Podświetlany, rozkładany próg w SUV-ie – o takiego SsangYonga nic nie robiłem
Podświetlany, rozkładany próg w SUV-ie – o takiego SsangYonga nic nie robiłem, oto nowy Rexton
Połącz to co najlepsze z amerykańskiego pickupa z tym co najlepsze w europejskim SUV-ie premium, a powstanie nowy SsangYong Rexton.
Widzów zagranicznych informujemy, że SsangYong to koreański producent od dawna niewidoczny w Polsce. Tzn. obecny, mamy w redakcji nawet człowieka, który osobiście sprzedawał pojazdy tej marki w salonie, ale dziś chyba łatwiej spotkać włoskie superato, niż koreańskiego SUV-a nie na literę K ani H.
W każdym razie SsangYong istnieje, wciąż sprzedaje Tivoli, Korando, Musso i Rextona
Tego ostatniego za moment pokaże w nowym wydaniu, które już zapowiada na Youtube takim materiałem:
Rzadko pokazujemy teasery nowych modeli, ale w tym przypadku robimy wyjątek, bo w Rextonie mamy połączenie najlepszego elementu z Rama 1500 Laramie, czyli automatycznie rozkładanego progu, z promowanym w SUV-ach marek premium, podświetleniem niestandardowego elementu. Tym razem nie chodzi o grill, a właśnie o wspomniany próg. Tego nie będzie miał żaden sąsiad! Kol. Barycki twierdzi, że takie ekstrasy dotąd można było mieć co najwyżej w Klasie G od Maybacha, ale najnowszy GLS już tego nie ma.
Dobra, pośmialiśmy się, podokazywaliśmy, a teraz sprawdźmy, co nowego w Rextonie
Nie zmienia się jego główna zaleta/wada – czyli konstrukcja oparta na ramie. Patrząc na linię szyb i przetłoczenia karoserii, ośmielimy się zasugerować, że ten zupełnie nowy Rexton to odświeżenie aktualnego. Drastycznie zmienił się przód auta, który wypełnieniem grilla i reflektorów nawiązuje do DS 7 Crossback.
Inny jest też tył, w którym pojawiają się elementy świetlne przypominające wzorem młot Thora z Volvo.
W kabinie nowością jest cyfrowy zestaw zegarów, zmieniony system multimedialny i czteroramienna kierownica. Zamiast klasycznej dźwigni zmiany biegów mamy za to przełącznik shift-by-wire.
Auto będzie sprzedawane również w wersji z efektownym, ciemnym wnętrzem z gładką skórą łączoną z alcantarą i czarną podsufitką.
Nowy SsangYong Rexton – silniki
Pod maską wciąż pracować ma silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, ale o zwiększonej ze 187 do 202 KM mocy. Siedmiobiegową przekładnię automatyczną Mercedesa zastąpi ośmiobiegowa, nieokreślonego producenta. Poza Koreą Rexton ma być też sprzedawany z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 225 KM, do wyboru z sześciobiegowym manualem, lub automatem i napędem na tylną oś, albo na cztery koła.
Samochód w pełnej krasie zobaczymy czwartego listopada. Na ten próg z pewnością warto czekać!