego w Polsce, ale i chyba też na całym świecie, nikomu przedstawiać nie trzeba. Choć w naszym kraju największą popularnością cieszą się starsze generacje jak E36, E46, czy E90, to premiera następnej generacji oznaczonej G50 (spalinowa) i NA0 (elektryczna) jest wydarzeniem mocno wyczekiwanym. O nowym modelu wiemy coraz więcej - teraz już wiemy o dwóch spalinowych jednostkach, które znajdą się pod maską.
I cztery, i sześć cylindrów w spalinowej trójce
Swojego czasu Adrian van Hooydonk, szef ds. wzornictwa w BMW wyznał w rozmowie z BMW Blog, że odróżnienie modeli spalinowych i elektrycznych ma być coraz trudniejsze. Potwierdzeniem tej tezy będą G50 i NA0, gdzie ich sylwetka będzie niemal identyczna, z jedynie nieco krótszym przednim zwisem u elektryka - po prostu nie potrzebuje on tyle miejsca na silnik.
Co do silników, to znamy już przynajmniej część jednostek napędzających model G50 w wersji benzynowej i hybrydowej plug-in. Według informatorów BMW Blog, na rynek zostanie wprowadzony nowy silnik B48TÜ3 - najnowsza wersja turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2.0. Ma się on znaleźć w podstawowych odmianach oznaczonych 320, 330 i 330e (hybrydowy).
Wiemy też, że znajdzie się nieco większy silnik B58TÜ3. Tu już mamy nieco więcej szczegółów, gdyż BMW wcześniej ogłosiło wprowadzenie tej jednostki do nowej serii 7 generacji G70 w lipcu przyszłego roku. Ta jednostka ma sześć cylindrów oraz będzie występować w "siódemce" w dwóch odmianach: 735, gdzie będzie mieć 286 KM i 340 Nm oraz 740, z mocą 400 KM i momentem obrotowym 400 Nm. W serii 3 będzie się znajdować na szczycie gamy, w modelu M350 - następcy obecnej M340i.
Premiera za równo rok
Oprócz silników już wcześniej dowiedzieliśmy się, że BMW G50/NA0 będzie reprezentować nowy język wzornictwa inspirowany najlepszą klasyką marki - Neue Klasse (po jego prezentacji podobno wielu "beemwiarzy" nawróciło się na wiarę chrześcijańską). Wielką zaletą ma być bardzo zaawansowane pod względem technicznym wnętrze.
Wszystkiego jednak dowiemy się w listopadzie 2026 r. - wówczas zarówno spalinowa, jak i elektryczna wersja BMW serii 3 wejdą do produkcji. Premiera i3 została już oficjalnie zapowiedziana na targach w Monachium, zaś benzynowa "trójka" niemal na pewno pojawi się w Dingolfing, a elektryczne kombi NA1 niedługo potem w Monachium. Fani "bawarek" już zacierają ręce.
Więcej o BMW przeczytasz tutaj:







































