Xiaomi SU7 pokazało się w Polsce. Niedługo sami je zamówicie
Premiera samochodów marki Xiaomi w Polsce jest długo wyczekiwanym wydarzeniem. W Warszawie właśnie zaprezentowano SU7 Max, które wkrótce trafi do oficjalnej sprzedaży.

Kiedyś Xiaomi skupiało się głównie na produkcji smartfonów, ale od kilku lat firma jest obecna na rynku motoryzacyjnym. Elektryczny sedan zdobył już uznanie chińskich klientów. Przez długi czas Europa musiała obejść się jego smakiem, ale nastąpił przełom. W Warszawie odbyła się prezentacja Xiaomi SU7 Max, który wkrótce trafi na polski rynek.

Xiaomi SU7 Max zaprezentowany w Polsce
Jeszcze nie tak dawno większość motoryzacyjnych gigantów nie brała Xiaomi na poważnie, ale dziś traktowanie tej firmy z przymrużeniem oka może okazać się błędem. Chiński producent kilkukrotnie udowadniał już, że wie, jak przyciągnąć klientów, a technologia użyta w SU7 Ultra o mocy 1548 KM zainteresowała nawet Ferrari.
Po sukcesach na chińskim rynku przyszedł czas na Europę i Polskę. Na rozpoczęcie sprzedaży musimy jeszcze poczekać, ale w warszawskiej galerii Westfield Arkadia odbyła się już pierwsza prezentacja Xiaomi SU7 Max. Samochód pojawił się w Polsce w związku z otwarciem sklepu Xiaomi, które odbędzie się 4 października o godzinie 10:30.
Oczywiście na polskich drogach pojawiało się już Xiaomi SU7, ale dopiero teraz możemy powiedzieć o oficjalnym debiucie zorganizowanym przez producenta. Samochód w wersji Max generuje 673 KM i 838 Nm, które pozwalają mu na rozpędzenie się do 100 km/h w 2,8 sekundy. Akumulator ma 101 kWh pojemności i umożliwia przejechanie 800 km według normy CLTC. Rzeczywisty wynik będzie nieco gorszy, ale i tak wypada przyzwoicie.







To będzie kawał samochodu
Samochód mierzy 4997 mm długości, 1963 mm szerokości i 1455 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 3000 mm, co przekłada się na dużą ilość miejsca na nogi. Kolor Aqua Blue z SU7 Max przypomina trochę odcień z palety Porsche, a jasne tapicerki ładnie z nim kontrastują. Z przodu największe wrażenie robi 16,1-calowy wyświetlacz. Wciąż wyświetla dużo chińskich symboli, ale do czasu rynkowej premiery system zacznie uwzględniać język polski.
Oprócz SU7 Max w Polsce ma pojawić się jeszcze podstawowy SU7. Ma słabsze, choć wystarczające parametry, ale oparto go na architekturze 400 V, a nie 800 V jak wersję Max. Generuje 299 KM i 400 Nm, przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy, a jego zasięg to 700 km mimo mniejszego akumulatora o pojemności 73,6 kWh. Prędkość maksymalna to 210 km/h, a w przypadku SU7 Max aż 265 km/h.
Polskie ceny nie są jeszcze znane, ale w Chinach podstawowe Xiaomi SU7 można nabyć za 215 900 juanów, czyli 109 800 zł. SU7 w wersji Max kosztuje 299 900 juanów, co przekłada się na 152 500 zł. To kuszący przelicznik, ale do faktycznych cen trzeba doliczyć cło i inne koszty producenta, które zapewne podwoją te kwoty. Do 2027 roku, czyli debiutu Xiaomi na europejskim i polskim rynku zostało trochę czasu, ale już teraz warto wiedzieć, co zaoferuje nam chińska technologia.
Dowiedz się więcej o marce Xiaomi: