#B69AFF
REKLAMA

Suzuki zmienia logo. 20 lat z tym czekali

Suzuki właśnie ogłosiły zmiany w swoim logotypie. Kanciasta litera "S" otrzyma drobne zmiany pierwszy raz od ponad dwóch dekad.

Suzuki zmienia logo. 20 lat z tym czekali
REKLAMA

Ostatnimi czasy, kiedy producenci zmieniają swoje logo, rzadko jest to dobra wiadomość. Albo są to zmiany na gorsze (i wcale nie jest kwestia przyzwyczajenia do starego), albo zmiany są tak niewielkie, że często huczne ogłoszenia wyglądają wręcz śmiesznie. Teraz wieści o modernizacji znaczka na masce i kierownicy obwieściło japońskie Suzuki.

REKLAMA

Zmiany są dwie, ale dostrzeżecie je bez trudu

Wciąż aktualne logo trafia na motocykle i samochody Suzuki nieprzerwanie od 2003 r., choć sama historia stylizowanej litery "S" ma znacznie dłuższą historię. Dla uporządkowania wiedzy przekazywanej nam w szkołach, obecne logo wygląda tak:

Natomiast właśnie ogłoszone, nowe logo wygląda tak:

 class="wp-image-666160"

Jak widzimy, ogólny kontur kanciastego, łamanego "S" pozostał niezmieniony. Uległo ono jednak uproszczeniu, poprzez usunięcie przetłoczeń - jest teraz niemal płaskie, poza opadającymi krawędziami. Nowy logotyp wygląda, jakby został wykonany z litego kawałka metalu ze ściętą krawędzią, co nadaje mu więcej prostoty i schludności.

Drugą zmianą jest porzucenie błyszczącego, chromowanego wykończenia, a w jego miejsce pojawił się zwykły, srebrny lakier. Źródłem tej decyzji nie jest jednak estetyka, tylko - a jakże - zmniejszenie wpływu na środowisko.

Skąd ta zmiana? Rynek tego wymaga

Suzuki deklaruje, że ta zmiana zwiastuje nową erę dla marki. Nowy projekt ma odzwierciedlać nowe hasło reklamowe Suzuki - "By Your Side" ("U twojego boku") i podkreślać długoletnie motto firmy, jakim jest "koncentracja na kliencie", a jednocześnie wskazywać na przyszłość. Jak podaje prezes Toshihiro Suzuki, nowy emblemat ma ucieleśnić zaangażowanie Suzuki w "wchodzenie w rolę klienta, aby tworzyć wartościowe produkty". Ciężko mi jednak dokładnie określić, jakie jest powiązanie tak nośnych haseł, z drobnymi zmianami w logo. Co wiemy na pewno, to że proste, pozbawione wielu skomplikowanych szczegółów logotypy lepiej wyglądają na małych wyświetlaczach.

Nowy emblemat powinien już całkiem niedługo pojawić się na Toyotach obecnie oferowanych modelach marki. Zanim jednak to nastąpi, pierwsza publiczna prezentacja ma się odbyć podczas targów Japan Mobility Show 2025, gdzie Suzuki przedstawi je na nowych modelach koncepcyjnych.

O samochodach Suzuki przeczytasz tutaj:

REKLAMA

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-23T10:56:27+02:00
Aktualizacja: 2025-09-22T19:45:04+02:00
Aktualizacja: 2025-09-22T14:07:27+02:00
Aktualizacja: 2025-09-22T12:07:20+02:00
Aktualizacja: 2025-09-22T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-22T09:32:33+02:00
Aktualizacja: 2025-09-21T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-20T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-19T10:00:34+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA