Król lewego pasa abdykował. Najładniejszy Volkswagen się z nami żegna
Cięcia w Volkswagenie to gorący temat ostatnich miesięcy. W ramach szukania oszczędności Niemcy m.in. kończą produkcję swoich mniej dochodowych modeli. Teraz padło na ostatnią dostępną wersję Volkswagena Arteona, czyli Shooting Brake.
Dopiero co żegnaliśmy volkswagenowski silnik VR6, a także poznaliśmy szczegóły dotyczące zakończenia produkcji jedynego kabrioletu od niemieckiego producenta. Teraz żegnamy największe kombi od Volkswagena, którym jest Arteon Shooting Brake.
Coś więcej niż wyciągnięty Passat
Arteon w wersji liftback został zaprezentowany w 2017 r. na targach w Genewie, a do produkcji wprowadzono go jeszcze w tym samym roku. W gamie Volkswagena zastąpił model CC, będący de facto Passatem o nieco ładniejszej, bardziej sportowej linii. Arteon również był blisko spokrewniony z Passatem, jednak był modelem nieco większym i lepiej wyposażonym, a producent pozycjonował go wyżej w hierarchii segmentów, przez co niektórzy uważali go nawet za duchowego następcę Phaetona, lub tańszą alternatywę dla Audi A7 Sportback. Może to była lekka przesada, ale faktem jest, że wraz z Touaregiem Arteon współtworzył parę flagowych modeli niemieckiego producenta.
Wersja Shooting Brake została wprowadzona w 2020 r. Było to kombi o podobnie opadającej linii dachu i sportowo-eleganckiej stylistyce jak liftback, jednak o większej praktyczności.
Więcej o Volkswagenach przeczytasz tutaj:
To już koniec Arteona
Liftbacka wycofano jeszcze w ubiegłym roku. Jeszcze w 2024 r. przedstawiciele giganta z Wolfsburga deklarowali, że kombi zostanie wycofane dopiero w 2026 r. Jednakże, rzecznik Volkswagena Andreas Schleith na swoim koncie na portalu LinkedIn poinformował o zakończeniu produkcji Arteona Shooting Brake rok szybciej niż początkowo planowano.
Łącznie wyprodukowano prawie 190 tys. sztuk modeli w obydwu wersjach nadwozia, zaś ostatnie Arteony Shooting Brake już zjeżdżają z taśm zakładów w Osnabrück. Tam powstawały jedynie modele Shooting Brake, podczas gdy liftbacki produkowano w Emden obok Passata. Teraz fabryka w Osnabrück wytwarza jedynie T-Roca Cabrio, który będzie oferowany do 2027 r. Co będzie się tam działo potem? Nie wiadomo.